Wal topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3275
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Wal topic

Bericht door RonC »

Barend heeft Karn ooit geïnterviewd voor de bassist, bleek inderdaad een erg sympathiek persoon!
Gebruikersavatar
bastaart
Berichten: 2116
Lid geworden op: 23 jan 2006, 01:12

Wal topic

Bericht door bastaart »

Ik kwam deze tegen, zeer vreemde MK2 vorm. Best mooi eigenlijk:
https://www.musiker-board.de/threads/bas ... 90.163135/
New Advanced Slap Books: Next Level Slap Bass Vol. 1&2
https://nextlevel-slapbass.com/
New solo album Barend Tromp ft. Michael Manring on Bandcamp and Spotify
https://subcontinentalrecords.bandcamp. ... fish-tales
gitaarles en basles in Weert
https://www.gitaarschoolweert.nl
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22641
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Wal topic

Bericht door wombatboter »

Heb gewacht tot ik op mijn werk was tot ik aan dit toch vrij lijvige interview begon... :mrgreen:
Wel een erg goed interview dat heel mooi aansluit bij het boek dat ik dus net gelezen heb.
Gisteren heb ik voor het eerst geluisterd naar wat onbekend solowerk van Karn ("More,Better, Different") maar in alle eerlijkheid : ik vond het geen goed materiaal en soms vraag ik me af wat voor gevoel Karn wil overbrengen met dat soort grillige muziek (vertwijfeling, eenzaamheid, enz ?). Het is me nooit echt duidelijk en eigenlijk vond ik de muziek die ik hoorde vooral goed als ondersteuning voor bvb een theatervoorstelling of zoiets, op zichzelf vond ik dat de muziek toch duidelijk iets miste. Het leek me heel veel werk voor iets dat me heel vaak richtingloos of zelfs emotieloos overkwam. Dan vond ik Tooth Mother of Bestial Cluster toch al wat aangenamer al zijn het toch ook platen die ik nooit volledig zal beluisteren want na enkele nummers heb ik het wel wat gehad. De combinatie bij Japan bracht toch net dat ietsje extra naar boven.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
bastaart
Berichten: 2116
Lid geworden op: 23 jan 2006, 01:12

Wal topic

Bericht door bastaart »

wombatboter schreef: Gisteren heb ik voor het eerst geluisterd naar wat onbekend solowerk van Karn ("More,Better, Different") maar in alle eerlijkheid : ik vond het geen goed materiaal en soms vraag ik me af wat voor gevoel Karn wil overbrengen met dat soort grillige muziek (vertwijfeling, eenzaamheid, enz ?).
Dat is zeker niet zijn beste werk, dat klopt. Ook Three Part Species niet. Deze albums halen lang niet het niveau van de andere cd's die jij noemde. Zijn laatste album The Concrete Twin vind ik daarentegen wel weer heel erg tof. Deels komt dat doordat het eigenlijk vrij low budget albums zijn. Maar de ideeën vind ik ook wat minder, alsof hij minder inspiratie had. Hij vertelde in het interview dat ik deed ook dat hij geen geld had voor sessiemuzikanten en daardoor noodgedwongen alles maar zelf deed, ook met drumcomputers etc. Het kwam allemaal vrij armoedig over had ik het idee. Ook dat hij geen geld had om een solotour op te zetten en dat soort dingen. Toch wel erg eigenlijk voor een muzikant van die statuur. Des te zuurder als je dan die verhalen van Sylvian leest over royalties etc. in dat boek van Mick Karn. Dan ga je toch ook weer anders naar Sylvian luisteren.
New Advanced Slap Books: Next Level Slap Bass Vol. 1&2
https://nextlevel-slapbass.com/
New solo album Barend Tromp ft. Michael Manring on Bandcamp and Spotify
https://subcontinentalrecords.bandcamp. ... fish-tales
gitaarles en basles in Weert
https://www.gitaarschoolweert.nl
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Wal topic

