Het P bas topic.

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

BassAgent schreef:Nee, ik heb ook geen enkele witte bas :facepalm: Nee hoor, die witte vind ik geweldig. Maar eens over denken.
Daarom. :facepalm:

Moet zeggen, hij zou prachtig staan bij je kleksie.
Jammer dat het een P is, maar toch!
Peter

Bericht door Peter »

Je weet dat die hals twee keer zo breed is als op dat ouwe lel van je, he Hidde-mans? :wink:
Jack

Bericht door Jack »

Die HB is wel heel gaaf alleen de pg zie ik nog steeds niet zitten, maar ik denk dat ik meer dan prima voorzien ben nu,,, :oops:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Toon Doof
Berichten: 4551
Lid geworden op: 12 mar 2010, 17:22

Bericht door Toon Doof »

Gnermo schreef: En ik hoef er geen slap-beveiliging op te zetten, daarvoor zit die bovenste potmeter al genoeg voor in de weg..
  • Deevit schreef: Dan ben ik wel benieuwd hoe jij slapt...
Gnermo schreef: Niet.
:lol:

Die P-Quatro van je lijkt me wel een bom! Hoe een (knallend) geluid maak die?
...for what it's worth.
Marcus62
TAFKACBFKAQ
Berichten: 4488
Lid geworden op: 21 mar 2011, 21:58

Bericht door Marcus62 »

BassAgent schreef:Nee, ik heb ook geen enkele witte bas :facepalm: Nee hoor, die witte vind ik geweldig. Maar eens over denken.
Ik zeg doen Hidde! :jaaaaa:
Yamaha BB604 (modified)
Harley Benton PB20-SBK
Harley Benton MB-4 SB Deluxe

Harley Benton HBW20
Vox Amplug bass
Peter

Bericht door Peter »

Gnermo schreef:Afbeelding
Holy sh$t, waar heb je díe opgeduikeld? Gaaf man: verplichte ticket naar de meet. 8)

Lijkt wel wat op Fender Japan model PB-555 uit de '80's:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Gerb
Berichten: 2328
Lid geworden op: 12 jun 2008, 17:55

Bericht door Gerb »

Peter schreef: Holy sh$t, waar heb je díe opgeduikeld? Gaaf man: verplichte ticket naar de meet. 8)
Die stond een tijd geleden op Marktplaats voor volgens mij nog geeneens zo gek veel geld.

Als ik de Rickenbacker 4001c64 niet had gezien op basschat, dan was ik er wss ook voor gegaan. Lijkt me een leuk basje met veel mogelijkheden

Gerbens' Topic
wombatboter schreef:Maar effecten openen zeker je geest (én ledigen je portefeuille)
Sanders over m'n baard schreef:Een beetje de Chriet Titulaer van BGF, minus de zachte G.
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10871
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Peter schreef: Holy sh$t, waar heb je díe opgeduikeld? Gaaf man: verplichte ticket naar de meet. 8)

Lijkt wel wat op Fender Japan model PB-555 uit de '80's:
Inderdaad via Marktplaats, ik heb er 3 uur voor in de trein gezeten maar het was het wel waard. Jazz pickup doet het niet (was ik wel vanuit gegaan, wel signaal maar geen geluid) dus daar krijgt hij nog een mailtje over. Het aparte aan deze is dat elke pickup maar twee snaren aanstuurt, dat heb ik nog nooit eerder gezien.

Nu nog goed afstellen, hij loopt op meerdere plekken aan en ik heb geen goede schroevendraaier om de truss-rod wat aan te passen
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Peter

Bericht door Peter »

Lekker boeien dat J-pupje, dat wordt toch compleet weggeblazen anders. :wink: Leuke score!
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10871
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Wel leuk als alles het doet anders, toch?

Er zaten origineel Jazz knoppen op maar ik vind dit ook wel cool, eigenlijk zouden ze gewoon chroom moeten zijn maar daar kan ik me overheen zetten. :D
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Ik vind hem echt heel gaaf en ben er wel een beetje nieuwsgierig naar.
Gefeliciteerd!
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20323
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Ff quoten...
BassAgent schreef:Als ik 1 van deze twee kan vinden voor een goeie prijs... Oei oei oei. Dan ben ik moeilijk te houden.

Afbeelding
Misschien zwart slagplaatje erop, boem.

Afbeelding
Niets aan veranderen.

Absoluut twee hele GAS-waardige basjes!
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
gothax
Berichten: 4088
Lid geworden op: 07 jun 2005, 13:51

Bericht door gothax »

net de '77er voor het eerst ingeprikt op een amp...WHOAA!!! er is geen één andere P bass die ook maar in de buurt komt, hoewel ik m'n Läkland en Fender 50's Classic echt helemaal te gek vind... zoveel definitie en toch vet laag!! Had 'm ingeprikt op een Little Mark 3 + 8x10...dit weekend eens testen over de SVT ghehehe :twisted:
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20323
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Is dat die ex van Pelle?
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
TO THE LIONS
Berichten: 310
Lid geworden op: 16 dec 2006, 18:59

Bericht door TO THE LIONS »

Alright vraagje!

Kom 'net' uit de studio, en ik heb op onze nieuwe plaat alles ingespeeld op mijn P. Nu wil ik natuurlijk ook de livesound zo getrouw mogelijk hebben, maar mezelf kennende zijn de dingen die ik live gebruik werkpaarden. Heb niet veel zin om mijn American Standard te mishandelen, en daarom ben ik op zoek naar een kwalitatieve P (nieuw of tweedehands).

Qua prijs zit ik op MAX 450 euro of zoiets. Liefst een precision die ook de looks van een Fender heeft. Heeft iemand tips voor me?

Ik denk aan een MIM, LTD Vintage 204, Highway One, Squier VM, Hardpuncher?

Iemand nog andere aanraders die ik over het hoofd zie?

Thanks!
Plaats reactie