Wal topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Lacertus
Berichten: 1198
Lid geworden op: 28 jul 2010, 13:20

Bericht door Lacertus »

Heeft iemand nog een fretless mk1, mk2 of mk3 te koop?? Graag met ebben toets, liefst met fretlines...
> Basses & Amps & FX: zie Profiel |
> TE KOOP |
> ikke topic |
Gebruikersavatar
wenge
Berichten: 283
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:39

Bericht door wenge »

Lacertus schreef:Heeft iemand nog een fretless mk1, mk2 of mk3 te koop?? Graag met ebben toets, liefst met fretlines...

En als jullie toch aan het zoeken zijn in opoe's kast...voor mij ook eentje (mk1 of pro)
Fretlines mag, maar moet niet :jaaaaa:
Remember, if it runs amuck...call the Duck
Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 29 sep 2008, 16:46

Bericht door Charlie »

Nog geen reactie uit de UK dan? :?
Riposa il giorno per dormire la notte.
Gebruikersavatar
wenge
Berichten: 283
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:39

Bericht door wenge »

Charlie schreef:Nog geen reactie uit de UK dan? :?
Helaas niet nee. Het blijft merkwaardig stil...er zijn blijkbaar intussen een paar 'bumps' geweest van andere basschatters, maar Peter zelf hult zich in stilzwijgen...mysterieus :?
Dan is er nog die (gefrette) rode polygloss mk1 op BC... Stevig prijskaartje
Remember, if it runs amuck...call the Duck
Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 29 sep 2008, 16:46

Bericht door Charlie »

Dat is dan deze: rood, je moet er van houden. :roll:
Maar voor dat geld bestelde ik er toch zelf eentje. Ik vind die matching headstock overigens echt lelijk.
Riposa il giorno per dormire la notte.
Gebruikersavatar
-AR-
Berichten: 338
Lid geworden op: 02 feb 2009, 13:50

Bericht door -AR- »

Die stond exact een jaar geleden ook te koop op Basschat. Ik heb toen even serieus overwogen er achter aan te gaan, vond het rood met goud eigenlijk best... eh... apart. Maar zéker niet lelijk :D . Uiteindelijk niet gedaan want er was ook al een andere bas onderweg naar hier. En ik wou mijn wederhelft ook te vriend houden :)

Ik vraag me trouwens af of je er voor dat geld eentje in zo'n uitvoering zou kunnen bestellen.

-AR-
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22622
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Charlie schreef:Dat is dan deze: rood, je moet er van houden. :roll:
Maar voor dat geld bestelde ik er toch zelf eentje. Ik vind die matching headstock overigens echt lelijk.
Tja smaken...:-)
Ik vind die matching headstock net oogverblindend en een troef.. :kwijl:
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
anderson
Berichten: 281
Lid geworden op: 08 jul 2012, 22:24

Bericht door anderson »

+1
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

Bericht door Wiro »

Lacertus schreef:Heeft iemand nog een fretless mk1, mk2 of mk3 te koop?? Graag met ebben toets, liefst met fretlines...
Weliswaar met 'n stevig prijskaartje en ook nog es zonder lijntjes. Maar voor de rest voldoet deze MKIII aan je vragen:
https://www.bassmarkt.de/bassanzeige.asp ... ufen-61493

Afbeelding
Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 29 sep 2008, 16:46

Bericht door Charlie »

Riposa il giorno per dormire la notte.
DanielMeynen
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jun 2012, 22:17

Slagplaat Pro

Bericht door DanielMeynen »

Kan iemand me me misschien wat meer vertellen over de slagplaat die De Wal pro bassen hebben?
Zelf sta ik op het punt om een wal met niet originele slagplaat over te nemen, zelf zou ik er graag een originele slagplaat op zien. Ik heb Wal al gemailed en helaas zijn deze niet meer verkrijgbaar.

Graag zou ik wat meer info willen over de gebruikte materialen. Ik heb ergens gelezen dat de slagplaat uit 2 delen bestaat, een stalen onderkant en een kunststof(?) bovenkant. Is de bovenplaat verzonken in de onderplaat? Zo ja, zit deze er los in of zitdeze vastgelijmd?

Zou zoiets zelf te reproduceren zijn of weet iemand misschien een bedrijf of persoon die dit voor mij zou kunnen doen? Alle hulp en info is welkom.
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10846
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Geinig nummer met een Wal er in:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=v80685t4eGA[/youtube]
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3275
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Bericht door RonC »

DanielMeynen schreef:Kan iemand me me misschien wat meer vertellen over de slagplaat die De Wal pro bassen hebben?
Zelf sta ik op het punt om een wal met niet originele slagplaat over te nemen, zelf zou ik er graag een originele slagplaat op zien. Ik heb Wal al gemailed en helaas zijn deze niet meer verkrijgbaar.

Graag zou ik wat meer info willen over de gebruikte materialen. Ik heb ergens gelezen dat de slagplaat uit 2 delen bestaat, een stalen onderkant en een kunststof(?) bovenkant. Is de bovenplaat verzonken in de onderplaat? Zo ja, zit deze er los in of zitdeze vastgelijmd?

Zou zoiets zelf te reproduceren zijn of weet iemand misschien een bedrijf of persoon die dit voor mij zou kunnen doen? Alle hulp en info is welkom.
Het is een kunstof slagplaat, enkel met een aluminium laagje op de onderkant. De slagplaat heeft busjes aan de achterzijde waarmee je de printplaat kan vastschroeven, lijkt mee erg lastig om te laten reproduceren.. Welke wal wil je kopen? Ik weet namelijk dat erooit een rode proIIe te koop stond met een niet originele aluminium slagplaat, echter was de electronica ook niet meer origineel, er lag EMG electronica in.....
Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 29 sep 2008, 16:46

Bericht door Charlie »

DanielMeynen schreef:Zelf sta ik op het punt om een wal met niet originele slagplaat over te nemen, zelf zou ik er graag een originele slagplaat op zien.
Zit het brugelement van die Wal wel op de standaardplek? :mrgreen:
En wat dacht je van 'n leather scratchplate?
Riposa il giorno per dormire la notte.
DanielMeynen
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jun 2012, 22:17

Bericht door DanielMeynen »

Charlie schreef:
DanielMeynen schreef:Zelf sta ik op het punt om een wal met niet originele slagplaat over te nemen, zelf zou ik er graag een originele slagplaat op zien.
Zit het brugelement van die Wal wel op de standaardplek? :mrgreen:
En wat dacht je van 'n leather scratchplate?
Het element zit inderdaad niet op de standaard plek maar deze kan altijd eenvoudig teruggezet worden :mrgreen:
Zelf heb ik ook al aan een leren slagplaat zitten denken zoals bij de eerste Wals. Weet iemand toevalig of er ook een versie met 1- pickup en een leren slagplaat is geweest?
Plaats reactie