Ibanez Musician

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
picturit
Berichten: 1497
Lid geworden op: 27 mei 2005, 20:14

Re: Ibanez Musician

Bericht door picturit »

Had er een, een achtsnarige. Verkocht omdat ik er niks meer mee deed en hij dus een beter baasje verdiende.
Nadeel vond ik dat-ie actief was en bij een lege batterij klonk als een natte krant, het passieve signaal was echt bagger.
Bijzonder fraai gebouwd en speelde lekker, dat dan weer wel.
https://volbeatz.nl
https://rockbassist.nu
[ Brooks EB-RBL, Brooks EB-RBL-Q, Gibson RD, Gibson Thunderbird, Waterstone TP-12 Elite 12-string bass, a.o.
[ Eich T900 + Barefaced Big Twin 2
Gebruikersavatar
picturit
Berichten: 1497
Lid geworden op: 27 mei 2005, 20:14

Re: Ibanez Musician

Bericht door picturit »

Afbeelding
Deze had ik ooit. In veeeeeeel betere staat overigens. ik had 'maar' 3-4 butsjes. Dioe lak was ongelooflijk kwetsbaar...
https://volbeatz.nl
https://rockbassist.nu
[ Brooks EB-RBL, Brooks EB-RBL-Q, Gibson RD, Gibson Thunderbird, Waterstone TP-12 Elite 12-string bass, a.o.
[ Eich T900 + Barefaced Big Twin 2
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Ibanez Musician

Bericht door Muziekschuur »

Die zijn niet goedkoop. En terecht. Het waren de top of the line bassen.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13347
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Ibanez Musician

Bericht door LeftyJ »

Ik heb er eigenlijk nooit eerder bij stilgestaan dat de controls anders zijn dan bij de viersnarige modellen! De MC924 uit hetzelfde jaar had volume, tone, 3-bands EQ en een gainknop om je hele EQ harder of zachter te zetten ten opzichte van het passieve signaal, met een 3-way pickup switch en een actief/passief-switch. Typisch dat de MC980 maar 4 pots en een 3-way switch heeft! En bij deze lijkt een gaatje afgedopt waar een actief/passief-switch heeft gezeten?
Jan-ArendBlok
Berichten: 120
Lid geworden op: 12 mei 2009, 21:36

Re: Ibanez Musician

Bericht door Jan-ArendBlok »

Ik heb er ook één gehad. De MC980 is nog eens een stuk zwaarder dan de andere Musicians. Onder de brug zit nog een enorm messing blok, en je hebt vier mechanieken meer, een grotere kop, enz. Het geluid is inderdaad in passieve stand niet echt geweldig. In actieve stand ontbreekt de midregelaar, juist met zo'n bas eigenlijk onmisbaar. Bovendien is de mate van cut/boost bij de MC980 veel minder dan van alle andere actieve Musicians. Ik had een hele mooie, maar ik kon er niet veel mee. De controls zijn: master tone, master volume, driestanden elementschakelaar, actief aan/uit schakelaar, en low en mid regelaars voor de actieve eq.
Ibanez Musicians, Ibanez Studio's.
Journey Instruments en Ohana akoestische bassen
Jan-ArendBlok
Berichten: 120
Lid geworden op: 12 mei 2009, 21:36

Re: Ibanez Musician

Bericht door Jan-ArendBlok »

Owjeej schreef: 10 nov 2018, 18:10 Wat is een redelijke prijs voor een Musician (mc-924) vandaag de dag?
Dat hangt uiteraard van de staat van het instrument af. Reken op rond de 400 - 500 voor een originele in redelijke staat. De mooie exemplaren beginnen in waarde te stijgen. Die zie je nu voor rond de 800 - 1000 Euro verschijnen. Handelaren durven nog wel meer te vragen. Bedenk wel dat als je een goede originele treft, je wel een uniek en kwalitatief bijzonder instrument hebt. En zéér bij de tijd, voor elke stijl in te zetten.
Ibanez Musicians, Ibanez Studio's.
Journey Instruments en Ohana akoestische bassen
Jan-ArendBlok
Berichten: 120
Lid geworden op: 12 mei 2009, 21:36

Re: Ibanez Musician

Bericht door Jan-ArendBlok »

Dit zijn dan wel de mooiere en ook betere dan de oudere Musicians. Vanaf 1982 beginnen ze voor mij interessant te worden, qua geluid en vormgeving.
Bijlagen
IMG_2016.jpeg
IMG_2016.jpeg (2.48 MiB) 5784 keer bekeken
IMG_2015.jpeg
IMG_2015.jpeg (2.02 MiB) 5784 keer bekeken
Ibanez Musicians, Ibanez Studio's.
Journey Instruments en Ohana akoestische bassen
Owjeej
Berichten: 403
Lid geworden op: 20 okt 2006, 18:47

Re: Ibanez Musician

Bericht door Owjeej »

Jan-ArendBlok schreef: 18 nov 2018, 19:23
Owjeej schreef: 10 nov 2018, 18:10 Wat is een redelijke prijs voor een Musician (mc-924) vandaag de dag?
Dat hangt uiteraard van de staat van het instrument af. Reken op rond de 400 - 500 voor een originele in redelijke staat. De mooie exemplaren beginnen in waarde te stijgen. Die zie je nu voor rond de 800 - 1000 Euro verschijnen. Handelaren durven nog wel meer te vragen. Bedenk wel dat als je een goede originele treft, je wel een uniek en kwalitatief bijzonder instrument hebt. En zéér bij de tijd, voor elke stijl in te zetten.


