Het P bas topic.

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Tutu
Berichten: 741
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:45

Re: Het P bas topic.

Bericht door Tutu »

Mach1 schreef: 31 dec 2018, 12:14 Klopt.

Moet nog toevoegen dat ik thuis (als ik pal voor de combo zit) wel eens wat hoog afdraai op de bas en bass op de amp toevoeg, omdat de mancave veel bass opvreet. Het klinkt thuis vele malen helderder dan op het podium!
Ga het toch eens proberen de volgende sessie... :idea:
:”We worden (red:zijn) erin geluisd”!!
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8316
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Het P bas topic.

Bericht door Mach1 »

Succes, ben benieuwd! Als ik op het podium in de mix verzuip haal ik wat laag weg ipv mezelf harder te zetten. Wat mid toevoegen en ik hoor mezelf weer zoals ik hoor. Hoog doet me niks; dat gaat kletteren en ik verlies gevoelsmatig bottom (de duw in de rug).

Maar goed, dit kan voor iedereen anders zijn.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Tutu
Berichten: 741
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:45

Re: Het P bas topic.

Bericht door Tutu »

Mach1 schreef: 31 dec 2018, 14:00 Succes, ben benieuwd! Als ik op het podium in de mix verzuip haal ik wat laag weg ipv mezelf harder te zetten. Wat mid toevoegen en ik hoor mezelf weer zoals ik hoor. Hoog doet me niks; dat gaat kletteren en ik verlies gevoelsmatig bottom (de duw in de rug).

Maar goed, dit kan voor iedereen anders zijn.
snap er nix meer van? Hoog doet je nix.....Maar je tone knop staat op de P bass wagenwijd open zeg je!
:”We worden (red:zijn) erin geluisd”!!
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8316
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Het P bas topic.

Bericht door Mach1 »

Extra hoog van de versterker doet me niks.
Het natuurlijke hoog van een P vind ik noodzakelijk voor mijn geluid. Hoog af op de P vind ik onnatuurlijk en niet passen in een bandgeluid. Ons bandgeluid tenminste.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Tutu
Berichten: 741
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:45

Re: Het P bas topic.

Bericht door Tutu »

Mach1 schreef: 31 dec 2018, 14:12 Extra hoog van de versterker doet me niks.
Het natuurlijke hoog van een P vind ik noodzakelijk voor mijn geluid. Hoog af op de P vind ik onnatuurlijk en niet passen in een bandgeluid. Ons bandgeluid tenminste.
Okay,..duudeluk..tnxs
Blues rock ook..? Toch?
:”We worden (red:zijn) erin geluisd”!!
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8316
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Het P bas topic.

Bericht door Mach1 »

Country Rock (Eagles Legacy).
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8316
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Het P bas topic.

Bericht door Mach1 »

Kak...heb geen Spotify. Al lang niet meer gebruikt en nu moet ik betalen om weer in gebruik te kunnen nemen. Heb je nog een andere link?
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Tutu
Berichten: 741
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:45

Re: Het P bas topic.

Bericht door Tutu »

Mach1 schreef: 31 dec 2018, 14:50 Kak...heb geen Spotify. Al lang niet meer gebruikt en nu moet ik betalen om weer in gebruik te kunnen nemen. Heb je nog een andere link?
Spotify kan altijd gratis...alleen heb je om de paar minuten reklame...mot kunnen

Dit is ongeveer wat we coveren..

https://www.youtube.com/playlist?list=P ... iXdZv9t1Qe
:”We worden (red:zijn) erin geluisd”!!
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2898
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Het P bas topic.

Bericht door Spaghettihout »

Ik vind het mooie nummers als ik zo vrij mag zijn, vooral die Poppa kan me prima bekoren..
Ik ga de tabs er eens bijzoeken als die ergens te vinden zijn......
Gebruikersavatar
Tutu
Berichten: 741
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:45

Re: Het P bas topic.

Bericht door Tutu »

Spaghettihout schreef: 31 dec 2018, 20:58 Ik vind het mooie nummers als ik zo vrij mag zijn, vooral die Poppa kan me prima bekoren..
Ik ga de tabs er eens bijzoeken als die ergens te vinden zijn......
die heb ik ook niet....doe het op gehoor..
:”We worden (red:zijn) erin geluisd”!!
Gebruikersavatar
WBP WorstBassPlayer
Berichten: 211
Lid geworden op: 11 dec 2009, 17:57

Re: Het P bas topic.

