Het J-bas topic.

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Hans58
Nestor Magnificus

Re: Het J-bas topic.

Bericht door Hans58 » 13 sep 2018, 23:33

Gaaf!
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Bassman 135 is zeker the bomb... samen met je P kan het niet stoerder" - Dr Teng

bobbelmans

Bericht door bobbelmans » 13 sep 2018, 23:48

Ik mis de matching headstock Sjors. Spijtig.

Desalniettemin een pracht bas.
face down in the dirt

Strabel

Bericht door Strabel » 14 sep 2018, 00:15

Mooie bas ook die Elite.
Dat "haakje" (STEALTH BASS CHROME STRING GUIDE)zoals jij dat noemt heb ik ook zelf geinstalleerd op mijn Fender jazz standard USA .
Kost+/- €15,- dus €20,- totaal met verzending.
Ik stoor mij ook aan dat soort "tekort komingen",en waarom dat niet standaard geinstalleerd?
Laatst gewijzigd door Strabel op 15 sep 2018, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Feeling the groove is everything.

CaptainSlow

Bericht door CaptainSlow » 14 sep 2018, 00:49

Mijn squier heeft t ook: de A snaar rammelt. En inderdaad op te lossen met veel windingen op de klos, maar echt overtuigend is het niet.

Ik was aan het rondkijken voor een G&L L2000, maar die heeft dat ook. En dat zou dan Leo Fenders beste ontwerp moeten zijn.... had hij wel even mogen fixen.

Bij de Sandberg California is het mooi opgelost:

Afbeelding
Squier Classic Vibe Precision 60s - Sonic Blue
Yamaha BB424 Black

CaptainSlow

Bericht door CaptainSlow » 14 sep 2018, 00:52

MR. LEE schreef:
13 sep 2018, 22:10
Rieno schreef:
13 sep 2018, 21:59
Als je voor dit soort centen een bas koopt, moet ie gewoon goed zijn en idd niet direct al aan een verbouwing toe. Jammer van de ervaring, maar je hebt straks ook een prachtige bas :) Wat voor kleurstelling heb je gekozen?
Die blauwachtige turquoise met een rosewood toets met witte pearl block-inlays :wink:

( maar ik weet nu al dat ik daar ook een witte pearl slagplaat voor ga bestellen ,...en dan bewaar ik die originele wel )
De witte slagplaat lijkt me een goed idee!
We wachten op de foto's!!!!
Squier Classic Vibe Precision 60s - Sonic Blue
Yamaha BB424 Black

MR. LEE

Bericht door MR. LEE » 14 sep 2018, 01:54

bobbelmans schreef:
13 sep 2018, 23:48
Ik mis de matching headstock Sjors. Spijtig.

Desalniettemin een pracht bas.
ja, ik vind 't ook wel een beetje jammer aan een kant , maar ik heb geen keuze wil ik op safe gaan :|

Maar goed , ...deze gaat wel voor toppert door van Fender in het normale segment ,
...wil je nog een stappie "beter" , dan ga je custom-shop centjes neertellen :|

( Ik vind 't voorlopig effe welletjes zo ,...als zijnde een "hobby-bommert" :D )
Laatst gewijzigd door MR. LEE op 14 sep 2018, 02:11, 1 keer totaal gewijzigd.
"ohhh , speel je uhhh ...basgitaar ? ,...maar da's toch makkelijk ?,...d'r zitten toch maar vier snaren op ? " :facepalm:

MR. LEE

Bericht door MR. LEE » 14 sep 2018, 02:10

Strabel schreef:
14 sep 2018, 00:15
Mooie bas ook die Elite.
Dat "haakje" (STEALTH BASS CHROME STRING GUIDE)zoals jij dat noemt heb ik ook zelf geinstalleerd op mijn Fender jazz standard USA .
Kost+/- €15,- dus €20,- totaal met verzending.
Ik stoor mij ook aan dat soort "tekort komingen",en waarom dat niet standaard geinstaleerd?
Een J-Bass van Fender kent wel meer gezeik wat redelijk vaak ( te ) heftig voor kan komen :

