Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
LemmyNL
Berichten: 6115
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:58

Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Bericht door LemmyNL »

Deftig!

Logo op de kop was niet te redden? (als je al een cleara finish zou hebben overwogen, dat vooropgesteld)
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Bandje: https://www.facebook.com/pages/Peyote-M ... 9105623020
Werk: https://www.tekstenfotografie.nl
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Bericht door PMJ »

Die is mooi geworden zeg! Doet me heel erg denken aan die oude Hofner solidbody's.
Gebruikersavatar
Pinkerton
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 dec 2016, 10:28

Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Bericht door Pinkerton »

LemmyNL schreef:Deftig!

Logo op de kop was niet te redden? (als je al een cleara finish zou hebben overwogen, dat vooropgesteld)
Thanks! (en de anderen ook voor de toffe reacties!) :mrgreen:
Tsja, of het logo te redden was.. misschien wel, maar feitelijk was er toch al weinig origineel meer aan. Daarom vond ik het ook niet zo'n ramp dat er overheen gespoten werd. De zwarte hals en kop maken het wat mij betreft een wat stoerder geheel dan een clear finish. Misschien komt er ooit een keer een mooie originele Aria Pro II bas (alhoewel het opknappen van zo'n gitaar ook wel erg leuk is). Het ding speelt echt als een zonnetje, en hoe meer ik over de Aria's van weleer te weten kom, hoe leuker ik ze ga vinden!

Dit is trouwens de RS Wildcat van onze gitarist:

Afbeelding

Stiekem ben ik best verliefd op deze gitaar. Wát een uiterlijk, en wát een sound!
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Bericht door BassAgent »

Ik zit as we speak op Texel in een studio/oefenruimte/huis, en daar hangt dit:
Afbeelding
Echt een tof ding. Eeuwenoude snaren en kan wel een afstelbeurtje gebruiken, maar je voelt de kwaliteit. Echt cool. Vanavond nog even mee pielen.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13347
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Bericht door LeftyJ »

Dat is geen Matsumoku maar een Fujigen als het goed is, een RS800 :D
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Bericht door BassAgent »

Oja! Nouja, ouwe Japanner :mrgreen: Hij heeft echt een enorme bak TLC nodig, maar je voelt de TLC.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Bericht door PMJ »

Normaal ben ik niet zo van de ''extreme'' vormen, maar deze marktplaatsbewoner vond ik toch wel erg aantrekkelijk:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een Washburn B-20 uit 1983

Hij klinkt erg fijn, als een dikke Precision waar door het brugelement iets extra's aan is toegevoegd. Het brugelement heeft een lage output waardoor de split-coil ruim overheerst. De brugpickup geeft meer een accent aan de sound dan dat deze solo goed bruikbaar is. De actie kon niet echt laag, dus ik heb de brugzadels ingevijld. Nu is de actie zoals ik het graag heb. De hals heeft een ongebruikelijk V-profiel, dat heb ik nog niet eerder op een bas gevoeld.

Wat mij betreft had de finish aan de voorzijde overigens net zo mogen zijn als aan de achterzijde; mooie nerfjes.
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Bericht door we tigers »

Zo lelijk, dat ie weer heel gaaf wordt!
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Bericht door Thunder »

Geweldig ding die Washburn. Niet al te lang geleden hing er eentje in Amsterdam die ooit een hals reparatie had ondergaan in de lengterichting. Eerst in een winkeltje in de Raadhuisstraat en daarna bij Dirk Witte. Ik ben benieuwd of dat deze bas is.
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Bericht door PMJ »

Thunder schreef:Geweldig ding die Washburn. Niet al te lang geleden hing er eentje in Amsterdam die ooit een hals reparatie had ondergaan in de lengterichting. Eerst in een winkeltje in de Raadhuisstraat en daarna bij Dirk Witte. Ik ben benieuwd of dat deze bas is.
Deze kwam mijn kant uit vanaf Groningen, en zo te zien is er met de hals niks gebeurd.
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4592
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Bericht door Hagen »

Mooie bas, ook juist door de gevlamde top.
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Bericht door PMJ »

Tnx

De top had naar mijn idee mooier geweest als de vlam meer driedimensionaal zou zijn, maar misschien is het dan ook weer te flashy bij de excentrieke bodyvorm. Anyway, het is gewoon een gave bas. De toets vind ik zelf heel mooi; ebben met een ''swirl'' erin. De positiestippen zijn ingelegde messing ringetjes.

Hoewel deze bassen niet lang in productie zijn geweest, zijn er toch een paar varianten is me opgevallen. De grootste verschillen zitten in pickup plaatsing. Bij de vroegste varianten (zo lijkt het) zit de splitcoil tegen de hals aan en staat de single coil iets verder van de brug af. Bij mijn bas staan ze iets meer naar achteren toe. Een andere variatie zit in het gebruik van de hardware. Mijn bas heeft een badass-achtige brug, terwijl anderen weer een brug hebben met 4 grote messing blokken als zadels. Ook zijn er zowel gesloten als open tuners (olifantenoor) te vinden op deze bassen.
Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Bericht door Dommel'd »

Eerste post in dit topic!

Sinds vandaag de eigenaar van een Aria Pro ii , van PMJ (Het rijmt nog ook :mrgreen: )

Foto's volgen nog , maar ik ben er helaas niet lang eigenaar van, Is bedoeld als een verjaardags kado voor mijn schoonzus, maar ik heb gelukkig nog een paar dagen :mrgreen:

Ding bevalt me alleszins prima, deftig in elkaar gezet, simpele controls, niet helemaal mijn ding , maar er zitten wel echt bruikbare en fijne klanken in!
Gebruikersavatar
Pinkerton
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 dec 2016, 10:28

Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Bericht door Pinkerton »

Nu ik alweer een aantal maanden op mijn custom 1820 speel (zie vorige pagina), kan ik toch wel zeggen dat het Aria virus heeft toegeslagen :mrgreen: Sinds gisteren in het bezit van deze prachtige bas:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(Waarom mijn foto's nou weer gedraaid worden snap ik dus ook niet :facepalm:)

Het is dus een Aria Pro II Thor Sound Bass 350 custom body. Een hele mond vol. Dit exemplaar is in '81 gebouwd, nieuw gekocht door een Belgische mevrouw die er mee in een bandje heeft gespeeld, maar er de laatste jaren niks meer mee deed. Daar gaat nu verandering in komen! Na een setje nieuwe snaren en een grondige poets -en afstelbeurt ziet het ouwe beestje er op een paar kleine dingetjes weer als nieuw uit en met de sound is zeker niks mis :D

Bij de bas kreeg ik ook nog een Vox Venue 50 versterker die net zo oud is als de bas. Ook deze werkt en klinkt nog prima. Ik ben er ontzettend blij mee in ieder geval, en aanstaande zaterdag zal deze mooie dame dan ook na jaren stof happen weer lekker op het podium shinen!
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Bericht door SpcMnk »

ah, zoeentje heb ik uit 82 gehad. erg leuk ding inderdaad. Redelijk zwaar maar de sound staat als een huis.
Veel plezier ervan!
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Plaats reactie