Ibanez Musician

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Haico

Bericht door Haico »

LeftyJ schreef:Woei, je hebt VIJF Musicians!? Fantastische collectie! Die Roadstar is ook gaaf.
Roadster, niet Roadstar... mijn waarde mede-Ibanez-geek. :wink:

Te gekke collectie inderdaad!

8)
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13376
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Uh, ja. Die.

:)
Haico

Bericht door Haico »

:D (ik onthou het ook alleen maar omdat ik zowel een Roadster als een Roadstar heb.)
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13376
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

En dan heel sneaky die T ertussen fabrieken met je supermoderatorpowers he? :P
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23284
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Ik had de spelfout ook al gezien!!!!! PUH.

OT: die PW............. moooooooooooooooooiiiiiiiiiiiiiiiiii
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Jan-ArendBlok
Berichten: 120
Lid geworden op: 12 mei 2009, 21:36

collectie

Bericht door Jan-ArendBlok »

Ik heb nog vier van de vijf Musicians in mijn bezit, en ik bespeel ze allemaal. Afgelopen zaterdag stond ik nog met drie Musicians op het podium. Mijn BTB heb ik thuisgelaten want die is qua electronica niet betrouwbaar genoeg gebleken. Jammer, want die is wel een stuk lichter dan de MC's. De Roadster is inderdaad ook prachtig, maar ik speel er nooit op. Ik ben nog wel op zoek naar nieuwe knoppen voor deze bas, heeft iemand die toevallig?
Ibanez Musicians, Ibanez Studio's.
Journey Instruments en Ohana akoestische bassen
Gebruikersavatar
hummel
Berichten: 168
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:18

Bericht door hummel »

Jan-ArendBlok schreef:Ik heb nog vier van de vijf Musicians in mijn bezit, en ik bespeel ze allemaal. Afgelopen zaterdag stond ik nog met drie Musicians op het podium. Mijn BTB heb ik thuisgelaten want die is qua electronica niet betrouwbaar genoeg gebleken. Jammer, want die is wel een stuk lichter dan de MC's. De Roadster is inderdaad ook prachtig, maar ik speel er nooit op. Ik ben nog wel op zoek naar nieuwe knoppen voor deze bas, heeft iemand die toevallig?
Ben je net te laat... op de engelse ebay stond een setje originele Ibanez knoppen(4) voor 10 pond. Houd vooral de duitse en engelse ebay in de gaten; hier komen ze regelmatig voorbij.
Ik zag trouwens dat je in je verzameling nog geen MC2924 hebt :-)
Ashdown minicab's te koop / Hagstrom FXB350 bas te koop
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Jan-ArendBlok schreef:Kijk maar eens op deze pagina...


https://web.mac.com/janarendblok/Spoetni ... ician.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Prachtige verzameling, mag je echt heel fier op zijn...alleen die recente Ibanez is niet helemaal mijn ding.
Ik heb vroeger ook heel lang nog op een Roadster gespeeld maar de Musicians vind ik echt klassebakken.
what fools these mortals be
Jan-ArendBlok
Berichten: 120
Lid geworden op: 12 mei 2009, 21:36

Bericht door Jan-ArendBlok »

Die knoppen moeten dan wel op een Roadster passen. Ik heb al eens een setje gekocht via Ebay, maar die passen dus niet op een Roadster, alleen op de Studio en Musician series. Het asje van de potmeter is anders. Dus ik heb nog wel een setje van drie Musician toon/volume knoppen liggen in donkere uitvoering. Wie heeft interesse?
Ik moet eerlijk zeggen dat de vomgeving zoals die van de MC2924 mij minder aanspreekt dan die van de eerdere series. Volgens mij hebben ze bij Ibanez het roer te snel omgegooid na de Musicians van '82 en '83. Dat waren de beste ooit! Je hoort het verschil heel goed. Waarom ze dan heel andere modellen zijn gaan produceren is voor mij een raadsel. De Roadster was exact hetzelfde model als de Musician, maar had een geschroefde hals, goedkopere hardware en electronica en minder luxe houtsoorten tot z'n beschikking.
Ibanez Musicians, Ibanez Studio's.
Journey Instruments en Ohana akoestische bassen
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13376
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Ik heb sinds gisteren een linkshandige MC924 uit 1981 en inmiddels werkt alles min of meer, maar de preamp geeft betrekkelijk weinig volume. Om hetzelfde volume te krijgen als in de passieve stand moet de boost-pot vol open, en alledrie de EQ-pots ook. Hebben meer mensen daar last van, of verdient dat de kritische blik van een vakman?
Gebruikersavatar
Basstialiteit
zeg maar evhest
Berichten: 1956
Lid geworden op: 25 jan 2006, 13:18

Bericht door Basstialiteit »

Op mijn Musician geeft actief als vanzelf fors meer output als passief. Ik zou er even naar laten kijken.
Answers will be questioned
Gebruikersavatar
Yuomay
Berichten: 2553
Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:03

Bericht door Yuomay »

Mijn Musician geeft bijna evenveel output, ik heb de batterij nog niet vervangen.
Try something different.

Mentally Retarded Friend: Myspace; Facebook
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13376
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

evhest schreef:Op mijn Musician geeft actief als vanzelf fors meer output als passief. Ik zou er even naar laten kijken.
Jij hebt een identieke uit de eerste lichting MC924's toch, met die grote singlecoils in bruin bakelieten behuizing met die grote polepieces? Dan zou die van mij hetzelfde moeten doen... Ik zal het aankaarten, ik breng 'm sowieso aan het einde van de week naar Vox Humana omdat de preamp niet betrouwbaar is (gisteren kreeg ik 'm welgeteld 3 minuten aan de praat, vandaag heeft ie het ongeveer een uur gedaan, ik wil weten waar het aan ligt en het opgelost hebben) en omdat de pickupschakelaar echt dringend vervangen moet worden.
Gebruikersavatar
goddegoddegot
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 jan 2008, 21:14

Bericht door goddegoddegot »

Ben ik even blij dat ik een passieve musician heb die het altijd doet met voldoende output. En nog nooit een batterij heb hoeven vervangen sinds 1982;-))
Ibanez Musician MC 800 DS 1979, Fender B-Dec 30, Squier Telecaster Butterscotch Blonde
Gebruikersavatar
Case
Berichten: 698
Lid geworden op: 11 mar 2008, 11:14

Bericht door Case »

AntonZ schreef:Ik heb er twee, eentje gefret in de bekende klassieke donkere kleur (zoals Case laat zien), eentje blond fretless. Verdomd goeie bassen, wel lomp zwaar.
Ik zie dat je de koffer verkoopt waarin hij zat!
Zelfs de uitsnede voor de kop en de stukjes schuimrubber liggen er nog in. Bizar.
En ook de stickers die er op heb geplakt. Moet ergens in '83/'84 zijn geweest of zo.

Dat betekent dat jij 'mijn' Ibanez nu in bezit hebt! (?)
(als je hem wil verkopen, pb mij even , dank u.)
Fender | 

Case topic !
Plaats reactie