Wal topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Bazz Lightyear
Berichten: 5354
Lid geworden op: 27 okt 2007, 17:44

Bericht door Bazz Lightyear »

De economische crisis is nu doorgedrongen tot zelfs de sessie en studio muzikanten. HELP!
Everyones a pilot in the night sky
Moonlight that cures loneliness
Todays meal is Nissin Cup Noodle Cup Noodle Cup Noodle
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3263
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Bericht door RonC »

wombatboter schreef:Binnenkort ga ik waarschijnlijk toch mijn Wal MKII 5 verkopen (ik speel echt te weinig 5 om het bezit te rechtvaardigen). Heb er zelf (inclusief dure verzendingskosten) bijna 3375 euro voor betaald...
Enkele maanden geleden had ik nog vijf Wal-bassen en nu nog drie...het zij zo, de midi was niet praktisch, de MKi had ik dubbel, dus...
Als ik nog een mooie gelijnde fretless met twee elementen zie wil ik wel nog eens in mijn beurs tasten...

Tja, en mijn wens is nog ooit zo'n gefrette MKI shedua als die van jou....
Altijd goed om wensen te hebben ook al heb je geen budget..(zoals ik nu) ;)
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Ik heb het budget wel voorhanden maar ik wacht op de juiste Wal....
Muzikaal is de toekomst wel één groot vraagteken...ik heb geen vaste groep meer en de vooruitzichten zijn erg wazig. Als ik een instrument koop is het toch vooral om zelf vnl van te genieten zonder publiek...Dat doet me soms twijfelen maar er is zoiets als levenskwaliteit en jezelf belonen :wink:
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Pushifier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 13 okt 2008, 20:34

Bericht door Pushifier »

Ik wil nog graag een MK1 shedua fretless, moeilijk te vinden. Staan ze samen als familie naast elkaar hahaha brothers

Mijn instellingen op mijn gefrette mk1 shedua Wal zijn:

balans: twee strepen naar halselement
geen pickattack
knop halselement: 10 + boost
knop brugelement: 8 soms geboost

Hiermee krijg je dat Tool achtige bassgeluid. Ik noem het meer piano aanslagen suuuuupppppppppeerrrrrrrrrrr dikkkeeehhh met helder mid en hoog : heaven!
Gebruikersavatar
Pushifier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 13 okt 2008, 20:34

Bericht door Pushifier »

RonC schreef:Niet voor tere zieltjes:
Deze Wal heb ik voor weinig kunnen bemachtigen;
Toen ik mijn MK3 ruilde tegen de MK1 kreeg ik een extra hals erbij (de MK1 heeft nl. origineel deze rosewood fretless hals maar ik prefereer ebben). Aangezien de eigenaar van de 4 snaar nog een extra nek met ebben toets had gaf hij deze erbij.
Later ben ik me pas gaan afvragen of er ook nog een bas bij deze nek hoorde. Dat bleek zo te zijn, een vorige eigenaar van deze bas vond de body te zwaar en heeft er stukken vanaf gezaagd....erg jammer want dit was een bas met zeer unieke body.
Ik heb het hele spul kunnen kopen met de bedoeling een nieuwe body te laten maken voor deze bas.
Helaas ligt deze bas al 2 jaar zo in de kast wachtend tot ik de financien heb een body te laten maken. Toen ik hem kocht dacht ik een nederlandse bouwer dit te laten doen maar nu de kans bestaat dat Paul Herman weer gaat bouwen wacht ik dat nog effe af.
Afbeelding
Afbeelding

Hallo Ron, even vraagje zou je die hals ook willen verkopen en eventueel de electronica en elementen brug enz? Graag hoor ik je!
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Die pick-attack is soms wel risky. Heb al meegemaakt dat ik de gevoeligheid binnenin perfect had afgeregeld zodat ik net het vereiste treble-randje had dat ik ten gepaste tijde kon aanwenden.
Tot het moment dat ik line speelde en de Wal rechtstreeks in de DI werd ingeplugd : vaak meegemaakt dat ik opeens messcherpe treble had die niet meer beantwoordde aan wat ik wou. Eén van de voordelen van Wal is ook soms een nadeel : de toonregeling is zo veelzijdig dat die ook even secuur is.
Live speel je vaak met de zelfde setting maar als je één knop verdraait zit je in een heel ander geluidsuniversum dat voor aardig wat verrassingen kan zorgen. De frequenties boosten door de knoppen uit te trekken zijn een leuke feature maar eerlijk gezegd krijg je er ook soms een onnatuurlijk basgeluid door. Ik heb geen zin om als een gekielhaald everzwijn te klinken en in sommige standen klinkt mijn Wal zo.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

wombatboter schreef:Binnenkort ga ik waarschijnlijk toch mijn Wal MKII 5 verkopen (ik speel echt te weinig 5 om het bezit te rechtvaardigen). Heb er zelf (inclusief dure verzendingskosten) bijna 3375 euro voor betaald...
Enkele maanden geleden had ik nog vijf Wal-bassen en nu nog drie...het zij zo, de midi was niet praktisch, de MKi had ik dubbel, dus...
Als ik nog een mooie gelijnde fretless met twee elementen zie wil ik wel nog eens in mijn beurs tasten...
hmm in dat geval kan ik je vast en zeker niet interesseren in een 5 snarige stingray in ruil voor de wal :mrgreen:
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 29 sep 2008, 16:46

