Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Pinkerton

Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Bericht door Pinkerton » 03 feb 2017, 09:53

SpcMnk schreef:ah, zoeentje heb ik uit 82 gehad. erg leuk ding inderdaad. Redelijk zwaar maar de sound staat als een huis.
Veel plezier ervan!
Ik vind het gewicht echt heel erg meevallen! Komt misschien omdat ik jaren met een Epiphone Thunderbird heb gespeeld :lol:

Green Goblin

Re: Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Bericht door Green Goblin » 25 mei 2017, 22:46

Yamaha RBX 1000 - Westone Thunder I - Westone Thunder I FL - Westone Spectrum ST
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017 - FB

Pinkerton

Bericht door Pinkerton » 15 aug 2017, 12:41

Een mooie aanvulling op mijn Aria TSB-350, deze SB-600

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

In tegenstelling tot mijn TSB-350 is deze in de loop der jaren wél redelijk intensief gebruikt en dat is te zien. Desalniettemin is het voor zijn 37 jaar nog steeds een nette bas 8) Aangezien het er een uit 1980 is heeft deze nog de kenmerkende batwing headstock. Op het passieve element en de set neck na praktisch identiek aan de SB-1000. Ik ben er blij mee in ieder geval!

empee1972

Bericht door empee1972 » 10 jan 2018, 19:23

Ben ff weggeweest...

due to het eindigen van mijn bandje, waar ik ook een aantal vrienden door verloren ben :( en vervolgens na een tijd alles verkocht heb : Rickkopie (zwerft hier nog ergens rond, de Grand Suzuki, ik mis hem nog steeds) en mijn Marshall 200W combo..(idem..)

Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan...en ben inmiddels weer Bas-is bezig en heb een Schecter Stiletto gekocht. Ding speelt geweldig, is als nieuw maar...ik mis de ouwe meuk. Dus ik ga de Schecter weer op reis sturen vrees ik.

Ooit begonnen met en Aria CSB 380, later nog een Laser Electric gehad (fijn ding...zwerft hier ook nog ergens rond..).

Nu in de VS een Aria Pro 2 ZZB Custom gekocht...Ook de hang naar vroeger liet me niet los en ik weet wat de kwaliteit van dit ding is.
Prijs viel erg mee (160 Dollar, omgerekend 134 euro :D , ook ondanks de verzendkosten en de invoerrechten (110 dollar :oops: )..

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Het is overigens de Custom versie, niet de deLuxe, en heeft dus 24 frets en wat betere hardware.

Archibald

Bericht door Archibald » 07 mar 2018, 15:29

empee1972 schreef:
10 jan 2018, 19:23

Nu in de VS een Aria Pro 2 ZZB Custom gekocht...Ook de hang naar vroeger liet me niet los en ik weet wat de kwaliteit van dit ding is.
Prijs viel erg mee (160 Dollar, omgerekend 134 euro :D , ook ondanks de verzendkosten en de invoerrechten (110 dollar :oops: )..

Het is overigens de Custom versie, niet de deLuxe, en heeft dus 24 frets en wat betere hardware.
Ik zie geen foto's?

On topic, na lange tijd nog eens een basgitaar gekocht. Sinds de zomer van 2013 had ik geen elektrische basgitaar meer gekocht. Het jaar daarop in de zomer een Harley Benton Ubass gekocht, en nog iets later een nieuw bascombo'tje, maar ik had het GAS redelijk onder controle.
Ik bleef wel altijd mijn ogen openhouden voor leuke/rare/interessante Japanners. Onlangs kwam er een Ibbi RS824 voorbij waar ik op had geboden, maar de verkoper hield zich niet aan zijn woord en heeft hem aan iemand anders verkocht. Geen ramp, ik heb eigl een al een RS924 dus ik had die niet nodig. Toch kriebelde het de laatste tijd om nog iets "nieuws" te hebben, het basspaarpotje was nog steeds goed gevuld door het uitdunnen van de collectie dus daarvoor moest ik het niet laten, dus ik hield mijn ogen open op 2dehands.
Ik zag de Westone Rail van Andy voorbijkomen, maar die was iets te duur voor mij, het herinnerde mij er wel aan dat ik enkele dagen daarvoor een andere headless Matsu bas had zien passeren, eentje die ik nog nooit eerder had gezien... Een bod gedaan, antwoord van de verkoper dat hij nog ietsje meer wou voor de nieuwe snaren, akkoord gegaan en dan deze zondag uiteindelijk gaan testen/kopen.

Afbeelding

Eerste indrukken, ze klinkt echt heel goed! Daarom heb ik ze tuurlijk ook gekocht :)
Er op spelen is nog wel wat wennen maar dat komt wel... Best nog een dikke hals, maar ze voelt wel comfortabel aan. De originele koffer zat er ook nog bij!
Het is ook de eerste headless die ik ooit bespeeld heb, dus even wennen aan het stemmen bij de brug, maar dat leek eigenlijk heel precies te gaan.
Ik moet ze wel nog eens deftig afstellen en oppoetsen, dat zal hopelijk voor vanavond zijn, nog geen tijd gehad deze week...
Gekocht van de eerste eigenaar, hij had ze gekocht in 1985, en deed ze nu weg omdat hij nu uitsluitend vijfsnaar speelt.

Meer en betere foto's volgen later wel eens :)

Plaats reactie