Het P bas topic.

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Tutu
Berichten: 741
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:45

Het P bas topic.

Bericht door Tutu »

leo_tender schreef:Zou het ook te maken kunnen hebben met het feit dat de Pino gerelict is, en bijgevolg haast geen lak meer heeft op de achterzijde van de hals? De neck van een pino is toch ook op basis van een '63 p?
dat zou kunnen. Weet niet wat de behandeling precies is bij een Pino. Dat er geen lak op zit is bij de meeste Stingray's wel het geval (behalve de Classic).
Gewoon wat soepel houden met een 0.000 staalwolletje...doe ik met de Pino ook...
:”We worden (red:zijn) erin geluisd”!!
Gebruikersavatar
WahWow
Berichten: 179
Lid geworden op: 25 nov 2011, 20:27

Het P bas topic.

Bericht door WahWow »

Sinds kort bromt mijn Precision Nate Mendel sign. af en toe enorm, alsof er een kabelbreuk is. Het ligt niet aan de kabel want op mijn andere bas is er niks aan de hand. Als ik aan de stekker of een potmeter morrel is het (even) over. Onder de slagplaat ziet alles er netjes uit: geen losse solderingen of blote draden die elkaar raken. Wat kan de oorzaak van dat brommen zijn?
Basses: Yamaha TRB5-II / Fender Precision Nate Mendel Signature
Effects: EBS MultiDrive / MXR MXR M288 Bass Octave Deluxe / Dr. J. Sparrow
Amp: Eden E10
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Het P bas topic.

Bericht door PMJ »

Aansluitingen aan de pickup bekeken? Moertjes potmeters en input goed vast?
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Het P bas topic.

Bericht door Rieno »

Wat ook wel kan is dat het metalen lipje van de input niet meer goed contact maakt met de plug..die raken op den duur wat lam.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Thunderstruck
Berichten: 1039
Lid geworden op: 28 jul 2006, 17:01

Het P bas topic.

Bericht door Thunderstruck »

leo_tender schreef:Zou het ook te maken kunnen hebben met het feit dat de Pino gerelict is, en bijgevolg haast geen lak meer heeft op de achterzijde van de hals? De neck van een pino is toch ook op basis van een '63 p?
De neck van de Pino is gebaseerd op een '63 neck inderdaad. En de hals is inderdaad zonder lak op de stukken waar je speelt. De achterkant vd kop dus wel. Speelt in mijn beleving heel erg fijn. Zeker wanneer je begint te zweten.
Gebruikersavatar
Siepel
Berichten: 1028
Lid geworden op: 06 jan 2010, 10:57

Het P bas topic.

Bericht door Siepel »

Ik heb de achterzijde van de hals van mijn AV63 ook licht afgeschuurd. Dat scheelt een stuk! Het blijft een boomstam maar ik speel nu met meer gemak.
Trouwens, ik zou die AV63 op MP toch eens proberen! Een zeer nette prijs voor een beest van een bas(kleine handjes of niet..).
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Het P bas topic.

Bericht door PMJ »

Het is een Nate Mendel precision geworden :). Ik kreeg hem ter inruil aangeboden, en bleek redelijk ideaal te zijn voor mij; bescheiden halsprofiel, rosewood toets, niet al te zwaar.... Dat hij dan nog ontzettend goed klinkt is ook niet erg! Alleen nog even aan de afstelling rommelen, en dan kunnen we eens lekker gaan speulen.
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8314
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Het P bas topic.

Bericht door Mach1 »

Gaaf! Schijnen goede bassen te zijn.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Tutu
Berichten: 741
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:45

Het P bas topic.

Bericht door Tutu »

PMJ schreef:Het is een Nate Mendel precision geworden :). Ik kreeg hem ter inruil aangeboden, en bleek redelijk ideaal te zijn voor mij; bescheiden halsprofiel, rosewood toets, niet al te zwaar.... Dat hij dan nog ontzettend goed klinkt is ook niet erg! Alleen nog even aan de afstelling rommelen, en dan kunnen we eens lekker gaan speulen.
Ook ik was geen echte fan van een rode bas maar ben zelf toch ook op een rode gaan spelen. Deze Mendel Precision is toch wel cool en klinkt goed! Leuke Youtube's van te vinden! hev fun!
Laatst gewijzigd door Tutu op 23 jan 2017, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
:”We worden (red:zijn) erin geluisd”!!
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Het P bas topic.

Bericht door Erelid »

PMJ schreef:Het is een Nate Mendel precision geworden :). Ik kreeg hem ter inruil aangeboden, en bleek redelijk ideaal te zijn voor mij; bescheiden halsprofiel, rosewood toets, niet al te zwaar.... Dat hij dan nog ontzettend goed klinkt is ook niet erg! Alleen nog even aan de afstelling rommelen, en dan kunnen we eens lekker gaan speulen.
Die van mij heb ik al een paar jaar en die gaat nooit meer weg!
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Het P bas topic.

Bericht door PMJ »

Thanks guys.

Qua kleur vind ik 'm best gaaf, maar van mij had hij ook blauw of bruin mogen zijn...allemaal mooi :).

Hij klinkt ontzettend strak en klinkt lekker helder/agressief. Ik heb al een aantal precision-achtigen in mijn handen gehad, maar geen enkele klonk zo fel als deze. Dat zal wel veel met die quarterpound pickup te maken hebben. Er zit ook een Fender high-mass brug op, maar ik geloof niet zo in de magie daarvan
De bouwkwaliteit is uitstekend, alles zit goed in elkaar. Het fretwerk is ook prima, een lage actie is geen punt. Dit type trussrod afstelling blijft wel een tikkie ruk :P.

Mijn exemplaar weegt even over de 4,2kg, volgens mijn goedkope keukenweegschaal. Dat is voor een NM kennelijk aan de zware kant. Maar het maakt niet echt uit, de balans is goed...en echt zwaar is het natuurlijk niet.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Het P bas topic.

Bericht door Erelid »

Ik heb in de mijne een Fender CS62 pup gezet. Ik vond 'm soms wel erg boomy met die SP3 er in.
Gebruikersavatar
Tutu
Berichten: 741
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:45

Het P bas topic.

Bericht door Tutu »

PMJ schreef: Dit type trussrod afstelling blijft wel een tikkie ruk :P.
Bij mijn Precision zit ie voor 3/4 onder de pickguard....als je deze wil afstellen moet deze eraf...ben ik bang? Bij de Mendel zit dat net zo, zo te zien..? Soort grote kruiskop...
:”We worden (red:zijn) erin geluisd”!!
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Het P bas topic.

Bericht door PMJ »

Yezz, de hals moet er af. Gelukkig is dat geen dagelijkse happening :)
Gebruikersavatar
Tutu
Berichten: 741
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:45

Het P bas topic.

Bericht door Tutu »

PMJ schreef:Yezz, de hals moet er af. Gelukkig is dat geen dagelijkse happening :)
Ik denk dat je de pickguard bedoelt :shock:
:”We worden (red:zijn) erin geluisd”!!
Plaats reactie