Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Pinkerton
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 dec 2016, 10:28

Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Bericht door Pinkerton »

SpcMnk schreef:ah, zoeentje heb ik uit 82 gehad. erg leuk ding inderdaad. Redelijk zwaar maar de sound staat als een huis.
Veel plezier ervan!
Ik vind het gewicht echt heel erg meevallen! Komt misschien omdat ik jaren met een Epiphone Thunderbird heb gespeeld :lol:
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4814
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Re: Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Bericht door Green Goblin »

Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Pinkerton
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 dec 2016, 10:28

Re: Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Bericht door Pinkerton »

Een mooie aanvulling op mijn Aria TSB-350, deze SB-600

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

In tegenstelling tot mijn TSB-350 is deze in de loop der jaren wél redelijk intensief gebruikt en dat is te zien. Desalniettemin is het voor zijn 37 jaar nog steeds een nette bas 8) Aangezien het er een uit 1980 is heeft deze nog de kenmerkende batwing headstock. Op het passieve element en de set neck na praktisch identiek aan de SB-1000. Ik ben er blij mee in ieder geval!
empee1972
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 nov 2011, 17:32

Re: Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Bericht door empee1972 »

Ben ff weggeweest...

due to het eindigen van mijn bandje, waar ik ook een aantal vrienden door verloren ben :( en vervolgens na een tijd alles verkocht heb : Rickkopie (zwerft hier nog ergens rond, de Grand Suzuki, ik mis hem nog steeds) en mijn Marshall 200W combo..(idem..)

Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan...en ben inmiddels weer Bas-is bezig en heb een Schecter Stiletto gekocht. Ding speelt geweldig, is als nieuw maar...ik mis de ouwe meuk. Dus ik ga de Schecter weer op reis sturen vrees ik.

Ooit begonnen met en Aria CSB 380, later nog een Laser Electric gehad (fijn ding...zwerft hier ook nog ergens rond..).

Nu in de VS een Aria Pro 2 ZZB Custom gekocht...Ook de hang naar vroeger liet me niet los en ik weet wat de kwaliteit van dit ding is.
Prijs viel erg mee (160 Dollar, omgerekend 134 euro :D , ook ondanks de verzendkosten en de invoerrechten (110 dollar :oops: )..

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Het is overigens de Custom versie, niet de deLuxe, en heeft dus 24 frets en wat betere hardware.
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Re: Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Bericht door Archibald »

empee1972 schreef: 10 jan 2018, 18:23
Nu in de VS een Aria Pro 2 ZZB Custom gekocht...Ook de hang naar vroeger liet me niet los en ik weet wat de kwaliteit van dit ding is.
Prijs viel erg mee (160 Dollar, omgerekend 134 euro :D , ook ondanks de verzendkosten en de invoerrechten (110 dollar :oops: )..


Het is overigens de Custom versie, niet de deLuxe, en heeft dus 24 frets en wat betere hardware.
Ik zie geen foto's?

On topic, na lange tijd nog eens een basgitaar gekocht. Sinds de zomer van 2013 had ik geen elektrische basgitaar meer gekocht. Het jaar daarop in de zomer een Harley Benton Ubass gekocht, en nog iets later een nieuw bascombo'tje, maar ik had het GAS redelijk onder controle.
Ik bleef wel altijd mijn ogen openhouden voor leuke/rare/interessante Japanners. Onlangs kwam er een Ibbi RS824 voorbij waar ik op had geboden, maar de verkoper hield zich niet aan zijn woord en heeft hem aan iemand anders verkocht. Geen ramp, ik heb eigl een al een RS924 dus ik had die niet nodig. Toch kriebelde het de laatste tijd om nog iets "nieuws" te hebben, het basspaarpotje was nog steeds goed gevuld door het uitdunnen van de collectie dus daarvoor moest ik het niet laten, dus ik hield mijn ogen open op 2dehands.
Ik zag de Westone Rail van Andy voorbijkomen, maar die was iets te duur voor mij, het herinnerde mij er wel aan dat ik enkele dagen daarvoor een andere headless Matsu bas had zien passeren, eentje die ik nog nooit eerder had gezien... Een bod gedaan, antwoord van de verkoper dat hij nog ietsje meer wou voor de nieuwe snaren, akkoord gegaan en dan deze zondag uiteindelijk gaan testen/kopen.

Afbeelding

Eerste indrukken, ze klinkt echt heel goed! Daarom heb ik ze tuurlijk ook gekocht :)
Er op spelen is nog wel wat wennen maar dat komt wel... Best nog een dikke hals, maar ze voelt wel comfortabel aan. De originele koffer zat er ook nog bij!
Het is ook de eerste headless die ik ooit bespeeld heb, dus even wennen aan het stemmen bij de brug, maar dat leek eigenlijk heel precies te gaan.
Ik moet ze wel nog eens deftig afstellen en oppoetsen, dat zal hopelijk voor vanavond zijn, nog geen tijd gehad deze week...
Gekocht van de eerste eigenaar, hij had ze gekocht in 1985, en deed ze nu weg omdat hij nu uitsluitend vijfsnaar speelt.

