Het grote Sandberg topic (voorheen: Sandberg California)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7181
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Stinky schreef:ik vind het in de meeste gevallen maar weggegooide tijd en geld, pickups wisselen.
heb het een paar keer gedaan in mn carriere maar vrijwel nooit was het resultaat wat ik er van hoopte.

die bassen zijn ook zonder uitzondering weer vertrokken.

tegenwoordig zoek ik uitsluitend nog naar bassen die meteen die instant klik hebben, zowel qua sound als qua speelgemak.
een goede bas is namelijk meer dan de som der delen en als er iets niet helemaal lekker ad bas zit, dan los je dat vrijwel nooit helemaal op door één onderdeel te vervangen.

sowieso ben je objectief gezien natuurlijk niet helemaal goed bezig als je je een nieuwe bas haalt en na een maandje of twee je pups wilt gaan uitwisselen.
dan heb je toch echt meer geld dan geduld of verstand...een slechte combi als je gevoelig bent voor gas. ;)
+1! De bassen waarmee ik direct een klik had zijn allemaal (lang) gebleven.
Mike.
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 mei 2010, 21:30

Bericht door Mike. »

Ik heb er twee gehad, heb er nog één van. De fretloze is weg. Bij beide zeker geen klachten over de afwerking en karakter. Over de customer service daarentegen...

Ik ben ook een aantal weken geleden naar musicstore geweest en heb wat sandbergs vast gehad, een california vm4, p element klonk super, het mm element vond ik weinig meerwaarde bieden. Een ken taylor 20th anniversary, deed me niets. Maar die sandbird van meer dan 2000 euro was helemaal een teleurstelling. Zag er zeer vet uit maar wat een lamme bas, zat helemaal niks in.
Bijlagen
Sandberg.JPG
Sandberg FL.JPG
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Zou iemand een foto willen/kunnen maken van de 'ingewanden' [de pre-amp dus] van een Sandberg Califoria TM2?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door viersnaar op 28 sep 2015, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Clipps
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 sep 2015, 11:27

Bericht door Clipps »

My Sandy

Afbeelding
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

And how does it klinky?
Clipps
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 sep 2015, 11:27

Bericht door Clipps »

Speelt heel soepel, klinkt heeeel goed.
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

viersnaar schreef:Zou iemand een foto willen/kunnen maken van de 'ingewanden' [de pre-amp dus] van een Sandberg Califoria TM2?
Foto heb ik niet, maar voor zover ik weet zijn het gewoon de Glockenklang preamps.
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Bedankt...
Voor de compleetheid: ik heb dus een TM2 gekocht [2e hands], en daar zit een pre-amp in waarvan ik me afvraag of het überhaupt een pre-amp is?
Als ik dit ienie-mini printplaatje in de Sandberg vergelijk met de ruimte die de pre-amp van de John East J-Retro inneemt, of zelfs met de Glockenklang pre-amp, of de bartolini die ik eerder al had, is de Sandberg pre-amp extreem plat en klein.
Lang verhaal kort: ik ben benieuwd of dit origineel is, of vervangen is door iets anders. [en aangezien ik geen enkele hit kan vinden op internet de vraag hier gesteld]
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Plaats eens een foto van jouw pre-amp? Ben wel nieuwsgierig wat jij klein vindt en aan de componenten is vaak wel te zien of het een pre-amp is of niet :)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Nou, alle lof voor de klantenservice van Sandberg hoor. Zeer snel met reageren, vriendelijke, duidelijke antwoorden.
[Pre-amp in mijn bas is blijkbaar wél origineel Sandberg. Grappig dat een pre-amp zo klein kan zijn.]
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Eindelijk klaar voor de foto: Sandberg TM2.
Gekocht met goudkleurige hardware [was weliswaar origineel, maar ik vond het niet mooi], direct dag na aankoop zwarte hardware besteld.
Zwarte hardware erop gezet en eens grondig [was nodig!] schoon gemaakt.
Macassar top, ebben toets, 3 band eq.
Ik vind het heel erg mooi. Zeldzaam content met de bas qua looks. Wat betreft geluid is het [met die humbuckers] iets heel anders dan de jazz-bassen die ik ken. Niet verkeerd, gewoon anders, denk dat ik er wel aan kan wennen...

Afbeelding
Laatst gewijzigd door viersnaar op 08 okt 2015, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10780
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Dubbele humbucker is een killer setup, mijn Warwick $$ is veruit mijn favoriete bas.
Kan je de elementen ook splitten op de Sandberg?
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Controls zijn:
volume
pick-up keuze [draaiknop]
bass
middle
treble
Met de switch zijn de hum buckers single-coil te schakelen.
De hoeveelheid geluiden die hier uit te krijgen zijn gaan [volgens mij] van Musicman tot Jazz tot Precision tot ....
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Dacht ik mijn Sandberg hier al had geplaatst... blijkbaar niet... alleen maar in 'Wat is je nieuwste bass gear? #2'.
Bij deze.
Afbeelding
Sandberg Basic Ken Taylor 5 zebra red.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

Sorry! :oops:
Laatst gewijzigd door Erelid op 07 okt 2015, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie