Wal topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
ElBasstardo
Berichten: 715
Lid geworden op: 05 jan 2006, 14:45

Re: Wal topic

Bericht door ElBasstardo »

Wie heeft zijn preamp al eens uit zn wal gehaald. Wil die van mij naar WalHQ opsturen. Heb van Paul een instructiemail, maar wellicht zijn er do’s en don’ts die ik moet weten voor ik begin.
Keep up the low tunes...

Grtz,
ElBasstardo


VANHOUdT | RockNRollWhisky | CUDA

TE KOOP: THON EFFECTCASE M
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3254
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Re: Wal topic

Bericht door RonC »

Ik heb het al een aantal keer gedaan en echt moeilijk is het niet. Gewoon voorzichtig zijn en de connectoren voorzichtig lostrekken. Kan weinig mis gaan.
Wat is het probleem met je elektronica? Bij oudere Wals worden meestal 2 condensatoren vervangen, die drogen nl uit naarmate ze ouder worden. Als je handig bent met een soldeerbout is ook dat een koud kunstje!
Gebruikersavatar
ElBasstardo
Berichten: 715
Lid geworden op: 05 jan 2006, 14:45

Re: Wal topic

Bericht door ElBasstardo »

RonC schreef: 30 apr 2019, 10:50 Ik heb het al een aantal keer gedaan en echt moeilijk is het niet. Gewoon voorzichtig zijn en de connectoren voorzichtig lostrekken. Kan weinig mis gaan.
Wat is het probleem met je elektronica? Bij oudere Wals worden meestal 2 condensatoren vervangen, die drogen nl uit naarmate ze ouder worden. Als je handig bent met een soldeerbout is ook dat een koud kunstje!
Als ik de knop van de bridge pu uittrok en of induwde kwam er ineens keiharde ruis uit. Soort storm aan noise. Heb alles al klaar voor verzenden. Knoppen eraf krijgen was nog het moeilijkst. Ik vind het op zich wel een fijn idee als alles ff wordt gecheckt naast het oplossen van dit probleem. Hoop alleen niet dat ze de potmeters moeten vervangen door nieuwe want dan wordt de staaf waar je de knop op schroeft er een van 6mm en die is nu 4mm. Dus dan moet ik de gaten groter gaan boren... liever niet
Keep up the low tunes...

Grtz,
ElBasstardo


VANHOUdT | RockNRollWhisky | CUDA

TE KOOP: THON EFFECTCASE M
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3254
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Re: Wal topic

Bericht door RonC »

Als ik het zo hoor is inderdaad de potmeter kapot... condensatoren vervangen ze dan preventief mee. Die kosten nl toch geen drol. Ben bang dat je er niet aan ontkomt om ze gaten op te boren... kan niks mis mee gaan hoor! (Als je hulp nodig hebt laat maar weten).
Gebruikersavatar
ElBasstardo
Berichten: 715
Lid geworden op: 05 jan 2006, 14:45

Re: Wal topic

Bericht door ElBasstardo »

RonC schreef: 30 apr 2019, 11:27 (Als je hulp nodig hebt laat maar weten).
Wellicht maak ik gebruik van je aanbod... (heb ik een excuus om jouw beauty’s eens te zien 😜
Keep up the low tunes...

Grtz,
ElBasstardo


VANHOUdT | RockNRollWhisky | CUDA

TE KOOP: THON EFFECTCASE M
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3254
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Re: Wal topic

Bericht door RonC »

Prima! En het is om de hoek toch? Ik woon in Weert dus..
(Heb jij trouwens je Carl Thompson nog?) daar zou ik nl wel eens op willen spelen!
Gebruikersavatar
ElBasstardo
Berichten: 715
Lid geworden op: 05 jan 2006, 14:45

Re: Wal topic

Bericht door ElBasstardo »

RonC schreef: 30 apr 2019, 12:42 Prima! En het is om de hoek toch? Ik woon in Weert dus..
(Heb jij trouwens je Carl Thompson nog?) daar zou ik nl wel eens op willen spelen!
Nee. CT + Fodera = Wal + Sadowsky
Keep up the low tunes...

