Het J-bas topic.

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10871
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Op de meeting bij Higain een viersnarige Mayones geprobeerd met andere pickups er in, en die speelde bijzonder lekker.
Stond in de buurt voor een gunstige prijs.

Afbeelding

Jammer van de kleur alleen, en een slagplaat zou niet misstaan...
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

In de énige juiste kleur bedoel je?! :wink:
Ook mooi dat er geen slagplaat op zit; ik vind het een zéér fraaie bas!
Gebruikersavatar
4snaarinstrument
Berichten: 5306
Lid geworden op: 10 aug 2010, 17:49

Bericht door 4snaarinstrument »

Wat een mooi exemplaar: blonde ash jazz bass 1961
Fender
rolandfranken
Berichten: 196
Lid geworden op: 13 feb 2007, 20:07

Jabba

Bericht door rolandfranken »

Joey schreef:Op de meeting bij Higain een viersnarige Mayones geprobeerd met andere pickups er in, en die speelde bijzonder lekker.
Stond in de buurt voor een gunstige prijs.

Afbeelding

Jammer van de kleur alleen, en een slagplaat zou niet misstaan...
Gefeliciteerd met deze mooie aankoop, ik was helaas te laat... Mocht de bas/kleur/ontbrekende slagplaat je echt gaan vervelen, dan weet je me te vinden, ik neem hem graag van je over!
Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 785
Lid geworden op: 20 jan 2009, 16:28

Bericht door Heinz »

Joey schreef:Op de meeting bij Higain een viersnarige Mayones geprobeerd met andere pickups er in, en die speelde bijzonder lekker.
Stond in de buurt voor een gunstige prijs.
Jammer van de kleur alleen, en een slagplaat zou niet misstaan...
Mooie Jabba! Ik heb er ook zo een gehad in het wit. Ik miste de slagplaat ook, ik heb er toen achteraf door Mayones een slagplaat op laten zetten, en de passieve controls laten vervangen door de Gregory preamp. Dat is toen via een Mayones dealer gegaan. Ik denk dat je trouwens ook wel los een slagplaatje kan bestellen bij Mayones, hoef je alleen de gaatjes te boren.
The eyes in the room are all lookin' at the star, but the butts are all shakin' to the bass guitar...

Band: SoulMachine | Youtube channel: Bassguitarvideo
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10871
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Heinz schreef: Mooie Jabba! Ik heb er ook zo een gehad in het wit. Ik miste de slagplaat ook, ik heb er toen achteraf door Mayones een slagplaat op laten zetten, en de passieve controls laten vervangen door de Gregory preamp. Dat is toen via een Mayones dealer gegaan. Ik denk dat je trouwens ook wel los een slagplaatje kan bestellen bij Mayones, hoef je alleen de gaatjes te boren.
Ze vroegen mij of ik de bas op wou sturen voor een slagplaat... :facepalm:
Kijk wel wat ik doe qua slagplaat, er zit nu een 3EQ preamp in van volgens mij Audere.
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Ik begrijp dit niet helemaal... je hebt dus een perfect mooie body, waar nog geen gaatjes in zijn geboord voor een slagplaat, waar het element mooi strak in het hout zit, wat stijlvol en fraai uit ziet; dat wil je teniet doen door daar een slagplaat op te gaan zetten?
Waarom een slagplaat?
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10871
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Voor mij hoort een Jazz of een Precision altijd met slagplaat, hij oogt zo leeg zonder...
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
4snaarinstrument
Berichten: 5306
Lid geworden op: 10 aug 2010, 17:49

Bericht door 4snaarinstrument »

Mijn stacked knob jazz heeft geen stacked knobs meer. Het is nu VVT met een schakelingmogelijkheid. Het geeft me meer soundmogelijkheden die ik prettig vind in een band-setting.

Afbeelding

Ik blijf het een erg fijne jazz vinden. Licht van gewicht, resonant en veel sustain, duidelijke toon. Er zitten al een tijd Fralin elementen in. Deze hebben een lekkere old school sound.
Fender
Gebruikersavatar
Dees
Berichten: 360
Lid geworden op: 07 mei 2005, 16:37

Bericht door Dees »

Iemand een idee welke fabrikant mooie tort-slagplaten maakt? Ik vind die op mijn Squier Classic Vibe wat 'mislukt'. Mjin plan is om de bas in de loop der jaren, stuk per stuk, meer naar een jaren '60 variant te brengen. Er zitten als Fender CS 60's pickups en nieuwepotmeters in, een mooiere slagplaat is de volgende stap!
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Allparts (mijn eerste gok voor "standaard" pickguards). Ik heb een Allparts tort plaat op m'n precision zitten en die ziet er prima uit.

https://www.allparts.com/jazz-bass-pickguards" onclick="window.open(this.href);return false;

Of ze 1-op-1 ook op Squiers passen durf ik niet te zeggen.
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20323
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

AfbeeldingAfbeelding
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5555
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Bericht door Herman »

Sjonge... :shock:
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

:lol: (Tokai '84)

Afbeelding
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20323
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Bijna... :lol:
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Plaats reactie