Wal topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Jack

Bericht door Jack »

wombatboter schreef:Ik heb toch maar een mailtje gestuurd met mijn gebruikelijke vraag waar de stipjes staan op de hals van de double neck fretless en of hij wil verzenden naar Belgie..
Gewoon uit interesse hoor... :whistle:
Als die dan gewoon uit interesse bij jou aangekomen is, dan moet ik toch eens op visite komen Geert. :D
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22640
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Het is écht nog maar spelen met het idee, er staat nog niets vast dat ik zo'n ding echt zou kopen (verzending zal ook al aardig oplopen en prop zo'n flightcase maar eens in je wagen).
Ik heb vroeger nog een dubbelneck gehad en uiteindelijk verkocht omdat ik er geen plaats voor vond in de groepen waarbij ik zat.
Alleen speelt het wel mee dat ik zo'n ding toch echt heel cool vind, dat de herinneringen aan de optredens van Hellborg weer komen bovendrijven en dat ik in de groep van Luc Van Acker dit ding echt zou kunnen gebruiken (ik had de foto op mijn facebook geplaatst en hij reageerde onmiddellijk met "ik schrijf een nummer speciaal voor fretless en slap" (hij is dol op Wal)).
Ach, alleen al het fantaseren is leuk..
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
eus
Berichten: 441
Lid geworden op: 31 aug 2010, 19:01

Bericht door eus »

Idd wel erg tof die dubbelneck, echt een hebbeding. Zie dat `t element op een andere plaats zit bij de gefette kant. Ben wel bang als je `m eenmaal hebt dat je er na een tijdje niks meer mee doet en toch weer grijpt naar een normale Wal. Maar wel een showoff!
https://eugenevugts.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
eus
Berichten: 441
Lid geworden op: 31 aug 2010, 19:01

PRIJSVRAAG! PRIJZEN MENSEN KOM DIT ZIEN

Bericht door eus »

verkast naar aangeboden gezocht
Sanders, mod
Laatst gewijzigd door eus op 16 aug 2012, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
https://eugenevugts.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
PatrickP
Berichten: 58
Lid geworden op: 05 feb 2009, 19:42

Bericht door PatrickP »

...moet van Jaco Pastorius zijn....kan niet anders...

T-shirt maat XL AUB...;-)
...music is the best.(FZ)
Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 29 sep 2008, 16:46

Bericht door Charlie »

Heeft ieder inmiddels dan z'n shirt? Ook RonC?
Riposa il giorno per dormire la notte.
Gebruikersavatar
eus
Berichten: 441
Lid geworden op: 31 aug 2010, 19:01

Bericht door eus »

ja Charlie Ron had `m al gekregen van Paul toen Barend en hij zijn vertrokken naar Engeland om Ron zijn nieuwe Wal op te halen.
Alleen Frankzelf moet nog langskomen maar ik hoor maar niks. Frankzelf mailde mij nog om een ash core fretless naast een maghonie fretless te houden allerbei met een ebben toets.
Laatst gewijzigd door eus op 16 aug 2012, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
https://eugenevugts.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 29 sep 2008, 16:46

Bericht door Charlie »

Heeft PatrickP het goede antwoord? :roll:
Riposa il giorno per dormire la notte.
Gebruikersavatar
eus
Berichten: 441
Lid geworden op: 31 aug 2010, 19:01

Bericht door eus »

Zeg nog ff niks, Maar ik ga de prijsvraag nog wat moeilijker maken zodra er meer mensen reageren anders is `t wel een hele "slappen" "actie"
Ik verstuur `t t-shirt ook voor niks dus je MOET ER WEL WAT VOOR DOEN!
Laatst gewijzigd door eus op 16 aug 2012, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
https://eugenevugts.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
basic5
Berichten: 243
Lid geworden op: 18 jun 2008, 07:52

Bericht door basic5 »

Jaco is the man...!


Pastorius was most identified by his use of two well-worn Fender Jazz Basses from the early 1960s: a 1960 fretted, and a 1962 fretless. The fretless, known by Jaco Pastorius as the "Bass of Doom", was originally a fretted bass that had the frets removed. Pastorius claimed to have removed the frets himself[31] but later said he had bought it with the frets already removed.[6] Pastorius finished the fretboard with marine epoxy (Pettit's PolyPoxy) to protect the wood from the roundwound Rotosound Swing 66 strings he was using.[6][31] Even though he played both the fretted and the fretless basses frequently, he preferred the fretless, because he felt frets were a hindrance, once calling them "speed bumps". However, he said in the instructional video that he never practiced with the fretless because the strings "eat the neck up." Both of his Fender basses were stolen shortly before he entered Bellevue hospital in 1986. In 1993, one of the basses resurfaced in a New York City music shop, with the distinctive letter P written between the two pickups. In 2008, the 1962 fretless "Bass of Doom" also turned up in good condition in New York.[32] It was subsequently acquired by Robert Trujillo, bassist with Metallica. Although Trujillo currently owns the instrument, the Metallica bassist agreed in writing to relinquish the instrument to the family at any time for the same purchase price.
Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 29 sep 2008, 16:46

Bericht door Charlie »

En? Heeft basic5 het goede antwoord? :roll:
Riposa il giorno per dormire la notte.
Gebruikersavatar
kiwi
Berichten: 641
Lid geworden op: 13 mei 2010, 14:47

Bericht door kiwi »

Ik zeg ook Jaco....

en nu?
Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 29 sep 2008, 16:46

Bericht door Charlie »

En? Heeft Rinie het goede antwoord? :roll:
Riposa il giorno per dormire la notte.
rolandfranken
Berichten: 196
Lid geworden op: 13 feb 2007, 20:07

Bericht door rolandfranken »

Volgens mij zijn 't de woorden van (zoals velen al voor mij) Jaco uit zijn lesvideo "Modern Electric Bass", in het interview met Jeremy Jemmott...

Afbeelding
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Anders zet je het ook in het aangeboden/gezocht forum, waar het helemaal niks te zoeken heeft?

Verbeter het forum, begin bij jezelf.
Plaats reactie