Het J-bas topic.

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7644
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Het J-bas topic.

Bericht door MR. LEE »

Ik maak er daarom hier effe melding van .
Zo kan een mogelijke volgende BGF-er die voor de prachtige looks valt iig alvast gewaarschuwd zijn. :!:

Ik maakte zelf altijd een soort van V-ondersnijding in die topkammetjes om het ongerief van mogelijk gerammel tegen te gaan .
Die "Adam Clayton" is zo netjes afgewerkt met keurige half-ronde uitsparingen in de topkam.
Het risico van zijdelingse speling is daardoor nog een ietsje groter igv toepassing bij een iets kleinere snaardikte.
Laatst gewijzigd door MR. LEE op 13 sep 2018, 20:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7644
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Het J-bas topic.

Bericht door MR. LEE »

Sanders schreef: 13 sep 2018, 20:33 Voor de A-snaar op van die rechte assen dien je eigenlijk de snaar niet af te knippen, en dan echt veel wikkelingen toepassen (stuk of 5,6), dan gaat de snaar automatisch naar beneden, en blijft de sustain behouden.
Dat is zeker waar !
Hier zaten op alle tuners maar 1 tot 2 wikkelingetjes :|
Laatst gewijzigd door MR. LEE op 13 sep 2018, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7644
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Het J-bas topic.

Bericht door MR. LEE »

JohnBoy schreef: 13 sep 2018, 19:43 Andere tuners geen optie?
Had gekund ,....maar ik wil niet 1880 euries gaan uitgeven om direct daarna de boel te vertimmeren en met loze zichtbare gaatjes achter in de headstock te blijven zitten omdat het volgende type tuners mogelijk andere montage afmetingen hebben.

( ook dan vervalt garantie )
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Het J-bas topic.

Bericht door JohnBoy »

Williams' optie is de meest logische maar ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt om het werk dat Fender had moeten doen zelf over te doen, en kost je ook nog eens een set snaren. Tegenvallende prestatie van Fender voor een bas met zon prijs....
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7644
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Het J-bas topic.

Bericht door MR. LEE »

tja,....een lullig vernikkeld beugeltje met een schroeffie in de headstock had het waarschijnlijk ook al opgelost.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Het J-bas topic.

Bericht door Rieno »

Als je voor dit soort centen een bas koopt, moet ie gewoon goed zijn en idd niet direct al aan een verbouwing toe. Jammer van de ervaring, maar je hebt straks ook een prachtige bas :) Wat voor kleurstelling heb je gekozen?
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Re: Het J-bas topic.

Bericht door nangyala »

:kwijl: g
MR. LEE schreef: 13 sep 2018, 20:32
Hans58 schreef: 13 sep 2018, 20:25 Da's een tegenvaller, Sjors. Nou heeft-ie als lijdend voorwerp van een test in De Bassist gediend (2016) en daar werd geen melding van dat ongerief gemaakt. Misschien toch iets exemplarisch?
Hoe dan ook, je hebt nu iets anders moois gevonden (en is het de Ocean Turquoise geworden? 8) )


( ik wil wel kijken of ik daar nog een witte pearl slagplaat voor kan bestellen )
:kwijl: :kwijl:
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7644
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Het J-bas topic.

Bericht door MR. LEE »

Rieno schreef: 13 sep 2018, 21:59 Als je voor dit soort centen een bas koopt, moet ie gewoon goed zijn en idd niet direct al aan een verbouwing toe. Jammer van de ervaring, maar je hebt straks ook een prachtige bas :) Wat voor kleurstelling heb je gekozen?
Die blauwachtige turquoise met een rosewood toets met witte pearl block-inlays :wink:

( maar ik weet nu al dat ik daar ook een witte pearl slagplaat voor ga bestellen ,...en dan bewaar ik die originele wel )
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Het J-bas topic.

Bericht door Rieno »

Klinkt goed! Bijzondere kleur ook..op de site is ie erg mooi, vooral met die tort plaat ;)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7644
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Het J-bas topic.

Bericht door MR. LEE »

:jaaaaa: :jaaaaa:

Om het A-snaar-rammel-fenomeen tegen te gaan , zit er specifiek bij die A-snaar-tuner een haakje ge-integreerd . :wink:

( dus in die Fender-fabriek is men zich er wel terdege van bewust dat die narigheid kan optreden )
Bijlagen
fender-american-elite-jazz-bass-eb-ocean-turquoise_1_BAS0009192-000.jpg
fender-american-elite-jazz-bass-eb-ocean-turquoise_1_BAS0009192-000.jpg (19.47 KiB) 652 keer bekeken
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Het J-bas topic.

Bericht door Hans58 »

Gaaf!
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Re: Het J-bas topic.

Bericht door bobbelmans »

Ik mis de matching headstock Sjors. Spijtig.

Desalniettemin een pracht bas.
face down in the dirt
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Het J-bas topic.

Bericht door Strabel »

Mooie bas ook die Elite.
Dat "haakje" (STEALTH BASS CHROME STRING GUIDE)zoals jij dat noemt heb ik ook zelf geinstalleerd op mijn Fender jazz standard USA .
Kost+/- €15,- dus €20,- totaal met verzending.
Ik stoor mij ook aan dat soort "tekort komingen",en waarom dat niet standaard geinstalleerd?
Laatst gewijzigd door Strabel op 15 sep 2018, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1909
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Het J-bas topic.

Bericht door CaptainSlow »

Mijn squier heeft t ook: de A snaar rammelt. En inderdaad op te lossen met veel windingen op de klos, maar echt overtuigend is het niet.

Ik was aan het rondkijken voor een G&L L2000, maar die heeft dat ook. En dat zou dan Leo Fenders beste ontwerp moeten zijn.... had hij wel even mogen fixen.

Bij de Sandberg California is het mooi opgelost:

Afbeelding
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1909
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Het J-bas topic.

Bericht door CaptainSlow »

MR. LEE schreef: 13 sep 2018, 22:10
Rieno schreef: 13 sep 2018, 21:59 Als je voor dit soort centen een bas koopt, moet ie gewoon goed zijn en idd niet direct al aan een verbouwing toe. Jammer van de ervaring, maar je hebt straks ook een prachtige bas :) Wat voor kleurstelling heb je gekozen?
Die blauwachtige turquoise met een rosewood toets met witte pearl block-inlays :wink:

( maar ik weet nu al dat ik daar ook een witte pearl slagplaat voor ga bestellen ,...en dan bewaar ik die originele wel )
De witte slagplaat lijkt me een goed idee!
We wachten op de foto's!!!!
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Plaats reactie