Bericht door gilles »

wombatboter schreef: Heb gewacht tot ik op mijn werk was tot ik aan dit toch vrij lijvige interview begon... :mrgreen.
:mrgreen: ik heb ook ooit zo'n baan gehad, en dat is het enigste dat ik nog wel eens mis: nu heb ik vaak geen tijd meer om te lezen enzo :lol:
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
PatrickP
Berichten: 58
Lid geworden op: 05 feb 2009, 19:42

Wal topic

Bericht door PatrickP »

Mick Karn...solo kan hij me ook niet constant boeien, maar wat mij betreft, een van de meest geslaagde opnames van Karn, samen met David Torn en Terry Bozzio is wel Polytown, absolute aanrader !
...music is the best.(FZ)
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22641
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Wal topic

Bericht door wombatboter »

Gisteren eens heel de repetitie op de gefrette en fretless Wal gespeeld.. Knalt toch altijd overal lekker door, beenhard eigenlijk.
Vreemd gevoel toch wanneer je een eigen nummer ziet uitgevoerd worden met input van anderen, had ik al decennia eerder moeten doen.

what fools these mortals be
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11915
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Wal topic

Bericht door dr. Bassvibes »

Wat een zalige klank Geert, fijn nummer ook én goed gespeeld door allen. Heerlijk! :D
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22641
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Wal topic

Bericht door wombatboter »

Bedankt...ik heb het laatste half jaar een tiental instrumentaaltjes in elkaar gestoken (op één of andere manier zijn dat vaak stukken van 6-7 minuten geworden :facepalm: ) en die zijn we wat aan het verfijnen. Ik merk dat we ook beter op elkaar ingespeeld geraken en het is een luxe om met "betere" muzikanten te kunnen werken in zo'n kleine setting. Ik moet wel wat solo's uitzoeken want ik kan dat niet on the spot zoals meer begenadigde spelers..ik mis kennis van harmonie en toonladders en mis de drive om me daarin te verdiepen. Ik laat het liever aan anderen over :-)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11915
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Wal topic

Bericht door dr. Bassvibes »

Ken je sterke en zwakke punten, niks mis mee. ;-)

Nummers van 6-7 minuten maakt niet uit, mits het maar goed in elkaar zit allemaal. 't Hoeven niet allemaal radio singletjes te zijn!

Wat is het uiteindelijke doel van deze groep? Live optreden? CD opnemen? Of blijven jullie lekker op zondagmiddag in het repetitiehok zitten? :) :wink:
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22641
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Wal topic

Bericht door wombatboter »

Er komt alleszins een cd waar ik enorm naar uitkijk.
Misschien kunnen we ook live gaan spelen met zijn drietjes want het blijft toch behoorlijk overeind ondanks de kleine formule en er wordt druk genoeg gespeeld.
Het is alleszins een goed vehikel voor mijn ideetjes, ik ben vaak wat ongeduldig (heb ik al eens over geschreven) maar het doet zo'n deugd om zelf eieren te leggen ipv liedjes te spelen van andere mensen.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Wal topic

Bericht door Rieno »

Je vorige CD's passeren hier toch nog eens in de roulatie, dus ik ben erg benieuwd :)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22641
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Wal topic

Bericht door wombatboter »

Het gaat alleszins een heel ander beeld zijn en dat is goed nieuws voor mij want ik raakte vast in mijn manierismen.
Geen blazers-arrangementen meer om me achter te verstoppen bvb. Wél meer keyboards en electronica maar hopelijk blijft het allemaal transparant.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18728
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Wal topic

Bericht door Pedullist »

wombatboter schreef:Gisteren eens heel de repetitie op de gefrette en fretless Wal gespeeld.. Knalt toch altijd overal lekker door, beenhard eigenlijk.
Over de speakers van mijn laptop terwijl de tv aanstaat, riep Sonja 'ooooooooooooooooooh wat is dát?'

Nu zegt ze...JIJ MOET EEN WAL! :D

Klinkt heerlijk, Geert! :lol:
Plaats reactie