Het grote Sandberg topic (voorheen: Sandberg California)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Re: Het grote Sandberg topic (voorheen: Sandberg California)

Bericht door Thunder »

SpcMnk schreef: 22 mei 2017, 11:53Ik heb die VM5 nog maar heel kort en had nog niet de tijd genomen hem goed te leren kennen.
Dat was precies wat ik nodig had bij mijn California JJ. Ik vond de Delano's wat steriel en de hals voelde wat forser dan die van een Fender Jazz, de randen van de toets zijn wat hoekiger. Ik heb hem toch gehouden en eenmaal aan de hals gewend begon ik na het vinden van de sweetspots ook de kwaliteiten van de Delano's te ontdekken, bijvoorbeeld bij het terughoren van live opnames. Wel heb ik de balansknop met twee toonknoppen (als ik het me goed herinner) laten vervangen door twee volumeknoppen en een toon. De hals is bovendien kwalitatief echt top, afstellen is zelden nodig. Ik heb hem inmiddels alweer jaren en zou 'm niet graagl meer wegdoen.
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Bthebassplayer
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 okt 2008, 17:37

Re: Het grote Sandberg topic (voorheen: Sandberg California)

Bericht door Bthebassplayer »

Thunder schreef: 22 mei 2017, 19:55
SpcMnk schreef: 22 mei 2017, 11:53Ik heb die VM5 nog maar heel kort en had nog niet de tijd genomen hem goed te leren kennen.
Dat was precies wat ik nodig had bij mijn California JJ. Ik vond de Delano's wat steriel en de hals voelde wat forser dan die van een Fender Jazz, de randen van de toets zijn wat hoekiger. Ik heb hem toch gehouden en eenmaal aan de hals gewend begon ik na het vinden van de sweetspots ook de kwaliteiten van de Delano's te ontdekken, bijvoorbeeld bij het terughoren van live opnames. Wel heb ik de balansknop met twee toonknoppen (als ik het me goed herinner) laten vervangen door twee volumeknoppen en een toon. De hals is bovendien kwalitatief echt top, afstellen is zelden nodig. Ik heb hem inmiddels alweer jaren en zou 'm niet graagl meer wegdoen.
Mag ik s een foto van je JJ zien?
Keep on rocking in the free world
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Re: Het grote Sandberg topic (voorheen: Sandberg California)

Bericht door Thunder »

Bthebassplayer schreef: 22 mei 2017, 20:09Mag ik s een foto van je JJ zien?
Geen probleem. Inmiddels heb ik hem alweer 9 a 10 jaar geleden tweedehands aangeschaft. Body en slagplaat hadden toen een andere kleur.

Afbeelding

Afbeelding
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Het grote Sandberg topic (voorheen: Sandberg California)

Bericht door SpcMnk »

Ik blijf dat TT ontwerp weergaloos mooi vinden. Ookal is deze verkeerd om.

Ik ga je voorbeeld volgen. De VM5 gaat uit de verkoop.
Nog even en dan begin ik met een nieuwe job en heb ik geen tijd meer voor al dat wisselen van bassen. Denk dat ik spijt ga krijgen als ik hem nu weg doe. Wetende dat er voorlopig niets voor in de plaats komt.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Re: Het grote Sandberg topic (voorheen: Sandberg California)

Bericht door Thunder »

Ik ben benieuwd of je er uiteindelijk ook zo vertrouwd mee raakt.
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Het grote Sandberg topic (voorheen: Sandberg California)

Bericht door SpcMnk »

een paar jaar geleden heb ik een hele theater reeks met een TT4 gedaan... de enige reden waarom die toen weg ging was omdat ik hem kon ruilen tegen een Pedulla Thunderbolt 5.. ik heb nooit spijt gehad van die ruil. Wel heb ik hem gemist. Was gewoon echt een extreem goeie bas waar ik ook mee vertrouwd was. De VM5 die ik nu heb voelt ergens ook wel een beetje als thuis komen. Nog een beetje aan het zoeken naar de juiste afstelling van de pickups maar voor de rest wil hij wel. Voor mij heeft hij de 'het' factor.
Ik ben zelf ook wel benieuwd naar hoe lang ik de drang om hem in te ruilen kan weerstaan... aan de andere kant, waarom zou er iets moeten vertrekken als ik er iets bij wil hebben :mrgreen:
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Bthebassplayer
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 okt 2008, 17:37

Re: Het grote Sandberg topic (voorheen: Sandberg California)

Bericht door Bthebassplayer »

Goeie beslissingen. ik heb nu overigens alleen nog maar deze TM4. Ik heb ook vaak en veel last van GAS maar ik merk dat ik daar eigenlijk alleen maar heel onrustig van wordt en uiteindelijk maar op 1 bas tegelijk kan spelen. Ik speel op dit moment ook niet in een band maar ik hoop dat ik dit vol kan houden. Eigenlijk vind ik GAS een heel vervelend gevoel. Raar hè?
Keep on rocking in the free world
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Het grote Sandberg topic (voorheen: Sandberg California)

Bericht door SpcMnk »

Ik denk dat ik er achter ben dat GAS het product is van verveling.. niet genoeg uitdaging in de rest van het leven. Nu ik weer meer uitdaging ga krijgen vermoed ik dat mijn GAS ook minder zal worden.. zoals WBB al stelde. GAS is een ziekte..
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Bthebassplayer
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 okt 2008, 17:37

Re: Het grote Sandberg topic (voorheen: Sandberg California)

Bericht door Bthebassplayer »

zoals WBB al stelde. GAS is een ziekte..
En dat is het......afkicken is een noodzakelijk kwaad...
Keep on rocking in the free world
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Het grote Sandberg topic (voorheen: Sandberg California)

Bericht door Pedullist »

Afkicken doe je van een verslaving. Herstellen is het woord hier.
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4592
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Het grote Sandberg topic (voorheen: Sandberg California)

Bericht door Hagen »

Pedullist schreef: 21 mei 2017, 22:42 Toch apart dat één van de bassen die me het meeste is bijgebleven van de ouwelullenmeeting die palletbas van Sven was. Nul contour, boertig, maar hij knalde. Het hoeft dus 1. niet duur te zijn en 2. geen Pedulla.
Ja een boertige body, en tegelijkertijd een fijne hals / ergonomie. Je pakt m lekker vast en speelt er zo op weg.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Het grote Sandberg topic (voorheen: Sandberg California)

Bericht door SpcMnk »



Een Vicor Wooten signature Fodera ge-aged door Sandberg.. en beide exemplaren die zijn gemaakt staan te koop bij de grote T. Voor een kleine 17K.. per stuk! :shock:

Afbeelding
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Het grote Sandberg topic (voorheen: Sandberg California)

Bericht door badastronaut »

Ik vind hem wel cool eigenlijk. Niet 17000 euro cool dat dan weer niet :)
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Het grote Sandberg topic (voorheen: Sandberg California)

Bericht door Pedullist »

Mijn god...waarom de slijtplekken van iemand anders overnemen voor heel veel geld? Ik teken elke dag een remspoor in mijn onderbroek precies zoals mijn idool heeft.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7148
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Het grote Sandberg topic (voorheen: Sandberg California)

Bericht door HNZ »

Wie is dat dan?
Plaats reactie