Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

we tigers schreef:Ik heb gisteren m'n toegangskaartje voor dit topic bemachtigd: Ik heb van Henk de Vantage VP710P overgenomen. Amaai, wat een bas! Levert zo'n beetje precies de sound die ik zocht. Het door de mix klievende van m'n precision gemixt met de brutale,harige, diephangende ballen van de Darkstars in m'n Starfire. Fijne hals ook trouwens. Ben behoorlijk onder de indruk van de kwaliteit van deze Japanse dame. Als ik het serienummer goed interpreteer is ze van juni 1980. De originele koffer is ook in topstaat. Ik is blije bassist!

Pics or it's a unicorn:
Afbeelding
Ik heb hem nog even geprobeerd de avond voor dat ie vertrok. indrukwekkend stukje bas is dat zeg.
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Bericht door we tigers »

Ik heb gisteravond een heel optreden van ruim tweeënhalf uur ermee gedaan. De P is het rek niet uit gekomen...
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
LemmyNL
Berichten: 6145
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:58

Bericht door LemmyNL »

LemmyNL schreef:
Hajvb schreef:Ziet er idd best goed uit nog. Ga je het brugelement nog laten maken denk je?
Die gaat naar Paul :jaaaaa:
En is weer retour en geïnstalleerd. klinkt in eerste instantie veelbelovend, nu heel snel full blast proberen!
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Bandje: https://www.facebook.com/pages/Peyote-M ... 9105623020
Werk: https://www.tekstenfotografie.nl
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15092
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Jack verkoopt zijn Cardinal (zonder pickup) voor een prikje :
https://www.speurders.nl/overzicht/muzie ... ml?sr_ab=0
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Bericht door Archibald »

Voor de geïnteresseerden, linkje naar het restauratie topic van Jack indertijd:

viewtopic.php?f=11&t=19925&hilit=cardin ... ow#p549637" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Geboden. Lijkt mij een leuk project om zelf het element ervoor te wikkelen. En ik blijf een zwak hebben voor zo'n bas. Lekker simpel en heerlijk uiterlijk.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4824
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Afbeelding
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Beste leuke bassen voor de knutsel. Knorren goed en je valt je er geen buil aan. Wel valt me op dat sommige de oudere Aria's de hemel in worden geprezen. Ik heb er eentje gehad, een TSB 350 uit 1983 als ik me niet vergis. Hardware niet te doen, schroeven van de brugzadels kromgetrokken, zadels ingesleten.. het materiaal was veel te zacht. Hals nog wel recht, frets oke, maar praat me niet van de stemmechanieken, wat een rommel. Ik heb er later een setje Bartolini's in laten zetten en het ding weer proberen te verkopen. Het is dat ik de bas cadeau heb gekregen ooit, anders had ik op verloren en nu al die jaren kiet gespeeld. Zo goed was het niet en dit was een 'mooi exemplaar'...
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Bericht door Archibald »

De kwaliteit kan echt verschillen tussen modellen :) Vaak is het ook wel duidelijk welke er al dan niet eerder beginnersmodellen zijn!

Koopje, komt niet vaak voorbij, stond eerst voor 250 geloof ik:

https://www.2dehands.be/muziek/muziekins ... 61474.html
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15092
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Green Goblin schreef:Afbeelding
Nice ! Deze foto bewijst dat je er ook stoer kan uitzien zonder je bas op je knieën te hangen :yes:
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Bericht door Archibald »

Archibald schreef: Ik heb deze zomer mijn VP795B eens een goede beurt gegeven!
Meteen weer onder de indruk van de power van die PU's, fantastische klank met die twee splitcoils.
Qua bespeelbaarheid, liggen de 2 Vantages op de bovenste plank (VP710B & VP795B) in mijn arsenaal, ik hou van die halzen, en ze zien er tuurlijk ook goed uit.

Toch denk ik er aan om één van de twee van de hand te doen, nog steeds "te veel" gear, en ook al klinken ze beide fantastisch,
tegenwoordig ambieer ik toch een ander geluid. Alleen vrees ik of het nu wel het goede moment is om ze te verkopen. We zien nog wel :)
Waarschijnlijk zal het de VP795B zijn die de deur uit zal gaan...
Nog eens goed over nadenken, ik zou ze nog steeds om dezelfde redenen wegdoen zoals eerder vermeld, en ik overweeg om opnieuw muziekschool te doen, dan komt het goed van pas om inschrijvingsgeld te financieren!
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15092
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Gave Aria Cardinal voor een mooi prijsje : https://link.marktplaats.nl/m961389168" onclick="window.open(this.href);return false;
Ziet er amper gebruikt uit. :)
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Die is wel erg rood voor een 300 maja dat is niet de eerste keer dat ik dat zie (mijn oude was ook cherryish)
Gave basjes hoor.
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
MMark
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 jul 2006, 10:50

Bericht door MMark »

padawatje schreef:Gave Aria Cardinal voor een mooi prijsje : https://link.marktplaats.nl/m961389168" onclick="window.open(this.href);return false;
Ziet er amper gebruikt uit. :)
Hoe klinken die dingen eigenlijk? Kan niet echt iets vinden op joetoep.
Zijn deze actief?
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15092
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Nee, passief. Extreem simpele electronica.
Hoe dat klinkt ? Er Precision-achtig, naar mijn mening :

Plaats reactie