Het P bas topic.

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Het P bas topic.

Bericht door zomnius »

nee de 57 die ik had, had een rosewood toets en zo'n annodised scratchplate. echt lekker. kom je wel eens tegen tussen 1000-1200 euries. Is net zo dik als een custom shop qua houtkeuze. Een beetje een klassieker to be, en nu nog on ontdekt. (nu niet meer hahahaha).

Ik heb het ook niet met PJ. Ik heb het extra j element er gewoon uitgehaald, en er zit een gat. lekker punky. Ik ben geen verzamelaar. ( in die zin...)
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8239
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Het P bas topic.

Bericht door Mach1 »

Die 2 63 avri lijken mij een uitstekende keuze!

Een rosewood toets op een 57 avri....nog nooit gezien!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15087
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Re: Het P bas topic.

Bericht door padawatje »

dan moet het toch een '59 zijn, niet ?
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Re: Het P bas topic.

Bericht door Sanders »

Wat padawatje zegt. De '59 (Custom Shop) heeft een rosewood toets, met gold anodized slagplaat. Rosewood werd pas in 1959 gebruikt op bassen (1958 voor de Jazzmaster g*t**r). Er is nooit een American Vintage '59 uitgebracht. Misschien had Zomnius een '57 body met een '62 hals.

Dat gezegd zijnde, als ik de keuze had: 2e hands American Vintage '63 Precision Bass. Dat is de beste non-custom-shop / non-vintage P die ik al bespeeld heb. Brede hals, dat wel, maar een beestig goede P-klank.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Owjeej
Berichten: 403
Lid geworden op: 20 okt 2006, 18:47

Re: Het P bas topic.

Bericht door Owjeej »

Thanks voor de links Zomnius!
En de rest ook, voor het meedenken!

Wat me opvalt: niemand pleit voor de American Standard... hoe dat zo?
En, is 1500 euro een eerlijk vraagprijs voor de American Vintage, of mag daar nog iets af?

Ik denk dat ik m'n GAS nog even moet temmen...
Fender Custom Shop Limited Edition NOS '62 Precision Bass
Fender American Vintage Reissue ‘63 Precision Bass
Fender MIJ Jazz Bass
Ibanez SRSC805
Dean Playmate, my first love.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Het P bas topic.

Bericht door basloze fret »

Owjeej schreef: 30 mar 2017, 11:15 En, is 1500 euro een eerlijk vraagprijs voor de American Vintage, of mag daar nog iets af?
Ik vind het aan de hoge kant aangezien je voor zo'n 2000 euro een nieuwe hebt. Zou meer richting de 1200 moeten gaan dan....
Ik heb er ook al voor 1000 of 1100 voorbij zien komen.

Jammer dat die dingen nergens op voorraad zijn. Ik zou ze wel eens willen proberen omdat ik bang ben dat ik nek te lomp vind. Om daar nou 2,5 uur enkele reis voor te rijden naar België zie ik ook niet zitten.
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8239
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Het P bas topic.

Bericht door Mach1 »

De 62/63 heeft toch een minder brede hals dan de 57/58?
Ik vind ze beter klinken dan een standaard en een betere/mooiere afwerking hebben. Net wat luxer zeg maar. Qua prijs is 1250-1300 reëel. Heb mijn 57 ooit verkocht voor 1250. Ik vond de hals te breed en de verhoogde A polepiece is ook geen succes. Daarom: 63-er!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Re: Het P bas topic.

Bericht door Sanders »

Even breed, minder diep
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Owjeej
Berichten: 403
Lid geworden op: 20 okt 2006, 18:47

Re: Het P bas topic.

Bericht door Owjeej »

Ik moet ook gewoon niet toegeven aan m'n GAS, geduld is een schone zaak... ik wilde een AVRI, maar nu brandt het geld en ben ik bereid om consensus te maken met mezelf... raar hoe dat werkt.

Ik heb contact gehad met 'de rode AVRI'. Is een optie op, maar als het niks wordt ben ik de eerst. Alleen nog even kijken hoe dat logistiek moet gaan lopen
Fender Custom Shop Limited Edition NOS '62 Precision Bass
Fender American Vintage Reissue ‘63 Precision Bass
Fender MIJ Jazz Bass
Ibanez SRSC805
Dean Playmate, my first love.
Owjeej
Berichten: 403
Lid geworden op: 20 okt 2006, 18:47

Re: Het P bas topic.

Bericht door Owjeej »

[/quote]
Jammer dat die dingen nergens op voorraad zijn. Ik zou ze wel eens willen proberen omdat ik bang ben dat ik nek te lomp vind. Om daar nou 2,5 uur enkele reis voor te rijden naar België zie ik ook niet zitten.
[/quote]

Ik weet niet of je in de buurt van een BAX woont, maar daar is er een in sonic blue op voorraad. Ik was laatst bij 'mijn' BAX en daar werd me verzekerd dat het geen probleem is om spullen te bestellen om vrijblijvend te testen...
Fender Custom Shop Limited Edition NOS '62 Precision Bass
Fender American Vintage Reissue ‘63 Precision Bass
Fender MIJ Jazz Bass
Ibanez SRSC805
Dean Playmate, my first love.
Owjeej
Berichten: 403
Lid geworden op: 20 okt 2006, 18:47

Re: Het P bas topic.

