Het J-bas topic.

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 438
Lid geworden op: 05 jul 2006, 22:17

Re: Het J-bas topic.

Bericht door Rob66 »

Hans58 schreef: 26 jun 2019, 18:26
Rob66 schreef: 26 jun 2019, 13:05 Burgundy mist of Ocean Turquoise.
En laat ik die (maar dan P's, natuurlijk) nu allebei in de kolleksie hebben! De ultiem koele kleuren. 8) :thumbsup:
Allebei de kleuren? Tsjeeeeeesus die wil ik wel eens bekijken. Aankomen hoeft nog niet eens :mrgreen:
Speel je wel eens in de buurt van Purmerend?
Fender American DeLuxe V Jazz bas
Pearl Jazz bas
Contrabas
Harley Benton PJ-75 OW Vin­tage Series bass
Markbass CMD 121p combo
Markbass LM tube
2 x Ampeg SVT210av
Zoom MS-60b
Roland Micro Cube RX
Fender FXA2 in-ear monitor
Shure PSM300 wireless
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26360
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Het J-bas topic.

Bericht door Hans58 »

Haha, nee, geen zicht op een gig in de buurt van Purmerend.
Dan maar even zo (hier wel :offtopic: maar voor deze keer, vooruit dan maar :wink: )
De BM heeft een gold anodized slagplaat; de OTM een mintkleurige.
Afbeelding

Afbeelding
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 438
Lid geworden op: 05 jul 2006, 22:17

Re: Het J-bas topic.

Bericht door Rob66 »

Fantastische foto's bedankt Hans. En ook nog eens met reversed tuners?, en de Maple hals, zit die tussen een P en J hals in qua breedte? Nu wordt ik opeens heel hebberig. Ik ben al mijn bodies aan het leegtrekken. Ze gaan van de week naar de spuiterij. Hahahaha
Fender American DeLuxe V Jazz bas
Pearl Jazz bas
Contrabas
Harley Benton PJ-75 OW Vin­tage Series bass
Markbass CMD 121p combo
Markbass LM tube
2 x Ampeg SVT210av
Zoom MS-60b
Roland Micro Cube RX
Fender FXA2 in-ear monitor
Shure PSM300 wireless
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26360
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Het J-bas topic.

Bericht door Hans58 »

Reversed tuners ja. En de maple neck is 41 mm bij de topkam.
EDIT: maar weer gauw ontopic :wink:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Sliv
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 apr 2011, 21:58

Re: Het J-bas topic.

Bericht door Sliv »

Is iemand hier bekend met de Fender American Vintage Series 1964 Jazz bass? Ik ben een grote fan van de sound maar vind hem een beetje prijzig. Dus ik zoek een wat 'betaalbaarder' alternatief (ergens rond de 1000-1600 euro range). Suggesties?
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4850
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Re: Het J-bas topic.

Bericht door Green Goblin »

Iemand bekend met Schecter (en dan speciefiek de Diamond-J?) Ervaringen?
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
leo_tender
Berichten: 686
Lid geworden op: 29 nov 2009, 22:02

Re: Het J-bas topic.

Bericht door leo_tender »

Sliv schreef: 21 jul 2019, 15:25 Is iemand hier bekend met de Fender American Vintage Series 1964 Jazz bass? Ik ben een grote fan van de sound maar vind hem een beetje prijzig. Dus ik zoek een wat 'betaalbaarder' alternatief (ergens rond de 1000-1600 euro range). Suggesties?
Ik zou gewoon de 2dehands-sites in de gaten houden... vroeg of laat komt er weer eentje voorbij. Die worden regelmatig toch tweedehands aangeboden en dan zit je in de range van €1200- €1400...
Op 2dehands.be staat een 'AVRI 62 jazz. Natuurlijk wel stack knobs ipv vvt maar vergelijkbaar naar afwerking ed.
Gebruikersavatar
Sliv
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 apr 2011, 21:58

Re: Het J-bas topic.

Bericht door Sliv »

Als alternatief zat ik ook te kijken naar een Fender Jazz Deluxe. Stiekem ben ik wel fan van de active circuits en kan hem alsnog passief schakelen. De prijsrange is ook wat geschikter voor mijn portemonnee. Iemand enige ervaringen met de Deluxe? (zowel MIM als USA). En zit er nog veel verschil tussen de American Deluxe en de 2016> American Elite's? Of was het alleen een naamsverandering?

