Ibanez Musician

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Bertjefred
Berichten: 3065
Lid geworden op: 20 aug 2007, 22:18

Bericht door Bertjefred »

Staan er ook een paar bij ishibashi geloof ik, importeren is helemaal niet zo lastig,..wel wat prijzig natuurlijk.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13372
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Dat is de enige andere Ibanez naast de ATK die ik ècht graag nog eens wil hebben! Ik heb er nog nooit op gespeeld en ze nog nooit gehoord of gezien van dichtbij, maar ik vind ze zo ontzettend gaaf! Op de meeting van leftybass.com in Duitsland in september hoop ik er één te kunnen bespelen. Ik heb Arni (Volkmar Arnecke, de webmaster) al gevraagd om de zijne mee te nemen.
Gebruikersavatar
hummel
Berichten: 168
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:18

Bericht door hummel »

Hi,

Ik heb een witte MC924 en een walnoot MC2924 te koop:

Afbeelding
Afbeelding

Vooral die MC2924 klinkt echt als een klok, bijna WAL-achtig met zijn low-impedance elementen en EQ-filtering. De MC924 is ook prima hoor, met zijn PJ elementen en actieve EQ. Snap trouwens werkelijk niet dat iemand deze elementen wil vervangen voor EMG's...

Inmiddels heb ik me op Status bassen gestort, vandaar dat ik echt wil indikken in de verzameling.

Interesse? laat maar weten via PB!
Ashdown minicab's te koop / Hagstrom FXB350 bas te koop
Gebruikersavatar
QPumaLocoQ
weet niet wat-ie wil
Berichten: 7887
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:47

Bericht door QPumaLocoQ »

LeftyJ schreef:Dat is de enige andere Ibanez naast de ATK die ik ècht graag nog eens wil hebben! Ik heb er nog nooit op gespeeld en ze nog nooit gehoord of gezien van dichtbij, maar ik vind ze zo ontzettend gaaf! Op de meeting van leftybass.com in Duitsland in september hoop ik er één te kunnen bespelen. Ik heb Arni (Volkmar Arnecke, de webmaster) al gevraagd om de zijne mee te nemen.
Veel geluk, ik las een tijdje terug ergens dat er maar 350 linkshandige Musician's zijn gemaakt.
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8179
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Tested & tried

Bericht door Peachabell »

In de winter van 1984 vertelde een vriend dat een huisgenoot een fretloze Ibanez bas te koop had.
De vriend had me alvast voorgedragen als mogelijke koper omdat de hollow body bas die ik daarvoor
bespeelde door een bandlid omgetoverd was tot beeldhouwobject of 'golden readymade'.
Ik kon dus wel een nieuwe bas gebruiken, want de synthesizer die ik bespeelde vonden m'n vrienden
maar kouwe electronica.

We gingen de bas bekijken. Het was een Ibanez Musician, fretloze ebben toets, maple neckthrough
met donker hout op de body+ actieve humbuckers. Hij speelde goed, een prima gebouwd instrument,
helaas kon ik hem niet over een versterker horen.

Ik mocht hem voor een 'vriendenprijsje' overnemen, de verkoper speelde liever gefret, dit was 'm
te lastig. Zelf vond ik fretloos ook niet meteen makkelijk.
En het vriendenprijsje was een hele mooie prijs voor z'n bas, maar ver boven m'n budget.
De verkoper wilde het hele bedrag in een keer cash hebben (hij had huurachterstand).
Om 'm in ieder geval een beetje uit de brand te helpen heb ik Flanger die er bij werd aangeboden overgenomen.
Die klonk wel lekker met m'n analoge synthesizer.

Ik baalde dat ik de bas niet over kon nemen, maar het bandje lag uit elkaar, dus er was geen directe noodzaak
om mezelf in de schulden te steken.
Gebruikersavatar
QPumaLocoQ
weet niet wat-ie wil
Berichten: 7887
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:47

Bericht door QPumaLocoQ »

Peachabell schreef:In de winter van 1984 vertelde een vriend dat een huisgenoot een fretloze Ibanez bas te koop had.
De vriend had me alvast voorgedragen als mogelijke koper omdat de hollow body bas die ik daarvoor
bespeelde door een bandlid omgetoverd was tot beeldhouwobject of 'golden readymade'.
Ik kon dus wel een nieuwe bas gebruiken, want de synthesizer die ik bespeelde vonden m'n vrienden
maar kouwe electronica.

We gingen de bas bekijken. Het was een Ibanez Musician, fretloze ebben toets, maple neckthrough
met donker hout op de body+ actieve humbuckers. Hij speelde goed, een prima gebouwd instrument,
helaas kon ik hem niet over een versterker horen.

