Ibanez Musician

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
scabiosa
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 mar 2013, 12:12

Bericht door scabiosa »

Archibald schreef:met dezelfde PU-configuratie? :)
echt een fantastisch instrument, maar keuzes keuzes... ik kan het me niet meer verantwoorden zoveel bassen te hebben,
en iets dat misschien vreemd klinkt, maar deze is echt nog in quasi perfecte staat, soms "durf" ik ze daarom niet teveel uit de koffer te halen...
deze is de mijne, dus wel wat andere pickups...
ik vind deze instrumenten gewoon rok 'n rol, de mijne is miss al wat meer afgeragd, maar vind ik prima! :-)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Bericht door Archibald »

ik heb er ook zo één met die PU's! Wel actief. Die verkies ik dus boven de PJ-config, ook al is daar niets mis mee.

Afbeelding

dit is er eentje uit '79, en die heeft wel gebruikerssporen, "gelukkig" allemaal aan de zijkant, en onderkant, wat butsen, wat lak eruit, maar dat zie je toch niet, en die heeft ook twee gaatjes waar ooit een duimsteun zat.
Dus dan stoort het ook niet als er nog een butsje bijkomt of niet :mrgreen:
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Bericht door Archibald »

de MC924 heeft huize Archibald verlaten :) best snel eigenlijk... Na minder dan een week geleden de advertentie geplaatst te hebben...
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Heb er twee verkocht op korte tijd en inderdaad ook niet lang moeten wachten en zeker mijn broek niet aan gescheurd.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Bericht door Archibald »

Ik verwijderde net het zoekertje van 2dehands.be, het is volgens mij de eerste keer dat één van mijn zoekertjes meer dan 500 keer werd bekeken :)
Het vreemdste bericht dat ik kreeg (zie ook marktplaatsethiektopic), was iemand die me stuurde dat Musicians normaal gezien voor hogere prijzen verkocht worden, op e-bay ed, daar op geantwoord dat dat toch in de huidige tweedehandsmarkt niet zo evident is.
Allesinds, snel verkocht, en geen verlies op geleden, voorlopig is het eventjes gedaan met uitdunnen

de MC900 op bovenstaande foto blijft wel, voor alle duidelijkheid :)
Gebruikersavatar
Danthaman
Berichten: 3936
Lid geworden op: 31 mei 2006, 18:19

Bericht door Danthaman »

Afbeelding

Zullen we van deze draad dan maar het Ibanez Musician/Studio draadje maken?

Ja, ik ben blij met mijn nieuwe bas :mrgreen:
Alles Is Simpel...
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7148
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Danthaman schreef: Zullen we van deze draad dan maar het Ibanez Musician/Studio draadje maken?
Zullen we dat dan maar doen!?

:jaaaaa:
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7148
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Danthaman schreef:Afbeelding

Ja, ik ben blij met mijn nieuwe bas :mrgreen:
Prachtige bas in een zeer mooie staat zo te zien. Gefeliciteerd en heel veel speelplezier er mee.

Als ik meer een verzamelaar was had ik de mijne indertijd gehouden. Maar er zaten voor mij te veel mogelijkheden op en ik vond de bas erg zwaar.
En omdat een bas bij mij nu eenmaal speeltijd moet krijgen heb ik 'm verkocht. Maar als ik jouw bas zo mooi in z'n originele koffer zie liggen, tja…

:kwijl:
Gebruikersavatar
Danthaman
Berichten: 3936
Lid geworden op: 31 mei 2006, 18:19

Bericht door Danthaman »

Je moet inderdaad goed zoeken naar gebruikerssporen.

Heb wel nog een vraagje over de elektronica, de grote switch is de pick-up selector (brug-beiden-nek) maar als ik de switch in de middenpositie heb staan kan ik met beiden volume knoppen de output naar 0 draaien, is dit normaal of moet ik hier eens naar laten kijken?
Alles Is Simpel...
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

Bericht door Wiro »

Bij standje 'beide' moet je per pu afzonderlijk het volume kunnen regelen.
Naar laten kijken dus, en direct de overige elektronica ook even laten checken.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13347
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Klopt wel denk ik hoor, datzelfde doet een Gibson Les Paul ook. Stom trouwens.
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2341
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Bericht door MaartenV »

Rare eigenschap waar inderdaad meer gitaren last van hebben. Klopt niet, maar niks mis mee.
Het is makkelijker als je denkt.
Gebruikersavatar
Danthaman
Berichten: 3936
Lid geworden op: 31 mei 2006, 18:19

Bericht door Danthaman »

Kan een van de mods misschien even "Ibanez Studio/Musician Topic" van de titel maken?

Of misschien nog beter; "MIJ Ibanez topic"
Alles Is Simpel...
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Bericht door Archibald »

joa goed plan, hadden we niet nog een ander ibbi topic?

even on topic over Musician,
die een paar posts hierboven, blijft toch mijn favoriete bas bij uitstek... Daarop lijkt alles te lukken, en ja, het "voelt" gewoon goed! Hier ben ik vaak ongeïnspireerd, de MC staat in het ouderlijk huis, de laatste tijd ben ik daar weer veel om te blokken, en ik merk dan dat ik toch veel meer bas speel.
De MC924 (PJ config), is al een halfjaar het huis uit, en die mis ik eigenlijk niet...
Een beetje een herkenbare situatie zoals Jeroen hierboven beschrijft, ze was ook nog in quasi perfecte staat ook in originele koffer, maar die werd bijna niet bespeeld...

Verder staat hier nog een RS924, wat ik ook een fantastische bas vind, daar moet nog wel iets aan gebeuren in de nabije toekomst. Het actieve gedeelte is gebypassed door de vorige eigenaar, wat ik helemaal niet snap want die heeft gewoon een EQ on/off knop :| , maar soit, dat wil ik toch terug aangesloten hebben :)

en ook nog een RS920TV, zie DHZ-topic, die gaat binnen een dikke maand naar een ander forumlid :)
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Dit topic is er idd ook nog: viewtopic.php?f=1&t=10774. Daar kan alles Ibanez besproken worden :)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Plaats reactie