Het P bas topic.

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5677
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Vandaag de ex-Hans Squier VM TB onder handen genomen. Witte plaat, 500K pots met andere jack en Orange Drop cap en een andere brug. Wát een lekkere bas is dat zeg. :jam:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26360
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Toch een witte plaat uiteindelijk? Ik heb destijds zelf nogal getwijfeld en mw Hans58 een fotosoep van de witte variant laten maken; mij beviel de zwarte toendertijd beter maar dit staat 'm toch ook goed, moet ik zeggen. Tof dat je er zo mee in je sas bent en hopelijk blijft dat nog wel even zo want het is inderdaad een fijn basje!
En ik zie dat de snaren nu niet meer door de body lopen; maakt dat nou nog veel uit?
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5677
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Yup, staat hem echt goed. Binnenkort een houten vingersteun scoren en laten spuiten in '57 Chevy Turquoise om erop te zetten. Gaat hem afmaken denk ik. Dinsdag komt er een Squier CV 50's Precision in huis. Ik ga eens kijken of die hals er lekker op past. En heel misschien, als hij me echt blijft bevallen wil ik er een Split-coil pickup bij gaan zetten.....
Wat betreft de STB, ik weet het eigenlijk niet. De 500K post en OD geven ook nog wel wat verschil in geluid. Hij klinkt nog steviger dan hij al deed. Misschien nu nog een beetje té, maar dat trekt wel recht.
Gebruikersavatar
Jasprecision
MadeBelieve
Berichten: 2315
Lid geworden op: 15 mei 2010, 20:39

Bericht door Jasprecision »

Heb m'n P nu zo'n 4,5 jaar en elke keer als ik hem inplug realiseer ik me weer dat ik deze écht nooit weg ga doen. Heb behoorlijk wat bassen bespeeld maar nog nooit zo'n 'klik' gehad. Het is ongetwijfeld niet de perfecte bas (de toneknop werkt niet, lak op het fretboard is nogal versleten en ik moet hem eigenlijk eens goed laten shielden) en hij heeft misschien geen 'ultieme Precision toon' maar voor mij is alles perfect. Dat hebben die Jappen toch even mooi in elkaar geflanst!

Afbeelding

Realiseer het me eigenlijk pas sinds mijn Sandberg de deur uit ging/moest. Ik heb naast deze P eigenlijk niks anders nodig en ben dan ook voor het eerst (even) GAS-vrij. Hoewel die Squier VM hierboven wel een erg lekker kleurtje heeft... :mrgreen:
Ik heb niet zoveel met muziek.
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Waarom werkt je toonpot niet?
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Kom anders een keertje langs in Utrecht, dan fix ik die tonepot voor je. Schielden kan dan ook als je dat spul meeneemt.
Gebruikersavatar
Jasprecision
MadeBelieve
Berichten: 2315
Lid geworden op: 15 mei 2010, 20:39

Bericht door Jasprecision »

tjoepatjoep schreef:Waarom werkt je toonpot niet?
Geen geld/gereedschap om hem te (laten) maken. En ik mis hem eerlijk gezegd ook niet.
Pellek schreef:Kom anders een keertje langs in Utrecht, dan fix ik die tonepot voor je. Schielden kan dan ook als je dat spul meeneemt.
Thanks, zal eens kijken of ik binnenkort van dat spul kan scoren. I'll let you know! :)
Ik heb niet zoveel met muziek.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Als jij een vijfje meeneemt zorg ik ervoor dat ik een potmeter heb liggen met je naam erop en een soldeerbout met tin 8) .
Jack

Bericht door Jack »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Soulbender
Berichten: 6128
Lid geworden op: 16 jun 2011, 18:40

Bericht door Soulbender »

Mooi!
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5554
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Bericht door Herman »

Otentic, da's toch een soort Peterbuilt, maar dan minder mooi?
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Ik meen dat dat het merk is van Herman Deinum.
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15133
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Nee, Herman Deinum is een endorser voor Otentic en heeft/had zijn eigen signature bas.
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5677
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Monkey schreef:Otentic, da's toch een soort Peterbuilt, maar dan minder mooi?
:rofl:
Gebruikersavatar
donk
Berichten: 540
Lid geworden op: 13 aug 2009, 16:01

Bericht door donk »

padawatje schreef:Nee, Herman Deinum is een endorser voor Otentic en heeft/had zijn eigen signature bas.
Misschien kan je er eentje scoren voor 8 setjes snaren. :P
Plaats reactie