Het J-bas topic.

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Re: Het J-bas topic.

Bericht door aap »

Zo mooi die Xotic, alles klopt aan die bas!
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Re: Het J-bas topic.

Bericht door Ken »

Mooie bas! wel veel knopjes ;-)
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Re: Het J-bas topic.

Bericht door rsint »

Prachtig, ik heb de laatste tijd ook serieuze gas voor de goedkopere variant (dat is ten isnte nog enigszins haalbaar) de xjpro vintage. In hoeverre klinkt deze bas in jou handen en oren in vergelijking met het geluid dat Travis Carlton er uit haalt?
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Het J-bas topic.

Bericht door SpcMnk »

Thanks manne. Blij dat ik niet de enige ben die deze bas zo ziet.

Aantal knopjes valt reuze mee..
zilver: Volume (puch pull voor actief/passief), pan tussen pickups, tone
Zwart: Treble, Mid, Bas
Schakelaars.. geen idee, volgesn mij de frequentie van mid en hoog. Ik heb ze altijd hetzelfde staan.

Travis Carlton ken ik verder niet. Ik krijg vooral veel plezier uit deze bas en elk geluid wat ik nodig heb in mijn bandje. Normaal ben ik heel erg snel uitgekeken op een bas, bij deze heb ik dat niet.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1909
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Het J-bas topic.

Bericht door CaptainSlow »

Zijn er in Nederland dealers van Xotic?
Ik vind zo gauw alleen een Engelse website.
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Het J-bas topic.

Bericht door zomnius »

bassmatters
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Het J-bas topic.

Bericht door SpcMnk »

ze komen zo af en toe tweedehands nog wel eens voorbij. Heel lang staan ze meestal niet te koop, met redenen. Maar, dan krijg je een XJ voor de prijs van een nieuwe XJPro. Of net iets minder zelfs.

Die van mij ben ik in Duitsland op gaan halen bij iemand die hem uit Italië had laten komen.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Re: Het J-bas topic.

Bericht door Dommel'd »

19C59734-FC7B-4018-B772-5E517EB22B8A.jpeg
Nog steeds onwijs blij met mijn parts jazz , na lang zoeken en het hebben van verschillende high end fretless bassen (wal, pedulla, musicman , fender) toch op mijn sound uitgekomen. Het was even zoeken maar ik kan nu zeggen eindelijk een bas te hebben die van kleur tot klank helemaal naar mijn zin is :D

Nu nog wat verkopen en een zelfde gefrette bas in elkaar sleutelen zodat de overgang van fretless en gefret wat makkelijker is. Die word ook oranje alleen dan met een maple hals met b&b
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Re: Het J-bas topic.

Bericht door Ken »

Gaaf, waar heb je de body en de neck vandaan?
Bodies komen op eBay nog weleens voorbij, maar halzen (linkshandige) is een moeilijk verhaal. Ik heb ook weer fretloos GAS...
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4822
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Re: Het J-bas topic.

Bericht door Green Goblin »

Dommel'd schreef: 03 mar 2019, 11:28 19C59734-FC7B-4018-B772-5E517EB22B8A.jpeg

Nog steeds onwijs blij met mijn parts jazz , na lang zoeken en het hebben van verschillende high end fretless bassen (wal, pedulla, musicman , fender) toch op mijn sound uitgekomen. Het was even zoeken maar ik kan nu zeggen eindelijk een bas te hebben die van kleur tot klank helemaal naar mijn zin is :D

Nu nog wat verkopen en een zelfde gefrette bas in elkaar sleutelen zodat de overgang van fretless en gefret wat makkelijker is. Die word ook oranje alleen dan met een maple hals met b&b
Oeh, mooi!
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
DFA 79
Berichten: 982
Lid geworden op: 01 jun 2009, 18:42

Re: Het J-bas topic.

Bericht door DFA 79 »

Vraagje. Ik heb al verschillende jazzen gehad, maar steeds klinkt dat dunner dan mijn precision. Ik prefereer de neck pup tov de bridge. Maar toch is de sound net niet. Nu heb ik een 77 jazz met de bridge nog meer naar achter. Dat klinkt thuis mooi allemaal, maar in de band ben ik vaak zoekgeblazen. Ik las laatst een interview met micky schuman qotsa, en die vertelde op flats te spelen. Wat raar dacht ik, ik associeer flats altijd met precisions. Zijn er bgf ers die een jazz met flats gebruiken en waarom? Ik heb altijd rounds gebruikt, maar denk dat ik dat eens ga veranderen. Ik speel met plectrum, geen slap of vingerstijl. Groetjes Davy
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Het J-bas topic.

Bericht door Erelid »

In flatwounds zit nou eenmaal meer laag. Dat lever je een beetje in in het hoog. Live en bij opname's werken flats meestal beter. Ik heb o.a. een Sandberg MarlowDK Jazz en heb daar onlangs Labella 760FS op gelegd. Toen kwam er ineens heel veel meer laag uit dat ding. "Vroegah" was ik helemaal "jazzbass". Ben helemaal over op de P.
Het meest speel ik de laatste tijd op een Fender American Elite Precision, PJ dus. Daar heb ik Labella 760FL op liggen. De combinatie van die snaren en die gitaar is fantastisch! Ik speel 'm meestal passief op het halselement maar als het moet kan ik actief gewoon laag er bij draaien als ik op de brug speel. Ik weet dat die Elite's een beetje vloeken in de kerk is hier maar mijn praktijk wijst uit dat alle andere 8 bassen nu steeds meer aan de muur blijven hangen. Het zit allemaal in die Elite.
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Re: Het J-bas topic.

Bericht door Sanders »

Ik gebruik flats (LaBella) op een Jazz... Ik gebruik flats op alles.

Flats op een jazz geeft een veel dikker geluid in het laag & laagmid. Met plectrum krijg je dan een erg dikke, stuwende klank: instant Joe Osborn.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
DFA 79
Berichten: 982
Lid geworden op: 01 jun 2009, 18:42

Re: Het J-bas topic.

Bericht door DFA 79 »

Allright merci mannen, dan worden het flats
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6226
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Het J-bas topic.

Bericht door AmericanIdiot »

Of..met je actieve (als je die hebt natuurlijk) extra laag erin boosten. Werkt voor mij goed als ik meer op het brugelement wil spelen. Of...in serie zetten, dan krijg je ook dat stuwende laag. J Retro is best fijn :jaaaaa:
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Plaats reactie