Ik mocht hem voor een 'vriendenprijsje' overnemen, de verkoper speelde liever gefret, dit was 'm
te lastig. Zelf vond ik fretloos ook niet meteen makkelijk.
En het vriendenprijsje was een hele mooie prijs voor z'n bas, maar ver boven m'n budget.
De verkoper wilde het hele bedrag in een keer cash hebben (hij had huurachterstand).
Om 'm in ieder geval een beetje uit de brand te helpen heb ik Flanger die er bij werd aangeboden overgenomen.
Die klonk wel lekker met m'n analoge synthesizer.

Ik baalde dat ik de bas niet over kon nemen, maar het bandje lag uit elkaar, dus er was geen directe noodzaak
om mezelf in de schulden te steken.
Mooi verhaal :) Ik heb ook nog een verhaaltje....
Mijn vader had vroeger ook een Ibanez Musician, een linkshandige, want hij is linkshandig. Maar hij wou altijd al een Fender Jazz Bass, maar die kwam ie maar nooit tegen. Toen kwam ie een keer een Fender P-bass tegen en die kocht ie, maar eigenlijk vooral omdat het een Fender was en linkshandig. Hij ruilde z'n Ibanez in en legde wat geld bij. MAAR, toen hij later ging repeteren met z'n band, wou een van de band leden de bas zien zonder kabel erin... Dus wat deed die gast? Hij haald de kabel d'r uit en laat m vallen en waarop laat ie m vallen?! OP DE BAS! BBOOOM! Stuk van de lak eruit! En ook heel er in het zicht.. En wat zegt die aap? 'Ow, sorry' en loopt weer weg!
Later heeft mn pa de verzekering gebeld, maar die konden niks doen, want de bas deed het gewoon nog.. Dus toen heeft mn pa er nog een tijdje op gespeeld en naar een tijdje van woede de bas kapot geslagen.. Toen kreeg ie geld van de verzekering. Z'n Iba was al weg en hij zat dus een tijdje zonder bas. Een tijd later werd ie gebeld door een muziekzaak dat ze een linkshandige Yamaha hadden. Dus hij naar die zaak, vond t wel een vette Yamah BB1100S, meegenomen. Ondertussen speelt ie niet meer, ik wel :dance: Maar ik kan niks met die Yamaha.. Linkshandig..

Het komt er dus op neer dat hij een eigenlijk zeldzame Iba had, toen een P-bass die ie kapot sloeg en uiteindelijk een Yamaha had. Als je het op die manier bekijkt is het er niet veel beter op geworden. :?
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22172
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Afbeelding

Heeft iemand wel eens Musicians met zo'n kop gezien?
gasbitarist
amBASSador
Berichten: 10490
Lid geworden op: 07 aug 2007, 19:06

Bericht door gasbitarist »

Kop?
Oooh, die kop....

Sorry, ik was even afgeleid. :roll:
"Mensen die het wel moeilijk hebben verwerken best het venijn in hun eentje." - wombatboter
Gebruikersavatar
QPumaLocoQ
weet niet wat-ie wil
Berichten: 7887
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:47

Bericht door QPumaLocoQ »

RUIS schreef:Afbeelding

Heeft iemand wel eens Musicians met zo'n kop gezien?
Nu wel :lol:
Gebruikersavatar
superbas42
Berichten: 1255
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:49

Bericht door superbas42 »

Misschien vertekent de foto iets....of het is zo zelf gedaan; ik heb exact de zelfde Ibanez, zelfde looks qua hout en headstock....maar niet zo een punt in het midden van de headstock, ja ietsje, zoals alle andere Musician headstocks.
let's JayDee !
Gebruikersavatar
QPumaLocoQ
weet niet wat-ie wil
Berichten: 7887
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:47

Bericht door QPumaLocoQ »

superbas42 schreef:Misschien vertekent de foto iets....of het is zo zelf gedaan; ik heb exact de zelfde Ibanez, zelfde looks qua hout en headstock....maar niet zo een punt in het midden van de headstock, ja ietsje, zoals alle andere Musician headstocks.
Er staat ook helemaal niet 'Ibanez' op, zal wel een namaak ding zijn ofzo.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13372
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Het is huisvlijt, een èchte Musician waarvan de kop is bewerkt tot een Alembic-kop :wink:
Sven heeft 'm (en haar!) al vaker gepost, en het mag nog wel een paar keer. Mooie vrouw, mooie bas!
Jan-ArendBlok
Berichten: 120
Lid geworden op: 12 mei 2009, 21:36

Ik heb er ook een paar...............

Bericht door Jan-ArendBlok »

Kijk maar eens op deze pagina...


https://web.mac.com/janarendblok/Spoetni ... ician.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ibanez Musicians, Ibanez Studio's.
Journey Instruments en Ohana akoestische bassen
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13372
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Jan-ArendBlok schreef:Kijk maar eens op deze pagina...


https://web.mac.com/janarendblok/Spoetni ... ician.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Woei, je hebt VIJF Musicians!? Fantastische collectie! Die Roadstar is ook gaaf.
Plaats reactie