De welbekende dead-spot op C of Cis op de G-snaar is ook zoiets om eventjes goed te controleren.
Dit kan zo erg zijn dat 'r amper geluid uit wil komen.
-
"ohhh , speel je uhhh ...basgitaar ? ,...maar da's toch makkelijk ?,...d'r zitten toch maar vier snaren op ? " :facepalm:

BassAgent
de baswâht

Bericht door BassAgent » 14 sep 2018, 08:02

Tof Sjors! Verstandig dat je 'm hebt teruggegeven. Het is een enorm mooi ding maar je moet je niet gaan ergeren aan zo'n rammelende snaar, en idd, voor die prijs moet je niet nog moeten modificeren. Maarehm, rosewood, maken ze die nog bij Fender met alle CITES-regelementen enzo? Volgens de site doen ze alleen aan ebben? :roll:
Weg
Ondergetekende
Sugar & Spice
Twitter
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde

Hans58
Nestor Magnificus

Bericht door Hans58 » 14 sep 2018, 08:28

Zal wel een "ingesleten foutje" :oudezak: zijn; bij de specs op de site van Bax staat ook ebben.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Bassman 135 is zeker the bomb... samen met je P kan het niet stoerder" - Dr Teng

Pedullist
palingsoundpurist

Bericht door Pedullist » 14 sep 2018, 08:28

Als je bij de export van je product maar kunt aantonen wanneer de rosewood is gekocht. Dat kunnen ze bij Fender vast wel. Bij Ishibashi geeft aan dat je een paar maanden bij de verzendtijd moet rekenen, zodat zij de papieren kunnen regelen.

Was toen een heel gedoe met de cocobolo in mijn gitaar.

MR. LEE

Bericht door MR. LEE » 14 sep 2018, 08:33

BassAgent schreef:
14 sep 2018, 08:02
Tof Sjors! Verstandig dat je 'm hebt teruggegeven. Het is een enorm mooi ding maar je moet je niet gaan ergeren aan zo'n rammelende snaar, en idd, voor die prijs moet je niet nog moeten modificeren. Maarehm, rosewood, maken ze die nog bij Fender met alle CITES-regelementen enzo? Volgens de site doen ze alleen aan ebben? :roll:
Oh ,....daar zou je best wel 'ns gelijk in kunnen hebben hoor :D .
Ik scheld het zelf maar iedere keer voor "rose-wood" uit ,...ik bedoel er eigenlijk alleen maar zo'n donkere opgelijmde toets mee.
Bij Bax had ik die zwarte uitvoering met een "maple-toets" uitgetest ( speelt overigens ook prima ) , maar m'n voorkeur ligt al zo'n 25 jaar bij bassen met een donkere toets. ( in dit geval "ebben" ) :D

MR. LEE

Bericht door MR. LEE » 14 sep 2018, 08:51

Hans58 schreef:
14 sep 2018, 08:28
Zal wel een "ingesleten foutje" :oudezak: zijn; bij de specs op de site van Bax staat ook ebben.
sorry ! :facepalm: :D

Basvarken

Bericht door Basvarken » 14 sep 2018, 09:03

Overigens ben je met ebben nog steeds niet automatisch uit de CITES ellende. Bepaalde soorten ebben zijn okee. Maar er zijn er ook die op de CITES lijst staan.
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
http://www.thegibsonbassbook.com

MR. LEE

Bericht door MR. LEE » 14 sep 2018, 09:15

Er hangt bij Bax A'dam overigens ook nog zo'n bruin-transparante Fender "Elite" uitvoering.
Daar was ( voor mij althans ) niet op te spelen , ...dat klonk zo vals door foute intonatie.
Ik snap eigenlijk niet dat men dat zo aan de muur wil ophangen , het zijn notabene de duurste basgitaartjes uit het normale segment. :roll:

JohnBoy

Bericht door JohnBoy » 14 sep 2018, 09:37

Het blijft een prijsknaller hè.
Er moet ergens een WCstortbakkenforum.nl bestaan.

Plaats reactie