Het P bas topic.

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

Quasimodo schreef: Wat ben je allemaal van plan?

Trouwens die Adonis ziet er niet verkeerd uit. Weet je toevallig van welke houtsoort de body is?
van plan: (min of meer)

https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic. ... 0&start=30

Houtsoort: ben ik nog niet helemaal zeker van, hij is helemaal dichtgelakt, ook in de cavity. Is wel vrij lichtgewicht! Zou zomaar multiplex kunnen zijn natuurlijk. Wat overigens ook prima kan klinken.

Ben wel van plan op een shimmetje in de neckpocket te zetten, dus dan valt er misschien nog iets te ontdekken.
Gebruikersavatar
Bertjefred
Berichten: 3065
Lid geworden op: 20 aug 2007, 22:18

Bericht door Bertjefred »

Thunder schreef:
Bertjefred schreef:Ik zou nog eens voor Thunder een p bas vergelijking doen Ik dacht er vandaag ineens aan, en gelijk gedaan.
Top man! Bedankt. Als ik dit zo hoor ben ik eigenlijk meer geneigd die DP122 in mijn Blazer te zetten (had 'm eigenlijk voor de Washburn gekocht) want die kan net even dat stukje extra warmte gebruiken.
Graag gedaan! sorry voor de vertraging,.. ik ben niet de sneltste :mrgreen:
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Bericht door Thunder »

Ik ook niet dus ik kon mooi even aan het idee wennen dat ik antwoord zou krijgen :lol:
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Madame Clapotis schreef:
Robbedoes schreef:Ook ik ben eindelijk overstag gegaan en heb een Precision besteld in de UK. Vandaag kwam hij eindelijk binnen en hier dan wat foto's van mijn nieuwe werkpaard.

Afbeelding
...
Lekker ding! :jaaaaa:

(zo haalde ik de mijne net uit de kist, een paar maanden terug) :dance:
Hey Robbedoes of Madame Clapotis,

hoe bevalt de bas inmiddels na enkele dagen/weken spelen? en hoe is hij in vergelijking met een oude zeventiger? ik twijfel zelf nog erg tussen een 2008 Precision of een oude.

En hebben jullie misschien wat geluidsvoorbeelden van de bas? of iemand anders.
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19306
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Als er dan toch geld over de balk gesmeten dient te worden -> American Vintage '62 of '57 kopen ;). Jaren '70 bassen zijn erg wisselvallig qua sound & constructie (er zijn er die erg goed klinken, en gebouwd zijn als een tank, maar ook die klinken als een goedkoop ding & slecht gebouwd zijn (en een mengelmoes van voorafgaande)). Am.Std is een goede bas, maar vrij modern klinkend.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
jeroentg
Berichten: 592
Lid geworden op: 04 apr 2007, 17:46

Bericht door jeroentg »

Squier JV, als je er één kan vinden.
Fender LE Lightweight Ash Am. Prof. J Bass • Fender AS P Bass • Yamaha Superbass 1200S • Yamaha BB414 • Yamaha BB415 • Kala UBass • RMI/Lehle Basswitch IQ DI • Tech21 Bass Fly Rig • SansAmp BDDI V2 • Fender Rumble 100 •
Gebruikersavatar
DFA 79
Berichten: 982
Lid geworden op: 01 jun 2009, 18:42

Bericht door DFA 79 »

Sinds vorige donderdag in mijn bezit :jam:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volgens mij een tele bas, home made (zelfbouw) geweest, heb hem eens uitmekaar gehaald: DR parts neck? + de pickup lijkt mezelf omwindeld te zijn geweest (ook is deze blauw :?: met leren zwart jasje over) sorry kan het niet beter uitleggen. De sound is wel geweldig!!! Maar moet nog wennen aan de dikke hals (ivg met mijn andere bassen).
Alleen met de bassoverdrive fluit de bas constant :cry: Tremble probleem? Komt dit vaker voor met tele's?
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26364
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Stoer ding! Als je eenmaal gewend bent aan die boomstamhals, ga je er van houden. Vooral van de dikke toon. En fluiten? Bedoel je rondzingen? Ik heb een BaCH '54 P met zo'n soort element er in en die fluit niet hoor. Misschien eens zonder effect / overdrive er tussen proberen?
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Peter

Bericht door Peter »

Gave bas, ziet er idd zelfbouw uit. Overgenomen van de Bertus uit Hilversum die nogal eens dit soort bassen op marktplaats zet? Hij heeft vaak leuke basjes! Veel plezier ermee.

Vandaag nog een Allparts Telecasterbass hals in m'n handen gehad, en dat was idd een flinke boomstronk. Mij teveel van het goede overigens.

En fluiten? :shock: Zou idd feedback kunnen zijn, maar is je bas ook geshield? Zou ook kunnen schelen.
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22189
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Is dat het P-beest van Dazler?
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

Leuk ding! Ik zou wel een zaag in de headstock zetten, ziet er echt niet uit zo.
En die fluit is wel heel vreemd... Wat voor een fluit is het?
Gebruikersavatar
DFA 79
Berichten: 982
Lid geworden op: 01 jun 2009, 18:42

Bericht door DFA 79 »

RUIS schreef:Is dat het P-beest van Dazler?
Yep, die is van Dazler!
En da fluiten, begint al als ik de overdrive induw, zonder zelfs een snaar aangeraakt te hebben? Bizar!
Tis pfieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeettttttttttttttttt
Tis nu pas op foto dat me de headstock opvalt, maar inzagen noway :mrgreen:

@Hans: die bach 51 vind ik er fantstisch uitzien, had jij de slagplaat niet veranderd? Nu een witte geloof ik, ziet er beter uit, mooie houtkleur ook, ze maken nu nieuwe modellen geloof ik :jam:
Laatst gewijzigd door DFA 79 op 10 jun 2009, 17:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Deze mag hier natuurlijk ook niet ontbreken:
Afbeelding
Afbeelding
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Bericht door Thunder »

Ja waar ligt de grens eigenlijk? Mijn twee Thundertjes zijn behalve de bodyvorm ook P's, mijn Ibanez Blazer ook en mijn Washburn 'explorer' zelfs ook. In die zin dat enkel body- en headstockvorm in meer of mindere mate afwijken maar verder is het hele concept hetzelfde. :wink:
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Jack

Bericht door Jack »

Jack schreef:Tsja de Yamaha is in weze ook een P copy, maar dan plempt iedereen zometeen z'n yamaha hier neer,,en daar zijn er heel veel van.. :shock:

ik denk dat we het orginele P bas concept maar moeten aanhouden, anders verwatert het topic teveel denk ik..

@ Marcel, ja die dus wel zeker,,is een P .. :wink:

hopla een heel oude post.
En ook 1 die voor de yamaha van Hidde dan weer niet opgaat.
Dus zo vergankelijk kan het zijn.
Die van Hidde kan vind ik..Die van David dan weer eigenlijk net niet...pffffffffff moeilijk..
Plaats reactie