Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Harmann
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 jan 2014, 21:25

Bericht door Harmann »

Mmm verleiderlijk...

Bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
Scapal Wedeldi
Berichten: 438
Lid geworden op: 10 feb 2013, 22:27

Bericht door Scapal Wedeldi »

Joey schreef:De 'hype' is ook alleen gezakt omdat de prijzen de lucht in zijn geschoten.
De onuitputtelijke informatie-bron die het internet is, blijkt dan ook een tweesnijdend zwaard hé... elke medaille heeft haar achterkant.
Vroeger onbekend en spotgoedkoop, vandaag alomgeroemd en dra onbetaalbaar...
Toonladder??? zijn dat de expo-modellen?

Without deviation from the norm, progress is not possible - Frank Zappa
Gebruikersavatar
Harmann
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 jan 2014, 21:25

Bericht door Harmann »

Kijk nu...


Afbeelding

:cheer: :cheer: :cheer:
Gebruikersavatar
Scapal Wedeldi
Berichten: 438
Lid geworden op: 10 feb 2013, 22:27

Bericht door Scapal Wedeldi »

Welwel... schoon familiefotoke!

Durf wedden dat "klein zusje" links minder last heeft van neckdive :mrgreen: ;-)

Ben alleen maar een beetje jaloers op "grote zus" in 't midden... maar dan had ik maar sneller moeten zijn hé ;-)

Enjoy it anyway, aan die prijs was het zeker geen slechte beslissing!
Toonladder??? zijn dat de expo-modellen?

Without deviation from the norm, progress is not possible - Frank Zappa
Gebruikersavatar
Harmann
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 jan 2014, 21:25

Bericht door Harmann »

Uitermate tevreden!
Zoveel last heb ik eigenlijk niet van neckdive, een bredere gitaarband helpt daarbij. Het is eerder wennen aan het feit dat de afstand tot de kop groter is dan bij andere bassen. Na een dik uur spelen merk je ook wel dat deze bas niet van de lichtste is. Maar wat je hiervoor in de plaats terugkrijgt qua klank & bespeelbaarheid maakt alles weer goed.
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Bericht door Archibald »

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-i ... b9c5b7a618" onclick="window.open(this.href);return false;

ex van DNZ dacht ik?
Er zit wel een tik in de elementen
Gebruikersavatar
Dennizz
DHZ-DNZ
Berichten: 8016
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:08

Bericht door Dennizz »

Klopt, ex van mij :-) Heerlijk basje. Tik in de elementen huh en hoezo? Wat voor een tik? Microfonisch of wat bedoel je? Toen ik 'r had ook al dan? Nooit gemerkt dan...

Edit: oké dan. Ik heb 'm. 'klinkt als een klok' :lol:
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Bericht door Archibald »

Dennizz schreef: Edit: oké dan. Ik heb 'm. 'klinkt als een klok' :lol:
:mrgreen: ik kon het niet laten
Gebruikersavatar
Dennizz
DHZ-DNZ
Berichten: 8016
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:08

Bericht door Dennizz »

:mrgreen:
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4850
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Vandaag opgepikt: Een Westone Thunder I.

Afbeelding

Geruild met een Samick shortscale-basje. De vorige eigenaar was eigenlijk gitarist, en zocht dus een shortscale, maakte hem ook niet echt uit hoe hij klonk zei hij. Prima dus, hij blij met de shortscale, en ik in bezit van een echte Matsu.

Zit natuurlijk nog wel wat werk aan. Snaarhoogte heb ik al maar eens naar beneden gezet, en ik heb geen fretbuzz op vreemde plekken, hals lijkt me prima in orde. Aan de trussrod heb ik nog niet hoeven zitten, maar er moeten nog wel nieuwe snaren op (deze zijn zo dood als het maar zijn kan), dus misschien verandert dat nog. De klank kan ik ook nog niets over zeggen, voorlopig is het nog gewoon: dof ! Lijken me ook al niet vier dezelfde snaren, dus een nieuw setje is niet overbodig. Jackplug is ook niet helemaal fris, zit ook in de planning dus. Potmeters lijken me ok, zijn ook lekker licht trouwens.

De stemmechanieken draaien wel loodzwaar, moet nog even proberen of het helpt als ik die kleine schroefjes wat losser zet ?

En wat ik niet verwacht had, hij is een beetje koplastig, en de hals staat ver van je af (kan me voorstellen dat dat het ook extra lastig maakte voor de gitarist...). Doet me een beetje denken aan de Thunderbird die ik had. Gewoon zittend met het ding op je been leunend is dat niet trouwens.

Overall maakt de Westone een prima indruk, zit goed in elkaar en alles voelt goed aan. Fijne hals ook wel. En volgens mij de enige bas die ik heb die uit Japan komt... :mrgreen:
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Harmann
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 jan 2014, 21:25

Bericht door Harmann »

Lekker! Proficiat met de thunder, en veel plezier ermee. Deze zou alles behalve dof moeten klinken, laat dat beestje maar eens goed zingen met een nieuw setje snaren!
Na een maandje spelen ben je de ietwat vreemde rechstaande speelpositie snel vergeten. (Wat een draak van een zin grrr...)
:jam:
Gebruikersavatar
MacDaion
10 voor taal
Berichten: 2061
Lid geworden op: 05 jan 2010, 16:38

Bericht door MacDaion »

Green Goblin schreef:Vandaag opgepikt: Een Westone Thunder I.
Wees er zuinig op. Zo'n Westone Thunder I was m'n eerste echte basgitaar (na
een geleende en verschrikkelijke, eh, het merk wil me niet te binnen schieten,
een voorloper van Warwick, iets Duits). Ik vind het nog altijd jammer dat ik
die ingeleverd heb toen ik m'n Daion kocht - waar ik trouwens heel tevreden
over ben.

Vreemd genoeg heeft zo'n Thunder I, ondanks z'n mediumscale, wel wat
neckdive. Daar zal de relatief kleine body en de stevige hals wel mee te maken
hebben. Maar dat is prima op te lossen door een brede, stugge gitaarband,
is mijn ervaring.
--
Maurice Vandebroek
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5674
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Matsu made Washburn fretless o.a. bekend van Paul Simon's Graceland live registratie
Gebruikersavatar
Scapal Wedeldi
Berichten: 438
Lid geworden op: 10 feb 2013, 22:27

Bericht door Scapal Wedeldi »

Niks mediumscale, Thunder I...
Gewoon fullscale, longscale of hoe je 't ook maar wil noemen. 34 inches of 864mm, kies maar.
En zoals zovele Matsu-produkties van die periode, neckdive monsters vanwege de kleine bodies, te korte hoorns, en verdomd goed hout in de nek...
Ver reiken ook naar de eerste fret, vanwege die "eigen esthetiek", lees: ergonomie opgeofferd aan design... :facepalm:

Verder prachtige bassen!
Nekken zijn zeer verschillend van één exemplaar naar een ander (die van m'n ex-vriendin was een lucifer, mijne is een halve baseball-bat); maar kwalitatief niks op aan te merken.

Veel plezier ermee!
Toonladder??? zijn dat de expo-modellen?

Without deviation from the norm, progress is not possible - Frank Zappa
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Bericht door Archibald »

Scapal Wedeldi schreef: mijne is een halve baseball-bat
stoefer!
Plaats reactie