Het P bas topic.

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
TO THE LIONS
Berichten: 310
Lid geworden op: 16 dec 2006, 18:59

Bericht door TO THE LIONS »

Thunder schreef:Moooi!
TO THE LIONS schreef:PS: ik heb een kléin beetje last van lichte neckdive, iemand dit nog al opgemerkt?
Hier eigenlijk geen last van neckdive bij mijn P's. Hang ik ze met de hals iets schuin omhoog zakken ze wel terug naar horizontaal maar daar blijven ze dan keurig hangen. Wellicht heb je gewoon een iets zwaarder stukje hout voor je hals. Ik gebruik ongeveer net zo'n riem als wat in jouw koffer ligt, maar dan zonder die gladde binnenkant die die Fender riemen hebben.
Neckdive is mss fout uitgedrukt, maar daar had ik wat last van (vooral met die gladde riem, die waren vroeger niet zo dacht ik?) nuja, ik heb een iets dikkere dunlop strap, zodra mijn straplocks erin gaan zal het wel voorbij zijn!
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7204
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Rick B schreef:Mijn onlangs gemodificeerde Squier VM P Bass:

Afbeelding

Body en electronica (nog) van de VM P-Bass. Squier standard Jazzhals, nieuwe tuners en wat Mr. Gearhead onderdelen.
Mooie combi! Ziet er strak uit. :worship:
Marcus62
TAFKACBFKAQ
Berichten: 4488
Lid geworden op: 21 mar 2011, 21:58

Bericht door Marcus62 »

Rick B schreef:Mijn onlangs gemodificeerde Squier VM P Bass:

Afbeelding

Body en electronica (nog) van de VM P-Bass. Squier standard Jazzhals, nieuwe tuners en wat Mr. Gearhead onderdelen.
Ziet er goed uit! :thumbsup:

Ga je er nog een andere splitcoil en pots inzetten? Zo ja, weet je al welke?
Yamaha BB604 (modified)
Harley Benton PB20-SBK
Harley Benton MB-4 SB Deluxe

Harley Benton HBW20
Vox Amplug bass
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Ik heb eigenlijk altijd goede (leren) riemen en daarbij nauwelijks last van neckdive.... (alleen op de t-bird, maar die is een verhaal apart natuurlijk)
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
Rick B
Berichten: 122
Lid geworden op: 20 jun 2005, 17:12

Bericht door Rick B »

HNZ schreef:
Rick B schreef:Mijn onlangs gemodificeerde Squier VM P Bass:

Afbeelding

Body en electronica (nog) van de VM P-Bass. Squier standard Jazzhals, nieuwe tuners en wat Mr. Gearhead onderdelen.
Mooie combi! Ziet er strak uit. :worship:
Thanks. Er gaat nog wel andere electronica in, alhoewel het originele "Duncan Designed" element helemaal niet gek klinkt. Het wordt Fender of Seymour Duncan met CTS pots. Ligt een beetje aan wat ik tegen kom hier of op MP. Moet een goede, low budget bas blijven/worden. Dat was de opzet.
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Hee Rick, wat heb je nu nog aan gear? Ik geloof helemaal geen Rics meer en die Jazz is ook al weg of niet?
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
Rick B
Berichten: 122
Lid geworden op: 20 jun 2005, 17:12

Bericht door Rick B »

Hee Joep. Nee geen Rics meer. Ik vind het nog steeds hele coole bassen, maar ik kan er gewoon niet goed mee overweg.

Huidige bassen zijn een Fender Jazz USA Standard, Fender Roadworn Jazz, Fender Classic 60's Jazz (te koop vanwege die andere 2) en deze Precision met J hals.
TO THE LIONS
Berichten: 310
Lid geworden op: 16 dec 2006, 18:59

Bericht door TO THE LIONS »

Ik ben momenteel totaal verliefd op de P. Jammer genoeg ga ik er nog niet mee giggen. Alleen op repetities en binnenkort hopelijk in de studio. Ik merk wel dat dez bas ook een pak lichter is dan mijn MIM Jazz. Iets wat me enigszins verbaast, of worden die MIM's van veel zwaarder hout gebouwd?
sickpunk

Bericht door sickpunk »

Niet elke plank hout is hetzelfde, dus alles kan verschillen, 2 usa Fenders kunnen ook iets totaal anders wegen vergeleken met elkaar...

MAAR mijn usa Fender is ook een pak lichter dan m'n MiM.
TO THE LIONS
Berichten: 310
Lid geworden op: 16 dec 2006, 18:59

Bericht door TO THE LIONS »

sickpunk schreef:Niet elke plank hout is hetzelfde, dus alles kan verschillen, 2 usa Fenders kunnen ook iets totaal anders wegen vergeleken met elkaar...

MAAR mijn usa Fender is ook een pak lichter dan m'n MiM.
Uiteraard, maar het verschil is echt wel dag en nacht hierbij. Nuja, ik kan alleen maar opgelucht zijn, want ik ben nu al gewend aan die nieuwe luxe...
sickpunk

Bericht door sickpunk »

TO THE LIONS schreef:
sickpunk schreef:Niet elke plank hout is hetzelfde, dus alles kan verschillen, 2 usa Fenders kunnen ook iets totaal anders wegen vergeleken met elkaar...

MAAR mijn usa Fender is ook een pak lichter dan m'n MiM.
Uiteraard, maar het verschil is echt wel dag en nacht hierbij. Nuja, ik kan alleen maar opgelucht zijn, want ik ben nu al gewend aan die nieuwe luxe...
Mijn MiM is ook naar de muur verhuisd sinds de overstap naar m'n usa, niet om de bespeelbaarheid, wel om het gewicht.
Gebruikersavatar
Jonas_
Berichten: 535
Lid geworden op: 13 okt 2009, 12:35

Bericht door Jonas_ »

Afbeelding


Ik heb mijn vm p bas precies zo gepimpt als jij:p Ik vind m ook mega sexy. Ik heb er quarterpounders ingezet!
Frankenstein Jazz
Frankenstein Precision
Marcus62
TAFKACBFKAQ
Berichten: 4488
Lid geworden op: 21 mar 2011, 21:58

Bericht door Marcus62 »

Afbeelding
Yamaha BB604 (modified)
Harley Benton PB20-SBK
Harley Benton MB-4 SB Deluxe

Harley Benton HBW20
Vox Amplug bass
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

Ik was al jaren op zoek naar een zware P met maple toets, vanwege de geweldige klank... Vandaag gescoord, klinkt en voelt echt helemaal zoals 't moet :)

https://picasaweb.google.com/lh/photo/r ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19305
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Er is hier niets te zien. Of u heeft geen toegang tot deze foto's of ze zijn niet op dit webadres aanwezig. Neem rechtstreeks contact op met de eigenaar om toegang te krijgen.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Plaats reactie