Het P bas topic.

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
baskruit
Berichten: 1201
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:55

Bericht door baskruit »

Ik geloof dat ik toch een tweedehands PF115LF heb gescoord. :-)
Bewuste keuze en ik kan 'm altijd weer doorverkopen.

Toch denk ik dat het in combinatie met jouw oude PF350 een prima combi is met een P. :-)
Druk op CTRL-W voor de advanced options
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7205
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

:facepalm:

Neuh hoor! :wink: Ik weet niet hoe die klinkt. Zal ongetwijfeld lekker zijn.

Maar voor mij geldt op basis van mijn ervaring en voorkeur:
Backported (of vented, zoals in dit geval) cabs vind ik ongedefinieerder en wolliger klinken dan de sealed en front ported cabs.
Maar misschien vind jij dat juist wel helemaal OK. Ben benieuwd naar je ervaringen!
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Eindelijk is ie af! Henk en Jasper bedankt voor het knutselen!
Afbeelding
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23327
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Je kijkt ook erg blij :D :D
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Ben ik ook :mrgreen:
Afbeelding
heb hem alweer wat verder gepimpt :mrgreen:
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
Anthony
Berichten: 1374
Lid geworden op: 10 aug 2010, 19:00

Bericht door Anthony »

John Coffey :jam: nice!!
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7205
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Ik ga dinsdag naar deze kijken. Die zou dan als basis moeten dienen voor zoiets:

Afbeelding

Maar dan gewoon met de brug die er nu op zit en zonder piezo. De body moet dan zwart worden met een naturel sparren top. Kamers er in frezen en een F gat in het blad.

Simple comme bonjour! :D

Of niet? Iemand nog tips en/of ideeën?
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Is dat niet wat zonde van een wat specialere bass.
Ik zou denk voor een losse body gaan en daar een hals bij scoren.
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Bericht door rensbass »

+1
ik vind m zo eigenlijk al een toffe bas
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7205
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Hannesstinkt schreef:Is dat niet wat zonde van een wat specialere bass.
Ik zou denk voor een losse body gaan en daar een hals bij scoren.
Ik hou van ingespeelde 'goede' instrumenten. Niet van nieuwe en al helemaal niet van een lukraak bij elkaar gebrachte body en hals.

Een van de bouwers die ècht een gevoel heeft om de juiste stukken hout bij elkaar te brengen zodat zelfs zijn nieuwe instrumenten al fijn voelen en klinken is André van der End. Maar zo'n bas als op de foto door hem laten bouwen gaat boven mijn budget.
Daarom zoek ik een niet al te duur fijn spelend en goed in elkaar gestoken instrument als basis. Deze bas is al bijna zoals ik hem wil, afgezien van de top en de 'kamers'. Hij is al back routed, dus hoeft er relatief weinig aan te gebeuren t.o.v. een 'normale' precision.
En als ik daarmee de bas kan laten maken die ik wil en daar fijn op kan spelen is dat toch niet zonde? Of denk je aan de verkoopwaarde in een mogelijke toekomstige tijd waarin ik eventueel de bas zat ben?
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Daar heb je een punt.
Nee ik dacht niet eens aan de verkoopwaarde, gewoon aan dat ik het eigenlijk al best wel een heel cool basje vind/vond.
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
bardo
Berichten: 354
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:21

Bericht door bardo »

Leuk project!
Ik vraag me alleen af hoe je de aansluiting gaat maken tussen de top en de contouren van de body, of schaaf je hem af tot aan de outline en vul je de dikte dan weer aan met de top?
Roadkill --Heavy Metal--
Bass: Fender, Gibson, Rickenbacker, MusicMan, Squier, Westone, Epiphone, etc...
Amps: EBS Fafner, Randall Cabs
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Bericht door rensbass »

Wat verwacht je er qua instrument van? Puur optisch, of ga je er nog meer aan veranderen?
Pas wel op met chamberen, misschien wordt tie te licht en krijg je neckdive, precisions hebben niet veel nodig.
Ben wel benieuwd naar het werk, lijkt me een hele uitdaging. ......... binnenkort een dhz-topic?
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7205
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Qua klank zal er een ietsepietsie veranderen. Verder is het optisch.
Ik ga het niet zelf doen. Ik heb iemand in gedachten. Daar moet ik het nog mee afstemmen. Of hij het wil/kan en wat het gaat kosten.
Het plan is de bovenste 4 à 5 mm van de body af te schaven en die te vervangen door een even dikke laag 'spruce' (sparrenhout).
Voordat die top er op gaat de kamers in de body frezen en het f-gat in de top zagen. De afschuining voor je arm opvullen met hout.
De body (behalve de top natuurlijk) wordt zwart gespoten.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7205
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Even een update: De koop is niet doorgegaan. Niet omdat ik dat niet wilde, maar omdat ik de begroting voor een wortelkanaalbehandeling kreeg.
Da's iets aan je gebit, niet aan je bas.
Inclusief het consult op basis waarvan de begroting is gemaakt kost het grapje me €750,-. Dus daar gaat m'n bas budget… :cry:
Plaats reactie