Ibanez Musician

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
BijtBas
Berichten: 892
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:57

Bericht door BijtBas »

De elementen van de Musician van de Marktplaats link zijn anders dan die van de catalogus. Of zie ik echt verkeerd?

In de catalogus lijkt het net of de Musician een soort J/P opstelling heeft..
Gebruikersavatar
AppleMies
Berichten: 2205
Lid geworden op: 08 dec 2007, 10:29

Bericht door AppleMies »

Musician was mijn tweede bas. Nieuw gekocht....................en helaas ook weer verkocht.. :nono: Mooie bas. Wel altijd getobd met de actieve toonregeling destijds. Eigenlijk wil ik nooit meer actief. Is het gewoon niet voor mij.
DEAN Q4 Bartolini TGE • Kramer XL9
Now: Tech21 SansAmp Bass Driver DeLuxe • ART PS 4x4 • TC Electronic G-sharp
Gebruikersavatar
LinkWray
Berichten: 689
Lid geworden op: 09 aug 2005, 09:55

Bericht door LinkWray »

BijtBas schreef:De elementen van de Musician van de Marktplaats link zijn anders dan die van de catalogus. Of zie ik echt verkeerd?

In de catalogus lijkt het net of de Musician een soort J/P opstelling heeft..
Zijn andere productiejaren. Die op marktplaats is ouder dan die in de catalogus (van '83). De bruggen en de bodyvorm zijn ook anders..
stukkie catalogus uit '79: https://www.ibanez.ru/info/catalog/1979/11.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Haico

Bericht door Haico »

Volgens sommigen de beste productiebas ooit. Mooie headstock!!

Doe mij maar een van deze: https://www.ibanezregister.com/images/BA ... 824-85.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
reddoortranscendence
Berichten: 964
Lid geworden op: 08 jun 2007, 15:52

Bericht door reddoortranscendence »

Bij de Terp in Waalwijk hangt er eentje in het leslokaal. Nog niet op gespeeld. Ziet er wel mooi uit!

"It's too bad she won't live! But then again, who does?" ... Gaff
Jack

Bericht door Jack »

En wie heeft er een passieve fretless???
butters
Berichten: 1348
Lid geworden op: 12 sep 2005, 17:15

Bericht door butters »

+1

met een mooie ebben toets. die zien er idd heel goed uit.
Gebruikersavatar
Vidjai
Berichten: 104
Lid geworden op: 20 nov 2006, 19:05

Bericht door Vidjai »

Ik heb er één, tevens mijn eerste serieuze bas. Oorspronkelijk gefret, later fretless gemaakt. Helaas mankeert er iets aan de electronica, omdat de eq voor het laag niet werkt.
Een paar keer overwogen om hem weg te doen, omdat ik er nooit meer op speel. Aan de andere kant zeer gehecht aan dit basje dat ik al meer dan 15 jaar in mijn bezit heb.
Gebruikersavatar
BijtBas
Berichten: 892
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:57

Bericht door BijtBas »

Vidjai schreef:Ik heb er één, tevens mijn eerste serieuze bas. Oorspronkelijk gefret, later fretless gemaakt. Helaas mankeert er iets aan de electronica, omdat de eq voor het laag niet werkt.
Een paar keer overwogen om hem weg te doen, omdat ik er nooit meer op speel. Aan de andere kant zeer gehecht aan dit basje dat ik al meer dan 15 jaar in mijn bezit heb.
PM maar als je hem kwijt wilt :wink:
Bij nader inzien, wacht er maar even mee.. Ik heb toch geen geld :wink:
Gebruikersavatar
Coen
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:41

Bericht door Coen »

hehe ik vind dit ook zeeeer smakelijke basjes inderdaad...
"I want a granny smith apple!" - Stewie
Jack

Bericht door Jack »

Vidjai schreef:Ik heb er één, tevens mijn eerste serieuze bas. Oorspronkelijk gefret, later fretless gemaakt. Helaas mankeert er iets aan de electronica, omdat de eq voor het laag niet werkt.
Een paar keer overwogen om hem weg te doen, omdat ik er nooit meer op speel. Aan de andere kant zeer gehecht aan dit basje dat ik al meer dan 15 jaar in mijn bezit heb.

Die had je me niet laten zien Vidjai.. 8)

en niet weg doen uiteraard.
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

Bericht door Wiro »

'k Heb een ivoorkleurige MC924. Althans, uitgeleend omdat ik er zelf nooit meer op speelde. Vier snaren vind ik toch te weinig.
Toen 'k 'm kocht begin tachtiger jaren heb ik gelijk de electronica vervangen door EMG spul met een phantoom-voeding erbij. Daarmee werd 't een top-instrument. Inmiddels is ie aardig afgeleefd, maar dit heeft ook wel wat.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
picturit
Berichten: 1497
Lid geworden op: 27 mei 2005, 20:14

Bericht door picturit »

ik heb deze nog steeds:
Afbeelding
exoot: Musician 8-string. dezelfde als de 4-snarige broer, maar dan met 4 octaafsnaartjes erbij. Volgens de Ibanez-importeur moet ik die nooit verkopen... :wink:

prachtige bas qua afwerking en sound, maar het actieve circuit is wat gammel bij mij, en passief klinkt-ie echt als een watje..
https://volbeatz.nl
https://rockbassist.nu
[ Brooks EB-RBL, Brooks EB-RBL-Q, Gibson RD, Gibson Thunderbird, Waterstone TP-12 Elite 12-string bass, a.o.
[ Eich T900 + Barefaced Big Twin 2
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

De mijne dan:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Negyuh
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 nov 2008, 17:33

Bericht door Negyuh »

ik herken zo nog het fretloze 824 van Sting begin jaren tachtig
Plaats reactie