Bericht door Owjeej »

basloze fret schreef: 30 mar 2017, 11:28
Owjeej schreef: 30 mar 2017, 11:15 En, is 1500 euro een eerlijk vraagprijs voor de American Vintage, of mag daar nog iets af?
Ik vind het aan de hoge kant aangezien je voor zo'n 2000 euro een nieuwe hebt. Zou meer richting de 1200 moeten gaan dan....
Ik heb er ook al voor 1000 of 1100 voorbij zien komen.

Jammer dat die dingen nergens op voorraad zijn. Ik zou ze wel eens willen proberen omdat ik bang ben dat ik nek te lomp vind. Om daar nou 2,5 uur enkele reis voor te rijden naar België zie ik ook niet zitten.


Ik weet niet of je in de buurt van een BAX woont, maar daar is er een in sonic blue op voorraad. Ik was laatst bij 'mijn' BAX en daar werd me verzekerd dat het geen probleem is om spullen te bestellen om vrijblijvend te testen...
Fender Custom Shop Limited Edition NOS '62 Precision Bass
Fender American Vintage Reissue ‘63 Precision Bass
Fender MIJ Jazz Bass
Ibanez SRSC805
Dean Playmate, my first love.
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Het P bas topic.

Bericht door zomnius »

Je hebt gelijk ! Maple! Ik was in de war met Mn witte cs jazz. Ik zal ff pic posten. Ik zou voor 1250 max er 1 scoren dus afdingen geblazen

Afbeelding

Afbeelding

heel vet, je ziet de nerven door de cell lak.

Afbeelding

Afbeelding
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Het P bas topic.

Bericht door zomnius »

nog een coole seventies player voor relatief weinig:

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/treeb ... 331852%7C0

coole 81-er special die met actieve e en matching headstocks (wel witte pickupsz) beetje afdingen en dan zit ie in je budget ;)

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 72-74-2155
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Het P bas topic.

Bericht door basloze fret »

Owjeej schreef: 30 mar 2017, 13:12 Ik weet niet of je in de buurt van een BAX woont, maar daar is er een in sonic blue op voorraad. Ik was laatst bij 'mijn' BAX en daar werd me verzekerd dat het geen probleem is om spullen te bestellen om vrijblijvend te testen...
Ik snap het. Ik weet dat veel mensen dat zo doen, maar ik ben er geen voorstander van. Aangezien deze terug gestuurde producten vervolgens aan de volgende koper als nieuw worden verkocht, terwijl het dan eigenlijk B-stock is. Dat wil ik zelf ook niet, dus dan werk ik er ook niet aan mee door producten te bestellen puur om te testen terwijl ik het het daarna 2ehands ga kopen. Tenzij ik echt bij Bax shop dat specifieke ding wil kopen.

Dit is ook tevens de reden dat ik Bax shop vermijd.
Owjeej
Berichten: 403
Lid geworden op: 20 okt 2006, 18:47

Re: Het P bas topic.

Bericht door Owjeej »

zomnius schreef: 30 mar 2017, 23:17 nog een coole seventies player voor relatief weinig:

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/treeb ... 331852%7C0

coole 81-er special die met actieve e en matching headstocks (wel witte pickupsz) beetje afdingen en dan zit ie in je budget ;)

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 72-74-2155
Die eerst is wel cool, gek kleurtje wel... die tweede is teveel getweakt, voor mij...
Ik denk dat ik de zelfbeheersing heb gevonden om voor een American Vintage te loeren... mag best wel even duren, heeft geen haast... heb gelukkig nog andere om me mee te vermaken.
basloze fret schreef: 31 mar 2017, 11:11
Owjeej schreef: 30 mar 2017, 13:12 Ik weet niet of je in de buurt van een BAX woont, maar daar is er een in sonic blue op voorraad. Ik was laatst bij 'mijn' BAX en daar werd me verzekerd dat het geen probleem is om spullen te bestellen om vrijblijvend te testen...
Ik snap het. Ik weet dat veel mensen dat zo doen, maar ik ben er geen voorstander van. Aangezien deze terug gestuurde producten vervolgens aan de volgende koper als nieuw worden verkocht, terwijl het dan eigenlijk B-stock is. Dat wil ik zelf ook niet, dus dan werk ik er ook niet aan mee door producten te bestellen puur om te testen terwijl ik het het daarna 2ehands ga kopen. Tenzij ik echt bij Bax shop dat specifieke ding wil kopen.

Dit is ook tevens de reden dat ik Bax shop vermijd.
Dat is heel nobel... maar als hij in de winkel hangt gebeurt dit toch ook? Volgens mij doel jij op het bestellen en vanuit thuis weer terug sturen? Dan ben ik het helemaal met je eens! Maar ik bedoelde: de bas laten bezorgen bij de winkel en 'm daar testen... dat verschilt voor mij wel.
Fender Custom Shop Limited Edition NOS '62 Precision Bass
Fender American Vintage Reissue ‘63 Precision Bass
Fender MIJ Jazz Bass
Ibanez SRSC805
Dean Playmate, my first love.
Plaats reactie