Het grote Sandberg topic (voorheen: Sandberg California)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Het grote Sandberg topic (voorheen: Sandberg California)

Bericht door tieleman »

NAMM nieuws van Sandberg: https://www.facebook.com/sandbergguitar ... 7005386889

Niet wereldschokkend (wel fraaie bas), maar gezien het CITES gezeur stappen ze kennelijk over van rosewood naar... gestoomde eik(!). Wut?

Afbeelding
Bthebassplayer
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 okt 2008, 17:37

Re: Het grote Sandberg topic (voorheen: Sandberg California)

Bericht door Bthebassplayer »

Hallo,

Binnenkort bij mij bezorgd! Een Sandberg California II TM4 in blueburst satin finish met rosewood toets en block inlays!!! Whaaaaaaa! Geweldig!
CAT2-TM:D-N-4S-34-MF
Keep on rocking in the free world
Gebruikersavatar
Tommy B
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 jan 2014, 20:40

Re: Het grote Sandberg topic (voorheen: Sandberg California)

Bericht door Tommy B »

Het plaatje doet het niet.. Maar blueburst met blocks, kan niet mis gaan, èn blauwe bassen klinken beter :D :jam:
MM Stingray Special / Sandberg TM2 / Epiphone Jack Casady / Guyatone EB-9 Sharp 5
Darkglass Microtubes 900v2 + Vanderkley 212MNT
Tommy Gazer
Echte skills kun je niet kopen...een heuule moooie basgitaar wel.
Bthebassplayer
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 okt 2008, 17:37

Re: Het grote Sandberg topic (voorheen: Sandberg California)

Bericht door Bthebassplayer »

BAM!
Bijlagen
IMG_1591.JPG
IMG_1591.JPG (2.71 MiB) 3215 keer bekeken
Keep on rocking in the free world
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Het grote Sandberg topic (voorheen: Sandberg California)

Bericht door SpcMnk »

Wow! Die is vét!
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23265
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Het grote Sandberg topic (voorheen: Sandberg California)

Bericht door rich13 »

Erg mooi. Ik heb er vorig jaar bij Bax op gespeeld en vond m wat kleurloos. Hoe zijn jouw bevindingen?
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Bthebassplayer
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 okt 2008, 17:37

Re: Het grote Sandberg topic (voorheen: Sandberg California)

Bericht door Bthebassplayer »

Erg mooi. Ik heb er vorig jaar bij Bax op gespeeld en vond m wat kleurloos. Hoe zijn jouw bevindingen?
Ik zou het omschrijven als een modern geluid en ik heb er nog niet veel versterkt op gespeeld maar wel al passief en actief mee geëxperimenteerd. Passief vond ik m lekker klinken met de humbucker single coil geschakeld en actief vond ik de humbucker lekker klinken. In actieve stand draai ik wel wat bas bij en wat treble eraf. Ik hou persoonlijk niet zo van een dun geluid. De E-snaar is heerlijk en de body resoneert als een malle. Echt een heerlijke bas!!
Keep on rocking in the free world
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23265
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Het grote Sandberg topic (voorheen: Sandberg California)

Bericht door rich13 »

Dat klinkt goed.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Het grote Sandberg topic (voorheen: Sandberg California)

Bericht door SpcMnk »

Op het moment heb ik een VM5 uit 2006 staan. Hij verbluft me behoorlijk. Zit toch echt een mooie zingende toon in.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re:

Bericht door Pedullist »

Stinky schreef: 20 aug 2015, 11:16 ik vind het in de meeste gevallen maar weggegooide tijd en geld, pickups wisselen.
heb het een paar keer gedaan in mn carriere maar vrijwel nooit was het resultaat wat ik er van hoopte.

die bassen zijn ook zonder uitzondering weer vertrokken.

tegenwoordig zoek ik uitsluitend nog naar bassen die meteen die instant klik hebben, zowel qua sound als qua speelgemak.
een goede bas is namelijk meer dan de som der delen en als er iets niet helemaal lekker ad bas zit, dan los je dat vrijwel nooit helemaal op door één onderdeel te vervangen.

sowieso ben je objectief gezien natuurlijk niet helemaal goed bezig als je je een nieuwe bas haalt en na een maandje of twee je pups wilt gaan uitwisselen.
dan heb je toch echt meer geld dan geduld of verstand...een slechte combi als je gevoelig bent voor gas. ;)
Ik heb gewoon zo'n 30 jaar gewacht. :) Tot ik precies kon uitleggen wat ik wilde en ze geheel custom naar mijn smaak kon laten maken. Bassen noch pickups gaan ooit weer weg. De PJ is gewoon gillend goed akoestisch al, en qua feel. Komt ook omdat ik het erop geleerd...bassen.

Verder: eens. Een instrument moet smelten in je handen. Bij twijfel nooit doen met het idee 'ik verander dit of dit wel en dán is ie goed'. Tenzij je van knutselen of geld uitgeven houdt.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Het grote Sandberg topic (voorheen: Sandberg California)

Bericht door Pedullist »

Vind die 4 stipjes wel een goede vondst. Je ziet meteen wat het is.
Bthebassplayer
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 okt 2008, 17:37

Re: Het grote Sandberg topic (voorheen: Sandberg California)

Bericht door Bthebassplayer »

Vind die 4 stipjes wel een goede vondst. Je ziet meteen wat het is.
Ik heb me laten vertellen dat die 4 stippen verder geen achterliggende gedachte heeft. Holger vond het er gewoon mooi uitzien.

Wat betreft geluid moet ik nog als aanvulling het volgende kwijt. Ik heb echt veel bassen gehad en vaak ook gezegd dat er niets beter is blablablabla. Toch moet ik zeggen dat ik, nadat ik mijn VM4 vorig jaar heb verkocht, een soort gevoel heb van: "aaaah, gelukkig heb ik weer een Sandberg". Ook al is t een ietwat verschillende pick-up setting. De bassen zijn zo goed afgewerkt en voelen zo lekker aan. Als voorbeeld, de nek zit ongelooflijk strak in de neckpocket. Daar komt geen stofje tussen. De feel van de hals en de fabrieksafstelling is wat mij betreft precies zoals het hoort te zijn.
Keep on rocking in the free world
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Het grote Sandberg topic (voorheen: Sandberg California)

Bericht door Pedullist »

Ik heb nog nooit naar een neckpocket gekeken geloof ik. Speel er gewoon op. Daarnaast zit er op elk instrument stof. Vorige week slagplaat van mijn Strat vervangen en er zit alweer stof op. Hele week op gespeeld.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Het grote Sandberg topic (voorheen: Sandberg California)

Bericht door Pedullist »

Zit ook te denken...dat 'onpersoonlijke' wat mensen vaak zeggen. Komt dat niet júist door dit soort superstrakke laser cuts?
Bthebassplayer
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 okt 2008, 17:37

Re: Het grote Sandberg topic (voorheen: Sandberg California)

Bericht door Bthebassplayer »

Onpersoonlijk? Juist niet. Het betekent dat je als bouwer let op details toch?
Keep on rocking in the free world
Plaats reactie