Grtz,
ElBasstardo


VANHOUdT | RockNRollWhisky | CUDA

TE KOOP: THON EFFECTCASE M
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22554
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Wal topic

Bericht door wombatboter »

Het is natuurlijk goed gedaan maar als je niet verder geraakt dan imitatie heb ik er toch wat vragen bij..je kan al eens een pastiche maken als stijloefening maar als het alleen maar daarbij blijft. Het gaat uiteindelijk toch om wat je zelf verzint en je "eigenheid" die de invloeden wat moet kunnen overstijgen.

what fools these mortals be
Gebruikersavatar
ElBasstardo
Berichten: 715
Lid geworden op: 05 jan 2006, 14:45

Re: Wal topic

Bericht door ElBasstardo »

Heerlijk filmpje Geert
Keep up the low tunes...

Grtz,
ElBasstardo


VANHOUdT | RockNRollWhisky | CUDA

TE KOOP: THON EFFECTCASE M
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22554
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Wal topic

Bericht door wombatboter »

Voor alle duidelijkheid : dat ben ik niet ! :-) (leuk gedaan maar zoals gezegd : hij blijft toch te veel imiteren)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
ElBasstardo
Berichten: 715
Lid geworden op: 05 jan 2006, 14:45

Re: Wal topic

Bericht door ElBasstardo »

wombatboter schreef: 03 mei 2019, 19:12 Voor alle duidelijkheid : dat ben ik niet ! :-)
I know... we kennen jouw filmpjes ook. Ik denk dat iedere muzikant een verzameling is van alles wat hem ooit inspireerde. Geen probleem mee. Wat wel een probleem is, is dat mijn drang naar een fretless Wal steeds groter wordt 😳😳😳
Alleen weet ik niet hoe ik hem moet betalen. Mijn p’78 gaat nooit meer weg en mijn Sadowsky doet ik ook niet 1,2,3 de deur uit... pffff
Keep up the low tunes...

Grtz,
ElBasstardo


VANHOUdT | RockNRollWhisky | CUDA

TE KOOP: THON EFFECTCASE M
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22554
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Wal topic

Bericht door wombatboter »

Hmm..op een bepaald moment vind ik wel dat je moet proberen te ontsnappen aan de invloeden om zelf in de keuken een nieuw gerecht te maken of alleszins te proberen. Niet dat je erin zal slagen (ik hoor dat bij mezelf ook) maar als je blijft naspelen of imiteren geraak je daar zeker niet.
Ben ondertussen nog steeds zeer blij met mijn fretless Wal dus ik snap je gretigheid :-)
Laatst gewijzigd door wombatboter op 04 mei 2019, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Wal topic

Bericht door Pedullist »

Het is wel interessant dat bijvoorbeeld de double thumb techniek van Wooten een algemene techniek is geworden, die je kunt inzetten zonder dat je meteen als Wooten kloon wordt weggezet, maar dat in dit geval de stijl en het geluid te extentriek lijken te zijn. Of misschien is er gewoon teveel gekopieerd: het neuzige Wal geluid, de atonale nootkeuze, de slides (vooral die afglijdende voorslagjes zijn heel erg typisch Karn), de open snaren tussendoor. Als hij nou alleen de slides zou doen hier en daar, met een ander geluid en minder van die atonale nootkeuzes, dan was het meer eigen.
Gebruikersavatar
eus
Berichten: 441
Lid geworden op: 31 aug 2010, 19:01

Re: Wal topic

Bericht door eus »

Met bastaart op fretless guitar!

https://eugenevugts.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Lacertus
Berichten: 1198
Lid geworden op: 28 jul 2010, 13:20

Re: Wal topic

Bericht door Lacertus »

Lekker hoor Eus! Mooie Wal sound, mooie lijntjes, fijn spel van (de jarige) bastaart, en ook nog eens prima gemixt. Top!
> Basses & Amps & FX: zie Profiel |
> TE KOOP |
> ikke topic |
Plaats reactie