Het P bas topic.

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Hans58
Nestor Magnificus

Re: Het P bas topic.

Bericht door Hans58 » 12 jan 2019, 11:17

WBP WorstBassPlayer schreef:
12 jan 2019, 00:58
RaRa ?
deze week kwam m'n 2ehandsie squier classic vibe 70s precision binnen
en ik ben dik tevree!
klonk al heerlijk met fender flatwounds
maar ik wou toch de labella's die ik had liggen uitproberen
dus die beschermkap ervanaf............. HEEEEEE !!!
hoort hier geen Hi-mass bridge with brass saddles te zitten ?
Op internet komp ik er niet uit. Er lijkt een serie verkocht te zijn zonder kap (dus die hi-mass bridge goed zichtbaar)
Nu is die kap van behoorlijk zwaar staal gemaakt, dus heeft Squier zo gedacht dat dat dan de massa weer op peil brengt ??
Ik heb met goede leesbril en zaklamp nog s goed gekeken, er lijkt nooit een schroevendraaier op geweest te zijn en er is op de body ook geen afdruk te zien (de hi-mass brug zou toch ook wel iets groter zijn aan de achterzijde?)
Dit was de mijne, nieuw gekocht in 2009 maar inmiddels ook al weer een paar jaar weg.
Idd met een hi-mass brug; beetje inzoomen op de foto en dan kun je het wel zien. Er zat overigens standaard een brugkap op, maar die heb ik er vrij snel afgehaald. Ik had er ook flats op en die bas klonk geweldig.
Afbeelding
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Bassman 135 is zeker the bomb... samen met je P kan het niet stoerder" - Dr Teng

WBP WorstBassPlayer

Bericht door WBP WorstBassPlayer » 12 jan 2019, 12:22

glas leeg, glas vol, glas halfvol.......... geinig hoe ieder z'n eigen idee heeft over de hoeveelheid authentieke P in een niet authentieke P.
Bij mij; er moet absoluut een precision element in zitten en een dikke nek erop..... (dus voor mijn part een perspex mickey mouse body met led verlichting.........al zou die m'n huis niet inkomen)
En de twijfel begint bij mij bij een F jazz bass special japan, precision body, split block, tja een jazz neck en een brugelement maar toch nog erg veel P, heettie daarum JAZZ bass special ? Ik heb er 2 gehad en om de donder dat er een P geluid uitkwam, het belangrijkste ! (twijfel is headroom in je head haha)
Basgitaar spelen, is als luchtbasgitaarspelen, maar dan met een echte, een beetje a-tonaal, dat hoort bij een fretloze toch?. Maar ja, al stel ik mijn bas nog zo goed af, het wordt natuurlijk nooit een Flaterfoon heee.

CaptainSlow

Bericht door CaptainSlow » 13 jan 2019, 02:14

Hans58 schreef:
12 jan 2019, 11:17
WBP WorstBassPlayer schreef:
12 jan 2019, 00:58
RaRa ?
deze week kwam m'n 2ehandsie squier classic vibe 70s precision binnen
en ik ben dik tevree!
klonk al heerlijk met fender flatwounds
maar ik wou toch de labella's die ik had liggen uitproberen
dus die beschermkap ervanaf............. HEEEEEE !!!
hoort hier geen Hi-mass bridge with brass saddles te zitten ?
Op internet komp ik er niet uit. Er lijkt een serie verkocht te zijn zonder kap (dus die hi-mass bridge goed zichtbaar)
Nu is die kap van behoorlijk zwaar staal gemaakt, dus heeft Squier zo gedacht dat dat dan de massa weer op peil brengt ??
Ik heb met goede leesbril en zaklamp nog s goed gekeken, er lijkt nooit een schroevendraaier op geweest te zijn en er is op de body ook geen afdruk te zien (de hi-mass brug zou toch ook wel iets groter zijn aan de achterzijde?)
Dit was de mijne, nieuw gekocht in 2009 maar inmiddels ook al weer een paar jaar weg.
Idd met een hi-mass brug; beetje inzoomen op de foto en dan kun je het wel zien. Er zat overigens standaard een brugkap op, maar die heb ik er vrij snel afgehaald. Ik had er ook flats op en die bas klonk geweldig.
Afbeelding
Op mijn blauwe CV60 P zit alleen een brugkap.
Ook geen gaatjes voor een elementkap. Of er moet een nieuwe slagplaat op gezet zijn, ik zal er eens een keertje onder kijken.

Hi mass bridge is in ieder geval verchroomd
Maar soms akelig rap

Hans58
Nestor Magnificus

Bericht door Hans58 » 13 jan 2019, 14:28

Bij mij zat er ook alleen een brugkap op. Er zaten geen gaatjes in de slagplaat voor een pup-cover. Ik denk dat ik de slagplaat van 1 van mijn andere P's als mal heb gebruikt. Is al weer even geleden. :wink:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Bassman 135 is zeker the bomb... samen met je P kan het niet stoerder" - Dr Teng

wombatboter

Bericht door wombatboter » 13 jan 2019, 17:57

Try out optreden gedaan met de P met flatwounds en daarna weer roundwounds er op gezet én met plectrum gespeeld. Plotseling was ik weer aanwezig zonder als een wasdraad te klinken. Gisteren opgetreden en het was plotseling weer prettig om te spelen.
what fools these mortals be

Erelid

Bericht door Erelid » 13 jan 2019, 19:10

Dat heb ik nou precies andersom; zodra ik ergens roundwounds opzet speel ik er vanzelf niet meer op..

Pedullist
palingsoundpurist

Bericht door Pedullist » 13 jan 2019, 19:19

wombatboter schreef:
13 jan 2019, 17:57
Try out optreden gedaan met de P met flatwounds en daarna weer roundwounds er op gezet én met plectrum gespeeld. Plotseling was ik weer aanwezig zonder als een wasdraad te klinken. Gisteren opgetreden en het was plotseling weer prettig om te spelen.
:D :cheer:

wombatboter

Bericht door wombatboter » 13 jan 2019, 19:44

Ik zat wat met dat idee van wat dode snaren enz (er stonden al een tijd roundwounds op die alle helderheid verloren hadden) en met die flatwounds dacht ik nog meer naar die toon te gaan die zgn bij zo'n bassen past (zeker voor die sixties toer die ik nu doe) maar nu er weer quasi nieuwe snaren op staan die spetteren en ronken besef ik weer wat voor aangenaam instrument het eigenlijk terug kan zijn, ik was dat wat vergeten in mijn vintage-trip. Ik weet weer wat ik wil op die bas, de ene bassist is gelukkig de andere niet.

leo_tender

Bericht door leo_tender » 14 jan 2019, 06:24

Totaal of topic maar welke sixties tour?

wombatboter

Bericht door wombatboter » 14 jan 2019, 08:29

leo_tender schreef:
14 jan 2019, 06:24
Totaal of topic maar welke sixties tour?
Bevriend muzikant heeft een boek geschreven over de jaren 60 en brengt dat nu naar de culturele centra met DJ Gust De Coster die intervenieert met geluidsfragmenten en dialogen die een sfeerbeeld geven en een live-groep om dat op te smukken met fragmenten uit die tijd.

leo_tender

Bericht door leo_tender » 15 jan 2019, 07:55

Ah leuk! Doorheen heel Vlaanderen?

wombatboter

Bericht door wombatboter » 15 jan 2019, 08:17

We hebben net een try out gedaan en we hebben een achttal optredens staan om mee te beginnen maar het is de bedoeling dat het meer geboekt wordt...

Ken

Bericht door Ken » 16 jan 2019, 20:48

9C7957B6-9585-4113-AB7A-63A20D0DE7CF.jpeg
9C7957B6-9585-4113-AB7A-63A20D0DE7CF.jpeg (524.01 KiB) 400 keer bekeken
Just wow.

Mach1

Bericht door Mach1 » 16 jan 2019, 20:54

Wat gaaf zeg!!
1953 Fender Precisionbass
1960 Fender Jazzbass

Fender Bassman TV 10
Fender Bassman TV 15

Tutu

Bericht door Tutu » 17 jan 2019, 00:47

Eco zaagwerk!
:”wordt ik nog geholpen?”...”u bent niet meer te helpen”!!!!

Plaats reactie