Bericht door WBP WorstBassPlayer »

RaRa ?
deze week kwam m'n 2ehandsie squier classic vibe 70s precision binnen
en ik ben dik tevree!
klonk al heerlijk met fender flatwounds
maar ik wou toch de labella's die ik had liggen uitproberen
dus die beschermkap ervanaf............. HEEEEEE !!!
hoort hier geen Hi-mass bridge with brass saddles te zitten ?
Op internet komp ik er niet uit. Er lijkt een serie verkocht te zijn zonder kap (dus die hi-mass bridge goed zichtbaar)
Nu is die kap van behoorlijk zwaar staal gemaakt, dus heeft Squier zo gedacht dat dat dan de massa weer op peil brengt ??
Ik heb met goede leesbril en zaklamp nog s goed gekeken, er lijkt nooit een schroevendraaier op geweest te zijn en er is op de body ook geen afdruk te zien (de hi-mass brug zou toch ook wel iets groter zijn aan de achterzijde?)
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26340
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Het P bas topic.

Bericht door Hans58 »

WBP WorstBassPlayer schreef: 11 jan 2019, 23:58 RaRa ?
deze week kwam m'n 2ehandsie squier classic vibe 70s precision binnen
en ik ben dik tevree!
klonk al heerlijk met fender flatwounds
maar ik wou toch de labella's die ik had liggen uitproberen
dus die beschermkap ervanaf............. HEEEEEE !!!
hoort hier geen Hi-mass bridge with brass saddles te zitten ?
Op internet komp ik er niet uit. Er lijkt een serie verkocht te zijn zonder kap (dus die hi-mass bridge goed zichtbaar)
Nu is die kap van behoorlijk zwaar staal gemaakt, dus heeft Squier zo gedacht dat dat dan de massa weer op peil brengt ??
Ik heb met goede leesbril en zaklamp nog s goed gekeken, er lijkt nooit een schroevendraaier op geweest te zijn en er is op de body ook geen afdruk te zien (de hi-mass brug zou toch ook wel iets groter zijn aan de achterzijde?)
Dit was de mijne, nieuw gekocht in 2009 maar inmiddels ook al weer een paar jaar weg.
Idd met een hi-mass brug; beetje inzoomen op de foto en dan kun je het wel zien. Er zat overigens standaard een brugkap op, maar die heb ik er vrij snel afgehaald. Ik had er ook flats op en die bas klonk geweldig.
Afbeelding
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
WBP WorstBassPlayer
Berichten: 211
Lid geworden op: 11 dec 2009, 17:57

Re: Het P bas topic.

Bericht door WBP WorstBassPlayer »

glas leeg, glas vol, glas halfvol.......... geinig hoe ieder z'n eigen idee heeft over de hoeveelheid authentieke P in een niet authentieke P.
Bij mij; er moet absoluut een precision element in zitten en een dikke nek erop..... (dus voor mijn part een perspex mickey mouse body met led verlichting.........al zou die m'n huis niet inkomen)
En de twijfel begint bij mij bij een F jazz bass special japan, precision body, split block, tja een jazz neck en een brugelement maar toch nog erg veel P, heettie daarum JAZZ bass special ? Ik heb er 2 gehad en om de donder dat er een P geluid uitkwam, het belangrijkste ! (twijfel is headroom in je head haha)
Basgitaar spelen, is als luchtbasgitaarspelen, maar dan met een echte, een beetje a-tonaal, dat hoort bij een fretloze toch?. Maar ja, al stel ik mijn bas nog zo goed af, het wordt natuurlijk nooit een Flaterfoon heee.
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1931
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Het P bas topic.

Bericht door CaptainSlow »

Hans58 schreef: 12 jan 2019, 10:17
WBP WorstBassPlayer schreef: 11 jan 2019, 23:58 RaRa ?
deze week kwam m'n 2ehandsie squier classic vibe 70s precision binnen
en ik ben dik tevree!
klonk al heerlijk met fender flatwounds
maar ik wou toch de labella's die ik had liggen uitproberen
dus die beschermkap ervanaf............. HEEEEEE !!!
hoort hier geen Hi-mass bridge with brass saddles te zitten ?
Op internet komp ik er niet uit. Er lijkt een serie verkocht te zijn zonder kap (dus die hi-mass bridge goed zichtbaar)
Nu is die kap van behoorlijk zwaar staal gemaakt, dus heeft Squier zo gedacht dat dat dan de massa weer op peil brengt ??
Ik heb met goede leesbril en zaklamp nog s goed gekeken, er lijkt nooit een schroevendraaier op geweest te zijn en er is op de body ook geen afdruk te zien (de hi-mass brug zou toch ook wel iets groter zijn aan de achterzijde?)
Dit was de mijne, nieuw gekocht in 2009 maar inmiddels ook al weer een paar jaar weg.
Idd met een hi-mass brug; beetje inzoomen op de foto en dan kun je het wel zien. Er zat overigens standaard een brugkap op, maar die heb ik er vrij snel afgehaald. Ik had er ook flats op en die bas klonk geweldig.
Afbeelding
Op mijn blauwe CV60 P zit alleen een brugkap.
Ook geen gaatjes voor een elementkap. Of er moet een nieuwe slagplaat op gezet zijn, ik zal er eens een keertje onder kijken.

Hi mass bridge is in ieder geval verchroomd
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Plaats reactie