Bedankt!

Ik heb er inmiddels één aangeschaft. Ze trokken altijd m’n aandacht en ben vrijdag overstag gegaan. Een mooie mc924 PW, geheel origineel, hier een daar wat optische beschadigingen, maar niets ergs. Ook zat de originele koffer erbij.
Net even wat onderhoud gepleegd; poetsen, waxen en de toets voorzien van wat olie.

Ik heb er nu twee dagen plezier van en kan naar één conclusie trekken: WAT EEN BAS! Mega dikke sound, zowel passief als actief. Super veelzijdig en een heel gebalanceerde preamp. Speelt super licht. Is wel mega zwaar!

Dit is serieuze concurrentie voor m’n Fenders.
Fender Custom Shop Limited Edition NOS '62 Precision Bass
Fender American Vintage Reissue ‘63 Precision Bass
Fender MIJ Jazz Bass
Ibanez SRSC805
Dean Playmate, my first love.
Jan-ArendBlok
Berichten: 120
Lid geworden op: 12 mei 2009, 21:36

Re: Ibanez Musician

Bericht door Jan-ArendBlok »

Mooi! Gefeliciteerd met je aankoop! Als je aan het gewicht kunt wennen (niet iedereen kan dat), dan heb je een kwaliteitsbas voor het leven.
Dit is serieuze concurrentie voor m’n Fenders
: Ja, dat snap ik. Dat is ook de reden dat ik in 1981 mijn eerste Musician kocht, en er nooit meer vanaf ben gestapt.
Ibanez Musicians, Ibanez Studio's.
Journey Instruments en Ohana akoestische bassen
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2341
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Re: Ibanez Musician

Bericht door MaartenV »

Owjeej schreef: 18 nov 2018, 21:14
Ik heb er inmiddels één aangeschaft. Ze trokken altijd m’n aandacht en ben vrijdag overstag gegaan.
Is dat die van die gozert uit Rotterdam? Die zag er goed uit.
Het is makkelijker als je denkt.
Owjeej
Berichten: 403
Lid geworden op: 20 okt 2006, 18:47

Re: Ibanez Musician

Bericht door Owjeej »

Jan-ArendBlok schreef: 18 nov 2018, 21:59 Mooi! Gefeliciteerd met je aankoop! Als je aan het gewicht kunt wennen (niet iedereen kan dat), dan heb je een kwaliteitsbas voor het leven.
Dit is serieuze concurrentie voor m’n Fenders
: Ja, dat snap ik. Dat is ook de reden dat ik in 1981 mijn eerste Musician kocht, en er nooit meer vanaf ben gestapt.
Dank je! Wennen lukt wel denk ik, ook omdat ik veel zittend speel.
MaartenV schreef: 18 nov 2018, 22:12
Owjeej schreef: 18 nov 2018, 21:14
Ik heb er inmiddels één aangeschaft. Ze trokken altijd m’n aandacht en ben vrijdag overstag gegaan.
Is dat die van die gozert uit Rotterdam? Die zag er goed uit.
Ja! Die gozert is Jan, ik kocht 10 jaar geleden al eens een Jazz Bass van 'm. Dit was een zeer toevallig weerzien, zo eentje in de categorie 'van die mooie marktplaats dingen'. Erg gezellig en gastvrij.
De bas is inderdaad ik keurige staat. Wat verkleuring, maar mooi egaal. En hier en daar dus een butsje.
Fender Custom Shop Limited Edition NOS '62 Precision Bass
Fender American Vintage Reissue ‘63 Precision Bass
Fender MIJ Jazz Bass
Ibanez SRSC805
Dean Playmate, my first love.
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2341
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Re: Ibanez Musician

Bericht door MaartenV »

Super, ik heb die advertentie echt wel een paar keer opnieuw bekeken. Super ding! Soundclips binnenkort?
Het is makkelijker als je denkt.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13347
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Ibanez Musician

Bericht door LeftyJ »

Vet, Tim!
Als je die al zwaar vindt, waag je dan maar nooit aan een ouder exemplaar :wink:. Mijn 1981er is bijna een kilo zwaarder dan mijn 1983er.
Bass_Bas
Berichten: 389
Lid geworden op: 04 apr 2011, 15:43

Re: Ibanez Musician

Bericht door Bass_Bas »

Mooie Ibanez MC 924 te koop, vraagprijs 870 euro
https://link.marktplaats.nl/m1428241379
Ziet er heel mooi uit vind ik met al dat donkere hout... wat voor geluid zou erin zitten?
Bijlagen
0E20FBE5-87EC-4457-9575-804EB36FAF81.jpeg
Sandberg California PM Supreme
Eden WT-400 The Traveler Plus
Eden D410XLT
Eden D210T
Jan-ArendBlok
Berichten: 120
Lid geworden op: 12 mei 2009, 21:36

Re: Ibanez Musician

Bericht door Jan-ArendBlok »

Gewoon heel veelzijdig, al heb ik een voorkeur voor de iets latere types met de zwarte elementen. Deze is gemaakt voor roundwounds, met een beetje een "twang" in het hoog, lastig te omschrijven. Proberen is het beste, iedereen heeft z'n voorkeuren. Testen met een vers setje snaren en je eigen amp. Dan weet je meteen of dit iets voor je is. Qua kwaliteit hoef je je geen zorgen te maken, die is dik in orde.
Ibanez Musicians, Ibanez Studio's.
Journey Instruments en Ohana akoestische bassen
Plaats reactie