Bericht door Charlie »

...........uuuuh, wat is de meest eenvoudige manier of foto's te plaatsen? Ik krijg het niet voor elkaar. :oops:

Zo veeeel mogelijk proberen die bassen! Maak je keuze............
En over het gewicht van de 5 snarige; Paul McCartney zei ooit " It feels like a bloody door on my back".
Riposa il giorno per dormire la notte.
Gebruikersavatar
Vincent
Berichten: 1464
Lid geworden op: 20 feb 2006, 16:17

Bericht door Vincent »

1) Maak een account aan op https://www.photobucket.com" onclick="window.open(this.href);return false; bijvoorbeeld waar je je foto's online kunt plaatsen

2) Zet je foto's op die site (staat netjes uitgelegd) :)

3) Plak de code die onder de foto's komt te staan hier op het forum in je reactie!
Telefoon uit de handen slaan en dan die gek gewoon in elkaar rammen. Dat is de beste oplossing. - Gnermo

I'leaevin this country.. - Jack

Ik haat de maatschappij, en gelukkig maak ik er geen deel van uit. - Iris Music
Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 29 sep 2008, 16:46

Bericht door Charlie »

Dank je Vincent, het wordt niet beter dan dit ben ik bang...qua foto dan.

https://i441.photobucket.com/albums/qq13 ... 6/Wal3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

https://i441.photobucket.com/albums/qq13 ... 6/Wal2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

https://i441.photobucket.com/albums/qq13 ... 6/Wal1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

:worship:
Riposa il giorno per dormire la notte.
Gebruikersavatar
Bazz Lightyear
Berichten: 5354
Lid geworden op: 27 okt 2007, 17:44

Bericht door Bazz Lightyear »

jeetje maneetje wat een beauties! vooral de eerste :o :shock:
Everyones a pilot in the night sky
Moonlight that cures loneliness
Todays meal is Nissin Cup Noodle Cup Noodle Cup Noodle
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Zo Charlie, jij mag niet klagen! :D
Prachtige bassen!
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3263
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Bericht door RonC »

Pushifier schreef:
RonC schreef:Niet voor tere zieltjes:
Deze Wal heb ik voor weinig kunnen bemachtigen;
Toen ik mijn MK3 ruilde tegen de MK1 kreeg ik een extra hals erbij (de MK1 heeft nl. origineel deze rosewood fretless hals maar ik prefereer ebben). Aangezien de eigenaar van de 4 snaar nog een extra nek met ebben toets had gaf hij deze erbij.
Later ben ik me pas gaan afvragen of er ook nog een bas bij deze nek hoorde. Dat bleek zo te zijn, een vorige eigenaar van deze bas vond de body te zwaar en heeft er stukken vanaf gezaagd....erg jammer want dit was een bas met zeer unieke body.
Ik heb het hele spul kunnen kopen met de bedoeling een nieuwe body te laten maken voor deze bas.
Helaas ligt deze bas al 2 jaar zo in de kast wachtend tot ik de financien heb een body te laten maken. Toen ik hem kocht dacht ik een nederlandse bouwer dit te laten doen maar nu de kans bestaat dat Paul Herman weer gaat bouwen wacht ik dat nog effe af.
Afbeelding
Afbeelding

Hallo Ron, even vraagje zou je die hals ook willen verkopen en eventueel de electronica en elementen brug enz? Graag hoor ik je!

Hoi Pushifier,
Nice try but NO!!! ;)
Ik wil zowieso de hals houden aangezien deze de originele is die op m'n fretless hoort.
En ooit komt hier een body voor en heb ik een 3e Wal!
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23284
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

ik kan dit topic bijna niet lezen zonder bakje onder mn kin........... ongelooflijk....
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3263
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Bericht door RonC »

Charlie schreef:Dank je Vincent, het wordt niet beter dan dit ben ik bang...qua foto dan.

https://i441.photobucket.com/albums/qq13 ... 6/Wal3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

https://i441.photobucket.com/albums/qq13 ... 6/Wal2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

https://i441.photobucket.com/albums/qq13 ... 6/Wal1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

:worship:
Als je hierboven op "img" klikt en de link die je nu hebt geplaatst ertussen zet staan ze erop:
Ze zijn alleen iets te groot waardoor je ze er niet op kan zetten.
Prachtige bassen zeg! Die fretless "walnut" lijkt erg op de mijne. En als je die Shedua ooit wegdoet moet je me bellen!!! wat een prachtbas!!!!
Plaats reactie