Het P bas topic.

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Jack

Het P bas topic.

Bericht door Jack »

Omdat het toch het meest ultieme ding is (de Teng)
Hier dan het P bas topic.
Foto's en ervaringen meer dan welkom uiteraard.

Afbeelding
Gebruikersavatar
QuoVadis
Kwoo
Berichten: 3418
Lid geworden op: 30 dec 2004, 18:32

Bericht door QuoVadis »

Was het niet "het ultiem stoere ding"? ;)

Anyways, mijn eerste bas is een P:

Afbeelding

Het is een Adonis, uit een beginnerspakket. Helaas is het een crime erop te spelen omdat de actie hoger wordt naarmate je hoger op de hals gaat spelen. Krijg hem niet lager zonder dat de boel gaat aanlopen, ik neem hem maar eens mee naar school, misschien dat de leraren er wat mee kunnen. Oh, en een van de stemmechanieken is ook es spontaan uit mekaar gevallen met stemmen :roll:

Als ik later groot ben wil ik een Fender P.
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7343
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

meteen een gewetensvraag: Is dit een P ? Hij klinkt wel zo!

Afbeelding
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Als het zo werkt maak ik ook nog wel wat plaatjes vanmiddag..
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22162
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Precision-kwijl-topic, ik doe mee!
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26190
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Goed topic, Jack! Met dank aan De Teng 8)
Hier momenteel aanwezig 3x P, al dan niet "echte" van Fender

De 1979 walnut, mijn lievelingsbas. Mooi op de foto gezet door keppe tijdens de 2007 Schijndel-meeting. Deze gaat nooit meer weg. Beslist geen perfect en erg waardevol exemplaar (heeft bijvoorbeeld de typische jaren '70-te-wijde-neckpocket, en in een grijs verleden is het serienummer verdwenen, lang vóór ik 'm in 2000 kocht), maar ik ben er compleet mee vergroeid. De originele PU- én brugkappen zijn er nog bij. Hals is in 2001 opnieuw gevlakt, gelakt en van nieuwe frets voorzien door Ellio Martina. Er zitten nu D'Addario roundwounds op, maar die worden binnenkort vervangen door een setje Rotosound Monel Jazz Flatwounds (de "Roger Waters"-snaren :wink: )
Afbeelding

De BaCH 1954 Precision (al noemt BaCH het een '51). In 2007 gekocht. Mahonie body. De '54 style brug met 2 brugzadels is vervangen door een standaard 4x1 brug voor een betere intonatie. Als extra heb ik er een PU-cover op gezet. Snaren zijn LaBella flatwounds. Deze bas klinkt enorm hard en vet en heeft een veel hogere output dan de '79 Fender. Fijn ding en verrassend goed afgewerkt voor het geld.
Afbeelding

De Squier Vintage Modified Precision. Afgelopen augustus gekocht. Erg lichte agathis body, ding klinkt enorm rond, warm en vet en speelt bijzonder makkelijk door de ten opzichte van de '79-er vrij platte hals. Hier zitten roundwounds op en dat blijft ook zo. Mogelijk dat ik er nog wel een keer een PU-cover op zet en ik ben nog hevig aan het dubben of ik de slagplaat zal vervangen, maar voorlopig blijft-ie nog wel even zoals-ie is. Ook een heerlijk basje.
Afbeelding

Laatste aanwinst: een Samick P-body met electronica en slagplaat. Plan is om daar een Jazz-hals met palissander toets op te zetten, maar met dit projectje heb ik geen haast, dat komt wel.
Afbeelding
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Jack

Bericht door Jack »

Ja het was wachten op die mooie plaatjes van jou Sven.. :thumbsup:

@ Berth, inderdaad een gewetens vraag... :?
Die bach mag in ieder geval wel hier... :wink:
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

En mijn Yamaha? :love:
Jack

Bericht door Jack »

Ook de P bas copy's zijn welkom uiteraard, er zijn zat mensen die daar hele mooie en bijzondere exemplaren van bezitten. 8)


Afbeelding

Mijn JV,
Onwijs lekker dikke en ronde sound, Hals speelt als een droom, komt qua volume wel wat te kort, maar daar hebben we dan weer een dikke amp voor.
Zitten nog steeds Dean Markley rounds op, maar ben wel van plan het ooit eens met flats te proberen.
De bas is overigens met Pre pensioen.
Laatst gewijzigd door Jack op 02 nov 2008, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7343
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

Jack schreef:@ Berth, inderdaad een gewetens vraag... :?
Die bach mag in ieder geval wel hier... :wink:
De Katana is in de markt gezet als de P voor metalheads volgens mij.

Afbeelding
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22162
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Bij mij is de enige echte officiële Precision m'n Squier :lol:
Jack

Bericht door Jack »

@ Berth, Laten we er maar van uit gaan dat omdat er katana op staat en geen precision hij er eigenlijk buiten valt.

Wel onwijs cool dat je hem weer terug hebt..

@ Sven, bij mij ook hoor,, :mrgreen:
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22162
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Afbeelding
Slechte foto. Ik heb geen scanner, dus met de camera een foto van een foto gemaakt.

In een ver en grijs verleden heb ik dit ding een poosje gehad. Het is een Condor. Een loeizwaar geval met de lompste hals ooit. En een P-element, maar dit lijkt me toch geen P-bass.
Jack

Bericht door Jack »

nope, geen P, valt in dezelfde categorie als de Katana..
Quasimodo

Bericht door Quasimodo »

Mijn tweede bas in mijn beginnersperiode was een door de vorige eigenaar gepimpte Kasuga p-bas. Geen foto's meer van helaas.

Heb op m'n verlanglijst nog een Squier Affinity Precision staan. En wel deze:

Afbeelding

:love:

Of toch deze?

Afbeelding :love:

Ik kan gewoon niet kiezen. Beiden dan maar? :lol:

Zeker nu ik bij m'n nieuwe band veel nummers speel die welhaast smeken om een precision sound.

Zucht........Nog ff geduld hebben. Wellicht eind van de maand.

De reparatie van de BBG-5 was niet ingecalculculeerd. :evil:
Laatst gewijzigd door Quasimodo op 02 nov 2008, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie