Het J-bas topic.

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
EIAAPOZD
Berichten: 115
Lid geworden op: 26 aug 2010, 18:12

Bericht door EIAAPOZD »

Neen, volledig hout.
Gebruikersavatar
bass.player
Berichten: 1484
Lid geworden op: 15 jan 2006, 09:50

Bericht door bass.player »

Al dat moois geeft mij zin om mijn duo ook nog eens plaatsen

Afbeelding
Basses by Fender, MusicMan and Höfner
Amplifiers and cabinets by Ampeg
Gebruikersavatar
Frankie
Berichten: 3236
Lid geworden op: 21 jan 2005, 17:09

Bericht door Frankie »

da's een mooi stel!
Ik heb 1 zwarte bas en 1 oranje bas, versterkt door een zwarte of een oranje versterker...

Kijk 's!
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7925
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

Dan zet ik mijn trio hier ook nog eens neer...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frankie
Berichten: 3236
Lid geworden op: 21 jan 2005, 17:09

Bericht door Frankie »

en een mooi trio!
Ik heb 1 zwarte bas en 1 oranje bas, versterkt door een zwarte of een oranje versterker...

Kijk 's!
Gebruikersavatar
VanMeekeren
Berichten: 164
Lid geworden op: 25 dec 2009, 17:22

Bericht door VanMeekeren »

bass.player schreef:Al dat moois geeft mij zin om mijn duo ook nog eens plaatsen

Afbeelding

:shock:

Doe nog een neckpu cover op de blanke. Doe daar nog een zwarte jazz + zwarte pickguard + B&B maple neck + alle covers en je hebt mijn droom set.


Belly Nice!
'78 Gretsch Committee
'76 Music Man Sixty-five
'92 Ampeg SVT 410HE (200W)
'01 Ampeg SVT 210HE
Gebruikersavatar
bass.player
Berichten: 1484
Lid geworden op: 15 jan 2006, 09:50

Bericht door bass.player »

VanMeekeren schreef:
:shock:

Doe nog een neckpu cover op de blanke. Doe daar nog een zwarte jazz + zwarte pickguard + B&B maple neck + alle covers en je hebt mijn droom set.


Belly Nice!
Ik zou mijn zwarte Precision + zwarte slagplaat + maple neck (zonder B&B weliswaar) er nog naast kunnen zetten maar ik weet niet of dat erg geapprecieerd zou worden in dit J-BAS topic.....
Basses by Fender, MusicMan and Höfner
Amplifiers and cabinets by Ampeg
Gebruikersavatar
Jeroen.D
BGF5K
Berichten: 1566
Lid geworden op: 09 apr 2010, 21:13

Bericht door Jeroen.D »

bass.player schreef:Al dat moois geeft mij zin om mijn duo ook nog eens plaatsen

Afbeelding
Die roadworn is mooi. Supertoffe kleur :D
Fender MIM Precision - SX Jazz - Ashdown Five Fifteen
Hendry
Berichten: 3515
Lid geworden op: 30 aug 2006, 17:11

Bericht door Hendry »

The Mule schreef:
Hendry schreef:Das mijn "nieuwe" spele dingetje, eigenlijk een 2de handse. De vorige eigenaar heeft de Jazz 4 maanden gehad om er achter te komen dat een P meer zijn ding is. Dus ben ik de lachende 2e haha.
Bevalt uitstekend en klapt mooi door de mix, bij het testen twijfelde ik nog tussen deze en een Jazz uit 1976. Het oudje was vetter in het laag en klonk geweldig, de nieuwe was mooier in het hoog en 3x zo goedkoop. Na 2 bakken koffie en een korte wandeling toch maar gekozen voor de charcoal.

me happy
Mooie bas, ik zat er ook een beetje halfslachtig op te loeren toen 'ie op MP stond en later op de site van Edwin. Hoe was die 1976-er verder? Ook zoiets, volkomen irrationeel krijg ik daar behoorlijk GAS-sige oprispingen van omdat het m'n geboortejaar is... :facepalm: (wel duur trouwens)
Die '76er speelde erg fijn wel vond ik de afstelling niet al te best, veel fretbuzz. De element kappen zaten mij in de weg en dus heeft Edwin de halskap eraf gehaald wat mijn spel ten goede kwam. Het geluid was echt super vet dik en warm, alleen het hoog kwam er niet al te mooi uit. Ook vind ik een naturel bas minder mooi en dus had de nieuwere een streepje voor.
De nieuwere was iets minder dik en vet van geluid maar het hoog klonk veel mooier. Uiteindelijk gaf toch de kleur het hoog en zeker de prijs (erg duur inderdaad, ik begrijp dat de winkel er ook op moet verdienen maar dan nog :shock: ) de doorslag.

Maar goed mocht je nog ergens €3000,- hebben rondslingeren en je weet van gekkigheid niet wat je ermee moet doen is deze bas zeker de moeite waard.

Deze review is natuurlijk geheel persoonlijk en naar mijn smaak, dus een ander kan er heel anders over denken.

Marten
Maar ik ben dan ook niet al te snugger hé!
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

BassKees schreef:Dan zet ik mijn trio hier ook nog eens neer...
Welja, dan doe ik dat ook nog maar weer eens 8)

Afbeelding
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
QPumaLocoQ
weet niet wat-ie wil
Berichten: 7887
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:47

Bericht door QPumaLocoQ »

Gokje, v.l.n.r: Marleaux, Hotwire, '83 Fender Jazz?
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4352
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Hmm, dan moet ik niet achter blijven met mijn kwartetje, denk ik: Mayones, Lakland, Lakland en Lull.

Afbeelding

Vier is overigens teveel, dus de linker twee staan te koop (de blauwe Lakland overigens alleen maar omdat ik persé een witte bas wil hebben).
Gebruikersavatar
bass.player
Berichten: 1484
Lid geworden op: 15 jan 2006, 09:50

Bericht door bass.player »

Jeroen.D schreef:
bass.player schreef:Al dat moois geeft mij zin om mijn duo ook nog eens plaatsen

Afbeelding
Die roadworn is mooi. Supertoffe kleur :D
De beste/fijnste jazzbass die ik ooit heb gehad....
Basses by Fender, MusicMan and Höfner
Amplifiers and cabinets by Ampeg
Gebruikersavatar
Nicky
Der Soßemeister
Berichten: 2798
Lid geworden op: 08 mei 2011, 01:52

Bericht door Nicky »

EIAAPOZD schreef:Afbeelding
Wow! Met twee van die kappen erop vind ik een Jazz wél mooi. Zonder vind ik hem geen ruk aan, maar die kappen zo zijn wel een big-difference! Maarja, maple-toets (ja toch? :P), zwarte body en zwarte slagplaat maken het natuurlijk ook.

Maar eigenlijk is dit de eerste Jazz-bas die ik mooi vind en zo zou willen. Niet om de sound (Jazz-sound is niks voor mij) maar puur om de looks. Gewoon zo houden, en er stiekem een P-pup onder de hals-kap zetten :lol: Dan heb je naar mijn idee wel een ultiem dingetje :)
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten

www.nhendriks.nl
Gebruikersavatar
Spinal Tap
Berichten: 3039
Lid geworden op: 22 jan 2005, 12:57

Bericht door Spinal Tap »

Alsof je zo duidelijk het verschil kan horen tussen het halselement van een J en een Precision.... :roll:
Plaats reactie