Wal topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 29 sep 2008, 16:46

Re: Wal topic

Bericht door Charlie »

wombatboter schreef: 28 okt 2017, 14:12 Blijkbaar toch moeiteloos verkocht geraakt..
Kennelijk toch "wat de gek er voor geeft". Voor 'n niet helemaal originele Wal, met werk, vind ik het echt te veel. :?
Riposa il giorno per dormire la notte.
Gebruikersavatar
eus
Berichten: 441
Lid geworden op: 31 aug 2010, 19:01

Re: Wal topic

Bericht door eus »

Lekkere Riff...Snap eigenlijk niet dat ie (al jaren) weer terug is bij Fender...

https://eugenevugts.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
bastaart
Berichten: 2080
Lid geworden op: 23 jan 2006, 01:12

Re: Wal topic

Bericht door bastaart »

Hij zocht schijnbaar naar een wat rauwere sound, daar kan ik me wel iets bij voorstellen.

Na deze periode is het snel bergafwaarts gegaan met Rush. dat krijg je ervan als je je Wal weg doet! :D
New Advanced Slap Books: Next Level Slap Bass Vol. 1&2
https://nextlevel-slapbass.com/
New solo album Barend Tromp ft. Michael Manring on Bandcamp and Spotify
https://subcontinentalrecords.bandcamp. ... fish-tales
gitaarles en basles in Weert
https://www.gitaarschoolweert.nl
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Wal topic

Bericht door badastronaut »

Moet zeggen dat Test for echo uit '96 mijn favoriete Rush album is. Komt waarschijnlijk ook omdat het mijn eerste kennismaking met ze was, vond het toen een geweldig album en nog steeds eigenlijk. Vind de Fender ook prima bij Geddy passen. Zijn er nog wel veel bekendere artiesten die Wal spelen? Jonas Hellborg bijvoorbeeld is overgestapt naar Warwick, Geddy naar Fender, Chris Squire gebruikte een Wal ook maar sporadisch.....
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Wal topic

Bericht door Strabel »

Is wel een hele goede vraag(waarom toch weer overgestapt),maar beantwoord hem misschien ook om ook gelijk te zeggen dat sommige merken een misschien iets teveel "eigen"geluid hebben.
Of ook met marketing te maken?
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Wal topic

Bericht door zomnius »

endorsment deal lijkt me... Budget van fender lijkt me wel wat groter.
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22554
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Wal topic

Bericht door wombatboter »

McCartney kreeg zijn Wal van Linda maar is snel teruggekeerd naar iets lichters (hij zei dat het leek alsof hij een kast moet dragen elke avond)
Verder is hij genoeg met marketing bezig om zich die Hofner terug toe te eigenen..zelfs wanneer iemand anders bas speelt tijdens zijn huidige concerten mag er niemand op een vioolbas spelen.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Re: Wal topic

Bericht door Sanders »

wombatboter schreef: 03 nov 2017, 15:21 Verder is hij genoeg met marketing bezig om zich die Hofner terug toe te eigenen..zelfs wanneer iemand anders bas speelt tijdens zijn huidige concerten mag er niemand op een vioolbas spelen.
Het gaat zelfs verder. De vioolbas staat onder constante bewaking. Toen er ooit ergens een mankementje was, en er naar een gitaarbouwer gegaan moest worden om dat te herstellen, bleef er constant iemand van de entourage in dezelfde kamer als de bas, en werd iedere handeling met argusogen bekeken.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
bastaart
Berichten: 2080
Lid geworden op: 23 jan 2006, 01:12

Re: Wal topic

Bericht door bastaart »

zomnius schreef: 03 nov 2017, 15:18 endorsment deal lijkt me... Budget van fender lijkt me wel wat groter.
Lijkt me niet de reden. Ik denk niet dat Geddy Lee dat nodig heeft en daarvoor jaren lang op een andere bas gaat spelen dan hij zou willen.
Volgens interviews wou hij dus een rouwere rock sound met meer laag en niet meer de iets meer cleane hifi sound van zijn Wal. Voor zoverre een Wal hifi klinkt dan. Voorheen had hij zijn 70's jazz ook al gebruikt op Moving Pictures en Permanent Waves. Vanaf Counterparts verlieten ze de iets meer pop georiënteerde 80's sound en ging het weer meer richting de rock, daar hoorde blijkbaar een andere bas sound bij.
New Advanced Slap Books: Next Level Slap Bass Vol. 1&2
https://nextlevel-slapbass.com/
New solo album Barend Tromp ft. Michael Manring on Bandcamp and Spotify
https://subcontinentalrecords.bandcamp. ... fish-tales
gitaarles en basles in Weert
https://www.gitaarschoolweert.nl
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Wal topic

Bericht door Strabel »

In zijn algemeenheid(Wal,pedulla,fodera..enz)zie je ze niet zoveel live,het zijn voortreffelijke instrumenten.
Te exclusief? Te duur? Misscchien te goed?(als je garage rock speelt).
Kan me niet helemaal voorstellen dat het alleen met endorsment te maken heeft.
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
wenge
Berichten: 284
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:39

Re: Wal topic

Bericht door wenge »

Ik heb toch de indruk dat een Wal een beetje meer werken is. Zeker als dat je main bas is voor een volledig,(lang !) optreden. De hals is weliswaar geen baseballknuppel maar het v profiel was destijds volgens veel resencenten vermoeiender, vergeleken met een jazz bas. Niet dat ik uit ervaring spreek, hoor :roll:
Remember, if it runs amuck...call the Duck
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14250
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Re: Wal topic

Bericht door gilles »

Toen ik tijdens een BGF-meeting eens de rode Wal van Gasbitarist bepotelde, vond ik hem juist licht en soepel spelen. Ik hoefde minder te werken dan op mijn Stingray
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 29 sep 2008, 16:46

Re: Wal topic

Bericht door Charlie »

Strabel schreef: 03 nov 2017, 17:27 In zijn algemeenheid(Wal,pedulla,fodera..enz)zie je ze niet zoveel live,het zijn voortreffelijke instrumenten.
Te exclusief? Te duur? Misscchien te goed?(als je garage rock speelt).
Kan me niet helemaal voorstellen dat het alleen met endorsement te maken heeft.
Bij Wal deden ze niet aan endorsements. Of je moet Rob Burns heten, dan kreeg je er een cadeau.
Pete sprak altijd over "ambassadors". Bassisten die op Wal wilde spelen vanwege de kwaliteiten ervan. Iedere Wal werd
dan ook gewoon betaald of het nu ging om Paul McCartney of Mick Karn. Pete "The Fish" Stevens vertelde
me eens 'n anekdote over Mark King die 'n Wal endorsement wilde. :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door Charlie op 05 nov 2017, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Riposa il giorno per dormire la notte.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22554
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Wal topic

Bericht door wombatboter »

Heb dat verhaal over King ook gehoord...het lukte blijkbaar niet :-)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3254
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Re: Wal topic

Bericht door RonC »

Ik heb het ook geprobeerd... niet gelukt.😉😉
Plaats reactie