Meer en betere foto's volgen later wel eens :)
Gebruikersavatar
DieLange
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jan 2019, 16:16

Re: Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Bericht door DieLange »

Heb nu deze Aria Pro II RSB Standard, ik denk uit 1983 of 1984. Maar kan hier weinig info over vinden. Wie o wie?
Afbeelding
Fender Highway One Jazz bass 2007
Aria ProII RSB Standard 1984
Ibanez SR300DX 1999
Yamaha RXB260-F 2000
Squier Affinity Jazz V 2022

GRBass Stack350 2020
Rag-rig met Ashdown Mag210 en Harley-Benton Block 300B
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Re: Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Bericht door Thunder »

Na al die jaren dat ik deze Thunder heb nog steeds een van de fijnste bassen die ik bezit.

Afbeelding
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Gebruikersavatar
Dennizz
DHZ-DNZ
Berichten: 8016
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:08

Re: Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Bericht door Dennizz »

Nice, die Thunders zijn inderdaad leuke basjes. Is deze 'altijd' van jou geweest of eerder van een andere forummer? Slagplaatje is bijzondere toevoeging. Is volgens mij ooit besproken hier op het forum (Sorry, lang weggeweest en mijn geheugen laat me wat in de steek :oudezak: ).

Dan mijn laatste aanwinst. Ook in mijn eigenste topic al geplaatst maar mag hier zeker niet ontbreken: Westone The Rail

Afbeelding
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7385
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Re: Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Bericht door Basvarken »

Gefeliciteerd!
Die vind ik nog steeds te gek.
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Re: Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Bericht door Thunder »

Dennizz schreef: 02 feb 2019, 10:07 Is deze 'altijd' van jou geweest of eerder van een andere forummer? Slagplaatje is bijzondere toevoeging. Is volgens mij ooit besproken hier op het forum (Sorry, lang weggeweest en mijn geheugen laat me wat in de steek :oudezak: ).
Klopt helemaal, ik heb ‘m volgens mij in 2006 of 2007 van Sef/Saf gekocht. Het slagplaatje heb ik er op gezet om een slijtplek te bedekken. De diverse bouwjaren van de Thunder 1 hebben onderlinge verschillen. Ik heb ook een exemplaar gehad met dikke harde laklaag, maar deze heeft een dunne zachte laag waar je zo een kerfje in drukt met je nagel. Een vorige eigenaar was denk ik een slapper want die had echt in het hout gegraven met zijn nagels. Deze Bas klinkt echt heel levendig dus doe ik hem nooit weg. Die Thunder met de dikke harde laklaag klonk veel droger. Die heb ik niet lang gehouden.
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Gebruikersavatar
Pinkerton
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 dec 2016, 10:28

Re: Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Bericht door Pinkerton »

Mijn zwarte SB-600 heeft er sinds kort gezelschap bij:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een zeldzaam geval wat in eerste instantie een SB-1000 doet vermoeden.

Afbeelding

Het is dus een SB-800. Qua electronica hetzelfde als een SB-1000, alleen met een geschroefde nek in plaats van een neck through. Alleen gemaakt in 1978. Wat me opviel is dat het gelamineerde hout in de body breder is dan bij alle andere SB modellen. Een echt bijzonder beestje dus. Weegt ongeveer een halve ton, maar speelt en klinkt geweldig!

Naast de SB-800 heb ik er sinds kort ook nog een P-bass bij. Een van de vorige eigenaren had er een Fender decal op geplakt (die ik er zsm weer af heb gehaald) waardoor ik niet zeker durf te zeggen wat het precies is. De adverteerder beweerde in ieder geval dat het een Custom is, alleen ik kan dat met de info die online te vinden is niet onderbouwen. Misschien iemand hier die me meer info kan geven?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Erg leuk ding, waarbij de originele pickups vervangen zijn door Fenders. Zeker niet de mooiste, wel veel Mojo! 8)
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Bericht door basloze fret »

Mooi! Nu nog een SB-1000 en SB-700 en dan is de verzameling compleet!
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13347
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Bericht door LeftyJ »

basloze fret schreef: 05 apr 2019, 19:12 Mooi! Nu nog een SB-1000 en SB-700 en dan is de verzameling compleet!
* kuch *

Afbeelding
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7148
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Bericht door HNZ »

Pinkerton schreef: 05 apr 2019, 15:40 Mijn zwarte SB-600 heeft er sinds kort gezelschap bij:

Afbeelding
WOW! Mooie bas!
:kwijl:
Veel plezier ermee!
Gebruikersavatar
LemmyNL
Berichten: 6115
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:58

Re: Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Bericht door LemmyNL »

"Steel Adjustable Neck" staat op mijn Aria ook... geen idee of dat wat zegt?
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Bandje: https://www.facebook.com/pages/Peyote-M ... 9105623020
Werk: https://www.tekstenfotografie.nl
Plaats reactie