Tweedehands websites houd ik uiteraard in de gaten.
Asat77
Berichten: 78
Lid geworden op: 26 jan 2014, 18:13

Re: Het J-bas topic.

Bericht door Asat77 »

Sliv schreef: 22 jul 2019, 10:30 Als alternatief zat ik ook te kijken naar een Fender Jazz Deluxe. Stiekem ben ik wel fan van de active circuits en kan hem alsnog passief schakelen. De prijsrange is ook wat geschikter voor mijn portemonnee. Iemand enige ervaringen met de Deluxe? (zowel MIM als USA). En zit er nog veel verschil tussen de American Deluxe en de 2016> American Elite's? Of was het alleen een naamsverandering?

Tweedehands websites houd ik uiteraard in de gaten.
Ik heb onlangs de 5-snarige MIM versie hiervan getest. De bas speelde lekker (fijne afstand van snaren), was niet te zwaar maar voelde wel goedkoop aan. Ik voelde een paar knikken in de ronding van de nek die niet afgelakt was. De bas klinkt prima en er zijn ontzettend veel klankmogelijkheden maar ik werd niet overtuigd deze te kopen. Persoonlijk vind ik de Sire bas beter spelen en klinken alleen is die (5 snarige) te zwaar voor mij.
Gebruikersavatar
Sliv
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 apr 2011, 21:58

Re: Het J-bas topic.

Bericht door Sliv »

Asat77 schreef: 22 jul 2019, 17:33 Ik heb onlangs de 5-snarige MIM versie hiervan getest. De bas speelde lekker (fijne afstand van snaren), was niet te zwaar maar voelde wel goedkoop aan. Ik voelde een paar knikken in de ronding van de nek die niet afgelakt was. De bas klinkt prima en er zijn ontzettend veel klankmogelijkheden maar ik werd niet overtuigd deze te kopen. Persoonlijk vind ik de Sire bas beter spelen en klinken alleen is die (5 snarige) te zwaar voor mij.
Was dat de Sire V7? Ik hoor meer mensen klagen over het gewicht. Dat is voor mij ook wel een probleem (mijn houding is sowieso al niet al te goed als ik speel). Weet je toevallig hoe zwaar het exemplaar was waar je op speelde? Ik hoor hetzelfde probleem met gewicht over de Deluxes. Misschien toch maar kijken naar passieve bassen.

Trouwens, ik zag deze op MP.
https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en- ... on=asqSent

Lijkt me bijzonder overpriced, of niet? Werden die dingen niet nieuw verkocht voor 1600 toen ze nog in de handel waren?
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Het J-bas topic.

Bericht door basloze fret »

Hier iemand ooit de pink shell Flea signature jazz bas geprobeerd? wat zijn de bevindingen? Het gaat me er niet om om een Flea geluid te krijgen, maar ik wil gewoon een lekker 'organische' Fender jazz. Deze leek me wel leuk.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Het J-bas topic.

Bericht door Rieno »

Je zou Maas (VanderVeen) eens een berichtje kunnen sturen. Die werkte tijdens de lancering bij een muziekzaak waar ie 'm aan de tand gevoeld heeft.

EDIT: hier staat ook nog wat te lezen op het BGF
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Het J-bas topic.

Bericht door basloze fret »

Ok, bedankt! ik ga het bekijken.
Ik vraag me af of het heel veel verschil is met een normale Fender jazz Roadworn?
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Het J-bas topic.

Bericht door SpcMnk »

Ik heb er een gehad en heb spijt dat ik hem weg heb gedaan. Oer degelijk en DE jaren 60 JB sound, lekker smalle maar niet super dunne hals. Als er weer eens eentje voorbij komt zou ik toeslaan.

Verschil met de jb road worn ken ik niet.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8337
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Het J-bas topic.

Bericht door Mach1 »

Ik heb er eentje in een muziekzaak geprobeerd maar ik vond hem alles behalve organisch; alsof hij 'dicht zat' qua geluid. Kan exemplarisch zijn natuurlijk.

Daarnaast vond ik de hals stroef spelen.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Plaats reactie