Ibanez Musician

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
MB-BASS
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 mei 2008, 19:08

Bericht door MB-BASS »

fretloos gemaakte 824DS


Afbeelding
Gebruikersavatar
stevezeven
Berichten: 80
Lid geworden op: 25 mei 2011, 23:15

Bericht door stevezeven »

goeie smaak heb jij man, we konden wel broers zijn!!!!
vriendjes 004.jpg
vriendjes 004.jpg (81.59 KiB) 2235 keer bekeken
Gebruikersavatar
Soulbender
Berichten: 6128
Lid geworden op: 16 jun 2011, 18:40

Bericht door Soulbender »

Precies dezelfde volgorde ook! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Bericht door Archibald »

zo'n 824 was ik eigl eerst naar op zoek!
er was er eens eentje gepasseerd voor een zeer goede prijs op marktplaats maar dan zat iemand anders der al achter aan
het basis aspect spreekt me der ook in aan,

hoewel ik met het circuit van de musicians geen probleem heb, en ik ben/was dan een totale noob met actieve regeling
MB-BASS
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 mei 2008, 19:08

Bericht door MB-BASS »

stevezeven schreef:goeie smaak heb jij man, we konden wel broers zijn!!!!
vriendjes 004.jpg
Prachtig ! Heb je er misschien ook nog een MM Sterling links naast hangen ?
Gebruikersavatar
stevezeven
Berichten: 80
Lid geworden op: 25 mei 2011, 23:15

Bericht door stevezeven »

Nee, links ervan hangt een Lakland Skyline JO5, maar ne MM Sterling zou hier eigenlijk niet misstaan, je brengt me op ideeën :D
Jan-ArendBlok
Berichten: 120
Lid geworden op: 12 mei 2009, 21:36

Bericht door Jan-ArendBlok »

Ok,

Ik heb besloten om één van mijn Musicians te verkopen. Ik heb er nu zes, en ik speel er eigenlijk maar op vijf. Bovendien wil ik mijn bas-horizon gaan verbreden en met een electrische contrabas beginnen. Ik ben geen verzamelaar, maar een player. Ik vind het zonde om de Musician in een koffer te laten liggen. Hij staat op marktplaats via de link: https://link.marktplaats.nl/591000264" onclick="window.open(this.href);return false;

De beschrijving is als volgt:

Ibanez Musician MC924 PW te koop. Kenners weten dat dit een actieve en kwalitatief bijzonder goede bas is. Deze bas is van december 1981. Oorspronkelijk Polar White, maar na 31 jaar is dit een mooie gele kleur geworden.
De bas heeft de volgende modificaties: het halselement is een Ibanez element van een latere serie bassen. De klank is in ieder geval prima. Verder heb ik de originele gouden toon en elementknoppen vervangen door donkere Ibanez knoppen. De gitaarbandknoppen zijn vervangen door straps, en de stemmechanieken zijn vakkundig gerestaureerd en nu deels in rvs uitgevoerd. De electronica is origineel en alles werkt zoals het moet. Dit is een mooi exemplaar, niet afgeragd zoals je ze nog weleens tegenkomt. Uiteraard is ook deze niet helemaal zonder beschadigingen, maar dat valt allemaal wel mee, zeker gezien de leeftijd.
Uiteraard zit de koffer bij de koop inbegrepen.
Ibanez Musicians, Ibanez Studio's.
Journey Instruments en Ohana akoestische bassen
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Bericht door Archibald »

erg knappe bas, succes met de verkoop!

maar ben je zeker dat het element niet origineel is? het lijkt op een origineel, maar dan gewoon omgedraaid
Jan-ArendBlok
Berichten: 120
Lid geworden op: 12 mei 2009, 21:36

Bericht door Jan-ArendBlok »

Archibald schreef:erg knappe bas, succes met de verkoop!

maar ben je zeker dat het element niet origineel is? het lijkt op een origineel, maar dan gewoon omgedraaid
bedankt Archibald.

Ja, de twee delen van het element zijn omgedraaid. Bij de E en A snaren liggen de polen dus meer richting het brugelement, en bij de D en G snaar liggen de polen meer naar de hals. Een omgekeerd P-element dus. Geeft wel meer evenwicht tussen hoog en laag. Ik heb het maar zo gelaten, maar het is geen Musician element volgens mij. Wel van Ibanez maar van iets latere datum, die hadden ook twee rijen polen. Wellicht van de laatste serie MC2924? Als je 'm omdraait heb je dezelfde configuratie.
Ibanez Musicians, Ibanez Studio's.
Journey Instruments en Ohana akoestische bassen
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Bericht door heskez »

MB-BASS schreef:fretloos gemaakte 824DS


Afbeelding
Prachtige bas die Ibanez! Bevalt het fretloos spelen nu je hem fretloos hebt gemaakt? Goeie keus geweest?
-- It's the hat that keeps the funk --
MB-BASS
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 mei 2008, 19:08

Bericht door MB-BASS »

heskez schreef:
Prachtige bas die Ibanez! Bevalt het fretloos spelen nu je hem fretloos hebt gemaakt? Goeie keus geweest?

Ik heb `m fretloos gekocht, er zat toen ook nog een simpel pre-ampje in, dat heb ik weer origineel passief gemaakt.
De hals is met epoxy behandeld, wat mij erg goed bevalt.
Ik ben alleen nog niet heel handig met intoneren................
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Bericht door Archibald »

Jan-ArendBlok schreef:
Archibald schreef:erg knappe bas, succes met de verkoop!

maar ben je zeker dat het element niet origineel is? het lijkt op een origineel, maar dan gewoon omgedraaid
bedankt Archibald.

Ja, de twee delen van het element zijn omgedraaid. Bij de E en A snaren liggen de polen dus meer richting het brugelement, en bij de D en G snaar liggen de polen meer naar de hals. Een omgekeerd P-element dus. Geeft wel meer evenwicht tussen hoog en laag. Ik heb het maar zo gelaten, maar het is geen Musician element volgens mij. Wel van Ibanez maar van iets latere datum, die hadden ook twee rijen polen. Wellicht van de laatste serie MC2924? Als je 'm omdraait heb je dezelfde configuratie.
kijk eens hier:

https://www.ibanez.co.jp/anniversary/exp ... d=84&now=2" onclick="window.open(this.href);return false;

lijkt mij toch echt wel het originele element hoor :jaaaaa:
Gebruikersavatar
Pueblo
Berichten: 1626
Lid geworden op: 17 jan 2009, 14:34

Bericht door Pueblo »

polepieces zitten anders, en hoe je het element ook draait of keert het zal altijd zo zijn :)
:shock:
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Bericht door Archibald »

verdamnt, over het hoofd gezien :facepalm:

dan komt het uit een linkshandige musician he :D nee zonder gekheid, straks in mijn pauze even in de catalogi rondsnuffelen
Gebruikersavatar
Nardix
Berichten: 5225
Lid geworden op: 25 dec 2009, 21:20

Bericht door Nardix »

Ik wil nog steeds zo'n Ibanez Studio bass hebben, die dingen zijn GAS-waardig!
Anne (Squier Vintage Modified Jazz Bass)
Siham (Zelfbouw no. 1 -- 5 snarig.)
Maartje (Zelfbouw no. 2 -- P bas)
Aria Pro II TSB-400 Thorsound
Behringer BXL1800A
Behringer BX108 "Thunderbird"

Heeft soms moeite met zinnen formuleren.
Plaats reactie