Het P bas topic.

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Joren294
Berichten: 565
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:34

Bericht door Joren294 »

Mijn nieuwe custom Sandberg P.
Custom kleur, Kloppmann PB63 elementen, Alder body en Rosewood toets

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Endorser for Sandberg basses and Orange amplifications

Band: https://www.makebelieveband.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
kiwi
Berichten: 641
Lid geworden op: 13 mei 2010, 14:47

Bericht door kiwi »

Erg fraai! Goede relic ook. :kwijl:
mmstingray5
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 apr 2008, 20:21

Bericht door mmstingray5 »

[img][IMG]https://i653.photobucket.com/albums/uu25 ... rPbass.jpg[/img][/img]

en als alles goed gaat..... Hier de mijne...
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5677
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

mmstingray5 schreef:Afbeelding

en als alles goed gaat..... Hier de mijne...
Plaatje even goed gedaan. Mooi!
Gebruikersavatar
Joren294
Berichten: 565
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:34

Bericht door Joren294 »

kiwi schreef:Erg fraai! Goede relic ook. :kwijl:
Thanks, en hij klinkt ook echt zooo goed!
Zit er nu ook aan te denken Kloppmann elementen ook in mijn Jazzbas te gooien want holy sh*t die klinken goed!
Endorser for Sandberg basses and Orange amplifications

Band: https://www.makebelieveband.com" onclick="window.open(this.href);return false;
mmstingray5
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 apr 2008, 20:21

Bericht door mmstingray5 »

Bedankt voor het plaatsen van de foto... :D
Gebruikersavatar
kiwi
Berichten: 641
Lid geworden op: 13 mei 2010, 14:47

Bericht door kiwi »

Joren294 schreef:
kiwi schreef:Erg fraai! Goede relic ook. :kwijl:
Thanks, en hij klinkt ook echt zooo goed!
Zit er nu ook aan te denken Kloppmann elementen ook in mijn Jazzbas te gooien want holy sh*t die klinken goed!
Waar zijn die PU's los te koop? Ik zie dat Haar ze verkoopt, maar vind geen bass pickups.
Zijn volgens mij ook niet heel goedkoop?
Gebruikersavatar
Joren294
Berichten: 565
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:34

Bericht door Joren294 »

Geen idee.. Sandberg heeft ze gewoon besteld en in me bas gezet.
Maar als Haar de gitaarelementen heeft, zou je hun niet gewoon kunnen mailen of hij ze wil bestellen voor je?
En nee ze zijn enorm duur, maar in mijn opinie een van de beste elementen die er zijn.
Endorser for Sandberg basses and Orange amplifications

Band: https://www.makebelieveband.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

Bumper schreef:Je kan via guitarsupplies ook een WDmusic slagplaat bestellen, die zijn niet zo duur en ze hebben ook bulletslagplaten:
Linkje
29,95 kost het slagplaatje in b/w/b, en dan moet er nog 6,00 aan verzendkosten worden betaald binnen Nederland. Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik wil, maar b/w/b spreekt me wel aan. Er is nog geen nood aan de man, dus ik denk er rustig over na. Aged pearl lijkt me ook erg vet :) .

Overigens overschatten ze zichzelf wel een beetje met het antwoord binnen 24 uur, het duurde exact een week voor ik een prijsopgave kreeg.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Afbeelding
Harley Benton PB-Shorty.

Ongelofelijk leuk en goed gebouwd basje voor 7 tientjes (deze was 6 tientje, B-stock), de rechtshandige is nog een paar euro goedkoper!
Mechanisch zit alles goed in elkaar, redelijk goed afgewerkt, geen uitstekende fret einden alleen de tuners voelen soms een beetje vaag.
Enige wat ik heb gedaan is goede afscherming aanbrengen want dat ontbreekt en is wel nodig, de hals even heel licht geschuurd met korrel 1200 schuurpapier, en natuurlijk nieuwe snaren en afstellen maar dat is zo persoonlijk dat kan eigenlijk niemand zomaar goed doen.

Voor zijn 30" klinkt hij in mijn beleving als een volwaardige P-bass.
Laatst gewijzigd door blablas op 16 dec 2014, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

:offtopic: maar ik vind het leuk om te zien dat jij met je zelfgemaakte state of the art bassen sommige budget bassen ook weet te waarderen.
face down in the dirt
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Hoezo off-topic :?: Het is in de basis een P-bass, als deze niet voldoet aan de P-eisen dan doet die Sandberg die iets hierboven staat dat ook niet.

Ik ben dol op budget bassen, wat me niet bevalt pas ik aan, in dit aanpassen liggen mijn roots van het zelfbouwen.
De meeste complete bassen die ik heb gekocht zitten in het budget markt-segment.
Het is gewoon leuk (en vaak redelijk simpel) om van iets wat meestal gezien wordt als minderwaardig iets goeds te maken.
Gebruikersavatar
Bumper
Berichten: 777
Lid geworden op: 13 jan 2010, 13:03

Bericht door Bumper »

Hij bedoelde dat zijn eigen berichtje offtopic was;)
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

precies. :)
face down in the dirt
bvaes
Berichten: 159
Lid geworden op: 22 mei 2014, 12:05

Bericht door bvaes »

blablas schreef:Afbeelding
Harley Benton PB-Shorty.

Ongelofelijk leuk en goed gebouwd basje voor 7 tientjes (deze was 6 tientje, B-stock), de rechtshandige is nog een paar euro goedkoper!
Mechanisch zit alles goed in elkaar, redelijk goed afgewerkt, geen uitstekende fret einden alleen de tuners voelen soms een beetje vaag.
Enige wat ik heb gedaan is goede afscherming aanbrengen want dat ontbreekt en is wel nodig, de hals even heel licht geschuurd met korrel 1200 schuurpapier, en natuurlijk nieuwe snaren en afstellen maar dat is zo persoonlijk dat kan eigenlijk niemand zomaar goed doen.

Voor zijn 30"klinkt hij in mijn beleving als een volwaardige P-bass.
Hé die heb ik ook, maar rechtshandig dan.
Inderdaad best goed voor zen geld, alleen kunnen de pickups alleen dienen als koelkast magneet. Andere elementen maken hier al een wereld van verschil.
Ik heb die ook opnieuw geschilderd, hout bleek populier te zijn (denk ik) met een MDF laag boven op (mdf fineer :lol: )
Plaats reactie