Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

Dennizz schreef:Westone Thunder te koop op Speurders: klikkerdeklik

'k vind persoonlijk de body een beetje 'mwoah'
Heb ik ook last van, maarruhhhh...... Ik heb de, ( if memmerie smurfs )passief gemaakte, T-II van "mijn" drummer ooit eens voor 'm afgesteld en was prettig verbaasd over de sound, de heel prettig spelende hals en de lage aktie die er op mogelijk was ........
Experience is the ultimate teacher
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Bericht door Thunder »

Mee eens. Vooral zo'n blonde Thunder I is bepaald niet een van de mooiste bassen. Soberder kan bijna niet. Zeker de II en III in de Walnut versie zijn echter al een stuk luxer en mooier met mooie positiedots, gelamineerde doorgaande hals met ebben toets en vaak erg mooi bodyhout. Al heeft ie dezelfde bodyvorm, het geheel komt daarmee toch veel statiger over.

https://www.westone.info/catalogues.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Gebruikersavatar
Witchfynder
Berichten: 1144
Lid geworden op: 30 apr 2008, 02:06

Bericht door Witchfynder »

Thunder schreef:
Dennizz schreef:Ik wist niet dat er ook linkshandige versies waren, die zullen dan wel dun bezaaid zijn?
Westone was erg vriendelijk voor de linkshandige muzikant. Anderhalf jaar terug was er even een soort linkshandige Westone opleving op Marktplaats, momenteel is het erg rustig. Ik hoop nog eens een actieve Thunder IIA te vinden.

Afbeelding
Kon een paar maanden geleden een Thunder IA (meen ik) kopen, maar dat heb ik laten liggen. Spijt, spijt, spiiiiijjjjjjjjjjjjjt. :shock:
Ja, ik ben linkshandig! :P

Samick AS w/ DiMarzio pups // Dean Edge 4 w/ EMG electronics // Rogue LX200B (Fretloos) // Squier VM Jazz
Hartke LH-500+Hartke HyDrive 410+Phonic PPC8000+BBE BMax+Korg DTR-1000+TC Electronics G-Sharp

Conorach||MySpace
Jack

Bericht door Jack »

Mocht ik ooit eens tegen zo'n lefty aanlopen voor een leuke prijs scoor ik hem echt wel...
Kan ik er altijd iemand van hier een plezier mee doen.

al zou ik hem moeten weg geven.. :wink:
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Bericht door Thunder »

Als je niet zo ver weg woonde zou ik je nu een biertje geven :mrgreen:

Weet je wat: ik drink 'm gewoon zelf op jouw gezondheid.
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Gebruikersavatar
Witchfynder
Berichten: 1144
Lid geworden op: 30 apr 2008, 02:06

Bericht door Witchfynder »

Jack schreef:Mocht ik ooit eens tegen zo'n lefty aanlopen voor een leuke prijs scoor ik hem echt wel...
Kan ik er altijd iemand van hier een plezier mee doen.

al zou ik hem moeten weg geven.. :wink:
:love:
Ja, ik ben linkshandig! :P

Samick AS w/ DiMarzio pups // Dean Edge 4 w/ EMG electronics // Rogue LX200B (Fretloos) // Squier VM Jazz
Hartke LH-500+Hartke HyDrive 410+Phonic PPC8000+BBE BMax+Korg DTR-1000+TC Electronics G-Sharp

Conorach||MySpace
butters
Berichten: 1348
Lid geworden op: 12 sep 2005, 17:15

Bericht door butters »

nog twee matsumoko's (allee van eentje ben ik toch zeker)

https://www.2dehands.be/aria-pro-ii-tsb- ... z_instr=26" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

https://www.2dehands.be/oakland-basgitaa ... z_instr=26" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bazz Lightyear
Berichten: 5354
Lid geworden op: 27 okt 2007, 17:44

Bericht door Bazz Lightyear »

wat een prrachtig ding die oakland... 350 heb ik er niet voor over maar ik wil hem wel!
Everyones a pilot in the night sky
Moonlight that cures loneliness
Todays meal is Nissin Cup Noodle Cup Noodle Cup Noodle
Gebruikersavatar
Gerb
Berichten: 2328
Lid geworden op: 12 jun 2008, 17:55

Bericht door Gerb »

die TSB heeft een rare headstock.. moet toch een "openbook" headstock zijn bij aria??

En die Oakland, of 't nou wel of geen Matsumoku is, 't is een donders vette bas!!

Gerbens' Topic
wombatboter schreef:Maar effecten openen zeker je geest (én ledigen je portefeuille)
Sanders over m'n baard schreef:Een beetje de Chriet Titulaer van BGF, minus de zachte G.
Gebruikersavatar
Bazz Lightyear
Berichten: 5354
Lid geworden op: 27 okt 2007, 17:44

Bericht door Bazz Lightyear »

hoe die houtnerven ook lopen over de headstock.. :worship:
Everyones a pilot in the night sky
Moonlight that cures loneliness
Todays meal is Nissin Cup Noodle Cup Noodle Cup Noodle
Gebruikersavatar
Durk fan Titanium
Berichten: 622
Lid geworden op: 05 nov 2005, 13:49

Bericht door Durk fan Titanium »

saf schreef:Afbeelding
Dat is dezelfde bas die ik ook heb gehad, die hebben we toen geruild met die LP gitaar weet je nog?

Zo was ie toen ik hem kreeg, de LP knoppen en andere jack heb ik er op gezet, want wat er op zat leek helemaal verschrikkelijk.

Afbeelding
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Bericht door MagicOnion »

Wat is nu een redelijke prijs voor zo'n Aria Pro II TSB 400 ?? Degene die op 2dehands staat interesseert me wel, maar 350 lijkt me toch net iets te veel...
Gebruikersavatar
Dennizz
DHZ-DNZ
Berichten: 8016
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:08

Bericht door Dennizz »

Die ThorSound is gewoon uitgebracht met die headtstock:

Code: Selecteer alles

https://www.matsumoku.org/models/ariaproii/bass/tsb/tsb.html 
(link kopieren en plakken, teletubbie alert)

@toverui: De ThorSound die ik heb is in mijn optiek dat geld zeker waard, zo speelt ze en klinkt ze ook. Het kan zijn dat je het er niet aan uit wilt geven. Je zou kunnen kijken of je op 300,- uit kunt komen maar dan moet het een mooie onbeschadigde bas zijn en dan zou de koffer er ook bij moeten zitten. Maar, dat is mijn mening

(goed gevonden Butters :yes: )
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7604
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

Bazz Lightyear schreef:wat een prrachtig ding die oakland... 350 heb ik er niet voor over maar ik wil hem wel!

+1 ! Die dubbele DiMarzio's! Echt tof ding, ben benieuwd wat al die electronica doet.
Hier meer info, jammer genoeg niet specifiek over de controls.
Gebruikersavatar
Dennizz
DHZ-DNZ
Berichten: 8016
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:08

Bericht door Dennizz »

Ha, die pdf kwam ik ook net tegen.

Op Talkbass hebben ze't er ook over... maar geen bevredigende info... de headstock is identiek aan die van de Musician

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie