Het P bas topic.

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

waar hebben jullie de hals en de body dan vandaan als het niet van Warmoth of Allparts afkomt?
en begrijp me niet verkeerd: ik gun jullie een zo hoog mogelijke prijs maar ik ken de geschiedenis vd bas verder niet zo goed, ik weet enkel dat jullie er veel werk in gestoken hebben.
echter, ik heb al vaak zat op de tweedehandsmarkt gezien dat de hoeveelheid werk en liefde die erin gestoken is niet automatisch vertaald wordt naar een hoge verkoop prijs.
Gebruikersavatar
RawSprawl
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 aug 2010, 17:18

Bericht door RawSprawl »

Stinky schreef:waar hebben jullie de hals en de body dan vandaan als het niet van Warmoth of Allparts afkomt?
en begrijp me niet verkeerd: ik gun jullie een zo hoog mogelijke prijs maar ik ken de geschiedenis vd bas verder niet zo goed, ik weet enkel dat jullie er veel werk in gestoken hebben.
echter, ik heb al vaak zat op de tweedehandsmarkt gezien dat de hoeveelheid werk en liefde die erin gestoken is niet automatisch vertaald wordt naar een hoge verkoop prijs.
De nek is een custom order bij Musikraft in de VS en de body is gemaakt door onze eigenste Stijn Kenens.
Maar die dingen kan je allemaal lezen in het DHZ-topic.
Gebruikersavatar
RawSprawl
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 aug 2010, 17:18

Bericht door RawSprawl »

Stinky schreef:waar hebben jullie de hals en de body dan vandaan als het niet van Warmoth of Allparts afkomt?
en begrijp me niet verkeerd: ik gun jullie een zo hoog mogelijke prijs maar ik ken de geschiedenis vd bas verder niet zo goed, ik weet enkel dat jullie er veel werk in gestoken hebben.
echter, ik heb al vaak zat op de tweedehandsmarkt gezien dat de hoeveelheid werk en liefde die erin gestoken is niet automatisch vertaald wordt naar een hoge verkoop prijs.
De nek is een custom order bij Musikraft in de VS en de body is gemaakt door onze eigenste Stijn Kenens.
Maar die dingen kan je allemaal lezen in het DHZ-topic!
Gebruikersavatar
bassmart
Berichten: 249
Lid geworden op: 26 mar 2007, 08:28

Bericht door bassmart »

Prachtige P blijf ik dat vinden, zonde dat de klik er niet is RawSprawl!
Is het geld meer dan waard hoor, jammer dat ik al een Bravewood "64 P" heb..
Fender/Gibson/Bravewood/Music Man/Tokai
Aguilar/TC-Electronic/Ampeg
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

Bravewood!
ik heb bij deze discussie al de hele tijd een bepaalde naam door mn hoofd spoken waar ik maar niet op kon komen: Bravewood dus!
dankjewel Mart.

als deze bas eenzelfde kwaliteits nivo haalt als die Bravewoods schijnen te hebben, heb er nog geen kunnen uitproberen btw, dan slik ik al mn woorden in want daar wordt blijkbaar wel grif voor betaald door de liefhebbers.
mss loont het zich dan ook om deze bas internationaal te koop aan te bieden?
Gebruikersavatar
RawSprawl
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 aug 2010, 17:18

Bericht door RawSprawl »

Hm, ja da's misschien nog niet eens zo'n slecht idee. Merci, stinky! 'k Zal eerst wat aankijken hoe het hier loopt.
Jack

Bericht door Jack »

Stinky schreef: als deze bas eenzelfde kwaliteits nivo haalt als die Bravewoods schijnen te hebben, heb er nog geen kunnen uitproberen btw, dan slik ik al mn woorden in want daar wordt blijkbaar wel grif voor betaald door de liefhebbers.
Die bas ligt op minimaal hetzelfde niveau. (Niet al te veel veren ergens in steken nu.)
Die prijs is inderdaad te laag.
William heeft echt een monsterstukje geklaard daarmee.
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15133
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Welkom terug Jack ! :)
Gebruikersavatar
Maarten_E
Berichten: 7647
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:38

Bericht door Maarten_E »

Ik wilde al zeggen, 1000 euro lijkt mij best weinig, zeker als je kijkt hoe bijna manisch alle details zijn aangebracht.. ;-)

Edit: Welkom terug Jack! :)
Your corporate villainy should not extend so far as to ignore the existence of serif fonts.


Of het leuk is om op een fretless te spelen? Mwaaaah.
madmic
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 jan 2007, 23:27

Bericht door madmic »

Jack schreef:
Stinky schreef: als deze bas eenzelfde kwaliteits nivo haalt als die Bravewoods schijnen te hebben, heb er nog geen kunnen uitproberen btw, dan slik ik al mn woorden in want daar wordt blijkbaar wel grif voor betaald door de liefhebbers.
Die bas ligt op minimaal hetzelfde niveau. (Niet al te veel veren ergens in steken nu.)
Die prijs is inderdaad te laag.
William heeft echt een monsterstukje geklaard daarmee.
Lijkt me een geweldige bas, al kan je dat alleen goed bepalen door er op te spelen, maar mooi is hij zeker.
Overigens bepaald de markt of 1000 euro te weinig, te veel of precies goed is.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Het is misschien ook maar net wat je van de bas weet. Zou ik op dit moment op zoek zijn naar een echt goede Precision, wist ik het wel en zou ik de prijs zonder moeilijk doen betalen :)

Komt denk ik vooral doordat ik weet wie het gebouwd hebben. Mijn vertrouwen in zowel William als Stijn is dermate groot dat hetwel goed moet zijn.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19306
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Okee, en nu genoeg veren in m'n reet gestoken, subiet ga ik nog geloven dat ik iets kan! :mrgreen:

(en ja, ze speelt en klinkt fantastisch, en de hals is schofterig dik & breed)
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
BlazingRiCO
Berichten: 987
Lid geworden op: 03 aug 2011, 17:19

Bericht door BlazingRiCO »

Prijs lijkt aan de hoge kant maar na ff door te lezen hier, snap ik het wel waarom en vind ik het terecht. Nuff said.
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

Als ik toch maarrechtshandig was. Zou ik van mijn shortscale adeptie (is dat een woord eigenlijk adeptie, soit klinkt goed genoeg, doe ik het voor) afstappen en op deze gaan spelen. Is zo'n bas dat als die klikt je geen andere meer gaat gebruiken.

Ik had eigenlijk lieverd die gibson eb2D van je de verkoop inzien gaan :D
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Gebruikersavatar
RawSprawl
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 aug 2010, 17:18

Bericht door RawSprawl »

Never :) alhoewel :twisted:
Plaats reactie