Het P bas topic.

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8242
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Het P bas topic.

Bericht door Mach1 »

Prachtig geschreven Frederiek!!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Het P bas topic.

Bericht door Hagen »

Wat een shitsituatie Johnbob. Ik hoop dat het scenario toch wat positiever uit gaat vallen voor je. Daarom zou ik die wensbas niet zomaar wegdoen. Desnoods later nog met een andere hals experimenteren? Er zijn meer P's met een jazzhals. Respect voor je dat je niet eerder afgehaakt bent.
Hulde voor de woorden van Frederiek, en de weg die zij gegaan is.
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Re: Het P bas topic.

Bericht door johnbob »

Thanks Hagen,

We hebben het in elk geval tot nu volgehouden. ;-)
Over de toekomst kan ik weinig zeggen, ik ben wel iemand die, als hij besluit te stoppen met bassen, dit doet voordat het echt niet meer gaat.
Af en toe een beetje bassen voor de hobby zal ik wel kunnen blijven doen, maar daar heb ik niet een degelijke pb voor nodig.
Gelukkig hecht ik geen waarde aan materieel en overweeg ik toch serieus om hem weg te doen tegen een bod dat reëel is gezien de onbespeelde staat en nieuwwaarde van 1700 euro.

Ik zal dit voor alsnog enkel hier melden omdat hier de PBas puristen komen, ik wil hem nog niet in de te koop afdeling zetten en dan moeten uitleggen waarom en hoe en wat en wie....;-)
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Het P bas topic.

Bericht door Muziekschuur »

Mijn buurman krijgt een 'micro operatie' omdat een stukje bot tegen een zenuw aandrukt. Misschien kan zoiets ook voor jou.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Re: Het P bas topic.

Bericht door johnbob »

Muziekschuur, thanks voor de tip.
Mijn probleem schuilt erin dat ik meerdere (verschillende) ingrepen nodig heb om tot 1 resultaat te komen.
Met name mijn strekpezen zijn hier en daar vergroeid en 1 is zelfs centimeters verder vastgegroeid dan het punt waar hij hoort te eindigen.
Indertijd was men medisch gezien waarschijnlijk niet zo ver om dit te repareren, nu wellicht wel.
We bekijken de opties op dit moment, met name de risico's.

;-)
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Re: Het P bas topic.

Bericht door rensbass »

Verdorie Johnbob, wat rot om te horen. K hoop voor je dat de medici je ondertussen beter kunnen helpen. T is een prachtige bas, die bespeeld moet worden, al is het maar zo nu dan. Sterkte/beterschap joh.
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Re: Het P bas topic.

Bericht door johnbob »

Dankjewel Rensbass ;-)
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Het P bas topic.

Bericht door Muziekschuur »

Beste Johnbob, vergeet niet. Als je chirurg dit niet aandurft een duidelijk verhaal te ontfutselen. En dit bij de verzekeraar neer te leggen. Misschien weten zij een chirurg die dit durft en kan. Het werken met spieren en zenuwen is enorm aan verbetering onderhevig. En ik hoor elk jaar nieuwe dingen. Mijn moeder mistte twee rugwervels. En wat mogelijk is volg ik al heel lang. Ik wens je in ieder geval beterschap toe.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Re: Het P bas topic.

Bericht door johnbob »

Thanks M.
Ik zit beroepsmatig in de MRi scanners, hierdoor zit ik ook wat meer in deze wereld wat betreft de voortgang.
Het klopt, op veel gebieden maakt de medische wetenschap enorme sprongen.
En dan te beseffen dat de medische hulp die we nu vandaag de dag krijgen, ruim 8 jaar achterligt bij de ontwikkelingen die er achter de schermen plaatsvinden.
Moet je nagaan, op het gebied van medicatie, therapieën, kankerbehandelingen...eigenlijk over het hele spectrum, de ontwikkelingen 8 jaar voorlopen op wat we vandaag de dag krijgen voor 135 euro per maand.
Ik weet dat trail periodes lang duren en dat er protocollen zijn die gevolgd moeten worden...dan nog.
We houden moed en anders bassen we door met paracetamol en een wiet sigaret hahahaha
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Re: Het P bas topic.

Bericht door Sanders »

Voor wie een kleine 35k over heeft... Een 1951 P met als serienummer 0014.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15092
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Re: Het P bas topic.

Bericht door padawatje »

Zijn dat houten brugzadels ?
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Het P bas topic.

Bericht door Hans58 »

De eerste series hadden zadels van geperst fiber als ik het goed heb.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
eppie
Berichten: 203
Lid geworden op: 17 nov 2010, 15:12

Re: Het P bas topic.

Bericht door eppie »

Whahahahaa, effe wat anders... Ik weet nu eindelijk waar waar de chrome kapjes voor zijn!!! Die op de brug kan je schuimrubber onder doen en die op de elementen kan je de hand op laten rusten als je met je duim speelt in combinatie met de duim steun... Er gaat een wereld voor me open :-)
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7184
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Het P bas topic.

Bericht door HNZ »

Malle Eppie! :wink:
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Re: Het P bas topic.

Bericht door Sanders »

En bij de eerste P's (zoals op voorgaande pagina) zijn ze verbonden aan de massa, om zo een soort van "open" kooi van Faraday te zorgen, teneinde 50/60Hz brom zoveel mogelijk te onderdrukken (toentertijd was de elektronische afscherming van apparaten & armaturen nog niet zo goed als tegenwoordig). De kap op de splitcoil P was eigenlijk ook geaard via de metalen shieldingplate onder de slagplaat, maar aangezien de splitcoil de facto een humbucker is, was dit eigenlijk minder nodig.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Plaats reactie