Het J-bas topic.

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Het J-bas topic.

Bericht door basloze fret »

ok, dat zijn ook mijn bevindingen. Enige minpunt is dat hij passief veel zachter klinkt dan actief. Is altijd wel een beetje, maar bij de Elite is het verschil wel erg groot. Actief vond ik hem wel wat schel, zelfs met de toon knop helemaal dicht. In wat zin vond jij de rosewood minder? Ik heb zelf alleen zo'n naturel finish geprobeerd. Jammer dat ze zo duur zijn, anders had er ik eentje gekocht.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Het J-bas topic.

Bericht door Erelid »

VanderVeen schreef: 18 mei 2017, 09:52 Fantastisch! Fijner dan de oudere Deluxes. Oprecht een klasse boven de Professionals. Ik vind wel dat de maple neck Elites een stuk beter zijn dan de Rosewood versies.
Prachtige afwerking, super kneedbare sound. Knisperig en vol.
Wat vindt jij beter aan de maple versies? Of is dat vooral smaak?
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Het J-bas topic.

Bericht door Muziekschuur »

Wat zijn nou de beste jazz pickups? (Van Fender) Of verkeerd onderwerp? De super55 jazz pickups... komen die nog terug?
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Het J-bas topic.

Bericht door basloze fret »

Erelid schreef: 18 mei 2017, 11:08
VanderVeen schreef: 18 mei 2017, 09:52 Fantastisch! Fijner dan de oudere Deluxes. Oprecht een klasse boven de Professionals. Ik vind wel dat de maple neck Elites een stuk beter zijn dan de Rosewood versies.
Prachtige afwerking, super kneedbare sound. Knisperig en vol.
Wat vindt jij beter aan de maple versies? Of is dat vooral smaak?
Dat wil ik ook wel weten! Er staan trouwens verdacht veel B-Stock exemplaren van de Fender Elite jazz bij Bax.shop op MP. Allemaal 5-snarigen overigens. Je gaat je dan toch afvragen of die allemaal van ontevreden klanten zijn geweest....
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Re: Het J-bas topic.

Bericht door VanderVeen »

Meer helderheid! De rosewood versie vind ik ook goed (2 weken thuis gehad), en die wil niet echt knallen. Klinkt warmer, meer geschikt voor dikke bluesklanken.

Ach, 5 snarig is vaak een probeersel he. Dan went het niet snel genoeg, en dan komt de bas terug. Dat is mijn redenatie althans! Als je een Bstock bestelt, haal hem af in een winkel. Dan bekijken we hem samen. Of een van mijn collega's natuurlijk.

OffT: Vraag me regelmatig af hoevaak ik al BGFers voor mijn neus heb gehad. :)
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13369
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Het J-bas topic.

Bericht door LeftyJ »

VanderVeen schreef: 19 mei 2017, 01:00(2 weken thuis gehad)
...en nu ook B-stock? :wink:
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Het J-bas topic.

Bericht door Erelid »

Ik heb de Elite P in wit, rosewood toets dus, en ik vind het een heerlijke bas. Heb er wel flats op gelegd want dat is nou eenmaal mijn geluid. Er zijn nu ineens heel veel andere bassen hier die overbodig lijken te worden :facepalm:
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Het J-bas topic.

Bericht door basloze fret »

VanderVeen schreef: 19 mei 2017, 01:00 Ach, 5 snarig is vaak een probeersel he. Dan went het niet snel genoeg, en dan komt de bas terug. Dat is mijn redenatie althans!
Ik weet niet zeker of dat de reden is. Lijkt me als je nog nooit 5-snarig hebt gespeeld dat je dan begint met een goedkoop model, niet meteen een bas van over de 2000 euro. Dan weet je toch wel waar je aan begint neem ik aan....
Als je jouw redenatie volgt zou Bax veel meer 5-snarigen terug gestuurd krijgen dan 4-snarigen (?).

Ik denk dat veel mensen liever toch een old school jazz bas geluid willen. De Elite klinkt heel goed, maar wel wat moderner, zelfs in passieve stand.
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Re: Het J-bas topic.

Bericht door VanderVeen »

Er zijn 1000en redenen om een product terug te sturen, mijn redenatie is de meest logische voor mij, maar vast niet de enige juiste. Ik weet wel dat ik klanten vaak enthousiast maak met de Elites. :)

En modern klinken ze absoluut. Moet je van houden.
Gebruikersavatar
Van Tango
Berichten: 3051
Lid geworden op: 16 mar 2007, 03:32

Re: Het J-bas topic.

Bericht door Van Tango »

Niet gedacht dat dit ooit zou gaan gebeuren, maar ik heb een Jazz met tort slagplaat. En ik vind 'm nog mooi ook. :|

Afbeelding
What difference does it make?
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8238
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Het J-bas topic.

Bericht door Mach1 »

Zeker mooi!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Re: Het J-bas topic.

Bericht door tjoepatjoep »

Smaakvol!
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
sergio71
Berichten: 219
Lid geworden op: 17 feb 2015, 16:09

Re: Het J-bas topic.

Bericht door sergio71 »

Mooi ! Geweldig hoe zoiets simpels en relatief goedkoop een gitaar kan veranderen.
Met een paar van die dingen kan je een hele tijd de boel fris en steeds weer aantrekkelijk houden.

Net als bij een auto met de velgen, puur door het wisselen van velgen kan je de auto een compleet andere look geven.
Gebruikersavatar
4snaarinstrument
Berichten: 5287
Lid geworden op: 10 aug 2010, 17:49

Re: Het J-bas topic.

Bericht door 4snaarinstrument »

Fender
Gebruikersavatar
4snaarinstrument
Berichten: 5287
Lid geworden op: 10 aug 2010, 17:49

Re: Het J-bas topic.

Bericht door 4snaarinstrument »

Fender
Plaats reactie