Het J-bas topic.

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7634
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Het J-bas topic.

Bericht door MR. LEE »

Je hebt een PB . :thumbsup:
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4592
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Het J-bas topic.

Bericht door Hagen »

Thanks!
Gebruikersavatar
Henry
Berichten: 4229
Lid geworden op: 12 jul 2005, 15:04

Re: Het J-bas topic.

Bericht door Henry »

Afbeelding

Voor €269,00 een fantastische bas!
| Sire MM V3 | MB Little Mark II | MB STD 102 HF - 4 |

"You´re As Good As The People You Play With"
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1902
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Het J-bas topic.

Bericht door CaptainSlow »

Sire v3?
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
evertalbers
Berichten: 907
Lid geworden op: 13 jan 2009, 22:43

Re: Het J-bas topic.

Bericht door evertalbers »

Dan moet je wel blij kijken. :D
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7634
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Het J-bas topic.

Bericht door MR. LEE »

Je koopt met een Sire Marcus Miller heel erg veel kwaliteit voor heel weinig centjes. :jaaaaa:

Ik heb zelf de iets luxere Sire "V7" Marcus Miller, met rosewood toets , white pearl block inlays en bindings en aktieve toonregeling.
De hals van die "V7" voelt echt super-smooth aan.
Prijs-kwaliteit/technisch is dit misschien wel de allerbeste basgitaar in de markt. :!:
Momenteel wacht ik nog op een belletje met de boodschap wanneer ik m'n white pearl slagplaatje kan ophalen die speciaal voor me gemaakt wordt.
( die dan in de plaats komt voor het originele "turtle" slagplagplaatje . )

...dan heb ik er toch nog een beetje m'n eigen draai aan gegeven :D
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14250
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Re: Het J-bas topic.

Bericht door gilles »

Thanks voor de EUB-info, Mr. Lee! Zodra mijn Stingray verkocht is en ik mijn Precision heb, ga ik misschien ook maar weer eens mijn kansen beproeven met een EUB.....
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7634
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Het J-bas topic.

Bericht door MR. LEE »

:thumbsup:
hanzel
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 nov 2005, 22:09

Re: Het J-bas topic.

Bericht door hanzel »

Even een heel andere vraag.... Heeft iemand al eens ervaring gehad met de Cort GB 75 JJ?

Het is een Jazz bass, maar met veel goede opties die ik in mijn Fender Deluxe (MIM) wel mis eerlijk gezegd. Bas is voorzien van 35" neck, trussrod kan gesteld worden met een schroevendraaiertje gewoon in de body, niet zoals bij veel bassen met een imbus klooien aan de kop, de keuze tussen wel of niet actief (laatst een lege batterij met optreden, bas deed niks meer, waardeloos), maple hals en noiseless pick ups. Mijn Fendert speelt heerlijk, maar begin nu toch wel te twijfelen of ik niet een overstap zal maken. Alleen testen.... waar?? Heb nog geen zaak gevonden waar ze die op voorraad hebben. Lijken trouwens wel verdomd veel op de Sire (met iets simpelere toonregeling :jaaaaa: ). Maar van wat ik gelezen heb denk ik te vermoeden dat Cort, Sire en Ibanez uit dezelfde fabriek komen... maar dat ter zijde.

Heb er ook zelfs aan gedacht om de actieve pre-amp te laten vervangen door een die je naar hartelust kan aan en uit zetten, maar wat zijn dan de opties? Iemand....?!
Heb jij wel eens een deja-vu.. of had ik dat al gevraagd?

Squier Affinity Jazz
Lakland Skyline 55-02 deluxe
EBS Reidmar 750
TecAmp M212
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7634
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Het J-bas topic.

Bericht door MR. LEE »

Is het niet veel makkelijker , eenvoudiger , voordeliger en beter om een paar extra 9 V baterijtjes in je gitaarkoffer te bewaren ? :D
hanzel
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 nov 2005, 22:09

Re: Het J-bas topic.

Bericht door hanzel »

Voordeliger ja eenvoudiger ja makkelijker niet. Op moment dat ie leeg is sta je daar... enmoet jd het podium af om bas te wisselen, en elke gigeenander batterijtje erin loopt ook in de papieren
Heb jij wel eens een deja-vu.. of had ik dat al gevraagd?

Squier Affinity Jazz
Lakland Skyline 55-02 deluxe
EBS Reidmar 750
TecAmp M212
hanzel
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 nov 2005, 22:09

Re: Het J-bas topic.

Bericht door hanzel »

Dus lijkt zo een pushpull mij beter eigenlijk, bas is helemaal prima verder
Heb jij wel eens een deja-vu.. of had ik dat al gevraagd?

Squier Affinity Jazz
Lakland Skyline 55-02 deluxe
EBS Reidmar 750
TecAmp M212
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Re: Het J-bas topic.

Bericht door phoerd »

hanzel schreef: 25 okt 2018, 15:39 Dus lijkt zo een pushpull mij beter eigenlijk, bas is helemaal prima verder
Dat heb ik bij m'n Warwick Corvette, die heb ik destijds besteld met een pushpull knop zodat ik in geval de batterij tijdens het spelen leegraakt gewoon passief door kan spelen. Hij doet het ook zonder batterij. Erg prettig.
hanzel
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 nov 2005, 22:09

Re: Het J-bas topic.

Bericht door hanzel »

@phoerd: precies het is een retegoeie bas maar als ie leeg is ineens sta je daar voor ... en kan je je korte pauze weer gebruiken om een batterij te verwisselen ipv te piesen 🤔 Gewoon niet handig... vandaar dat ik met een schuin oog naar die Cort zit te kijken. Net als bij de ibanez atk 805 kan je die gb75jj natuurlijk weer nergens vinden, alleen diep in duitsland en frankrijk.... 🤬
Heb jij wel eens een deja-vu.. of had ik dat al gevraagd?

Squier Affinity Jazz
Lakland Skyline 55-02 deluxe
EBS Reidmar 750
TecAmp M212
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Re: Het J-bas topic.

Bericht door nangyala »

hanzel schreef: 25 okt 2018, 15:37 Voordeliger ja eenvoudiger ja makkelijker niet. Op moment dat ie leeg is sta je daar... enmoet jd het podium af om bas te wisselen, en elke gigeenander batterijtje erin loopt ook in de papieren
Dat is mij nog nooit overkomen. En ik vervang mijn batterij misschien eens per jaar. Waarschijnlijk is het interval nog langer ook. Want mijn Maruszczyk bespeel in 3x per week drie uur en die heb ik al vanaf juli 2017. En mijn Stingray doet het na twee jaar nog steeds. Een hoop paniek om niks
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Plaats reactie