Het P bas topic.

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Het P bas topic.

Bericht door AmericanIdiot »

Ik heb niks met relic maar die detailfoto's geven wel aan dat dit echt zeer realistisch is uitgevoerd. Hulde!

Mijn Marleaux begint zelfs slijtplekken te krijgen :) nog ff en hij moet een refinish...help!
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Het P bas topic.

Bericht door JohnBoy »

Dit artikel is wel grappig. Ik overwoog zelfs om te kijken naar de prijs.

https://www.notreble.com/buzz/2019/07/2 ... sion-bass/
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
clover4
Berichten: 1164
Lid geworden op: 08 jan 2012, 20:07

Re: Het P bas topic.

Bericht door clover4 »

Ik dacht dat Lynott vooral op een Ibanez Blazer speelde ?
Catch your dreams before they slip away
Dying all the time
Lose your dreams and you will lose your mind
Ain't life unkind?
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15138
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Re: Het P bas topic.

Bericht door padawatje »

Ik ook. En 12000$ voor een P zonder speciale toeters of bellen is gewoonweg belachelijk, ook al is die handgebouwd. Voor dat geld koop je instrumenten voor je hele band, inclusief drumkit en versterkers ...
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7209
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Het P bas topic.

Bericht door HNZ »

Juist!
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19306
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Re: Het P bas topic.

Bericht door Sanders »

"he bass “painstakingly” recreates Lynott’s original bass in precise detail. "

twee regels verder: " added a lacquer finish to let the body breathe with more tonal resonance"
Ja, want in de jaren '70 was het anders toch wel "thick skin polyester" op alle instrumenten... :facepalm: :roll:
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
thomaskm
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 mei 2010, 11:45

Re: Het P bas topic.

Bericht door thomaskm »

Ik heb sinds kort een Fender American Performer Precision Bass. Precies deze:

Afbeelding

Olympic White schreeuwt natuurlijk om een tort slagplaat, maar ik kan geen versie vinden die rekening houdt met mijn PJ-configuratie :(. Net zoals een standaard P-slagplaat heb ik ook drie gaatjes nodig, maar de onderste - waar normaal gesproken je jackkabel in gaat en bij mij de toneknop zit - zit op een heel andere plek.

Iemand de gouden tip waar ik zo'n slagplaat zou kunnen vinden of enigszins voordelig kan laten maken?
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Het P bas topic.

Bericht door Hagen »

Waar woon je? Dat kan helpen om een adres te geven.
In Arnhem zal Piet guitars je kunnen helpen. Ik heb geen idee van prijzen of wat jij enigzins voordelig vind.
Gebruikersavatar
thomaskm
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 mei 2010, 11:45

Re: Het P bas topic.

Bericht door thomaskm »

Ik woon in Leiden en heb een aanbod van een plaatselijke gitaarbouwer van 'minstens 100 euro'. Of is dat een bedrag waar ik vrede mee moet hebben? Lijkt me zo gek in de wetenschap dat je een hele basgitaar nieuw voor 100 euro kan kopen tegenwoordig..
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Het P bas topic.

Bericht door Rieno »

100 euro om een slagplaat te laten maken? :shock: Die heeft er geloof ik écht geen zin in.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18731
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Het P bas topic.

Bericht door Pedullist »

Nu is het ook belachelijk dat je een gitaar kunt kopen voor 100 euro, maar een slagplaat voor 100 lijkt me ook weer wat aan de hoge kant voor het snijden van wat plastic.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7209
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Het P bas topic.

Bericht door HNZ »

Dat je massa geproduceerde slagplaten voor veel minder kunt kopen lijkt me evident. En ook zou een hobbyist wellicht het klusje voor minder willen doen, maar als je je rekeningen van het werk moet betalen, dan is €100 niet een uitzonderlijk hoog bedrag. Iemand die een slagplaat freest en daar geen mal voor heeft moet die eerst maken om zijn bovenfrees te leiden. Dat is best een tijdrovend klusje. Dan nog de slagplaat zagen en dan frezen. Plus het materiaal...
Gebruikersavatar
thomaskm
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 mei 2010, 11:45

Re: Het P bas topic.

Bericht door thomaskm »

De meneer die mij het aanbod deed vertelde dat hij eerst een mal zou moeten maken. Doe vaker zaken met hem en hij is een heel redelijke man. Als iemand hier de gouden tip heeft voor een adresje waar het voor minder kan; ik houd me zeer aanbevolen!
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7209
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Het P bas topic.

Bericht door HNZ »

thomaskm schreef: 27 aug 2019, 08:54 De meneer die mij het aanbod deed vertelde dat hij eerst een mal zou moeten maken...
Wat ik zei.

Heb je het al bij WDmusic geprobeerd?
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Re: Het P bas topic.

Bericht door Pellek »

Pedullist schreef: 27 aug 2019, 08:27 Nu is het ook belachelijk dat je een gitaar kunt kopen voor 100 euro, maar een slagplaat voor 100 lijkt me ook weer wat aan de hoge kant voor het snijden van wat plastic.
Op zich is het hoog, maar gezien custom pickguard bedrijven al snel rond de 60 vragen, en die hebben gewoon een voorraad, dan is dit best redelijk.

Wat je eventueel kan doen is dus kijken of zo'n bedrijf hier in NL zit of de UK, en dat je vanuit daar die slagplaat kan kopen.
Plaats reactie