Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
MMark
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 jul 2006, 10:50

Bericht door MMark »

Klinkt best lekker!
Is zo'n Aria een beetje een goede bas? Heb er wel interesse in namelijk :)
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

Jep. Matsumoku bassen klinken en spelen doorgaans erg goed en zijn ook netjes gebouwd. Ik heb er een stuk of 6 gehad, allemaal prima dingen. Maar goed, elke gitaar is uiteraard nog steeds anders.....dus van tevoren testen en zelf oordelen blijft wat mij betreft het beste advies.
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Bericht door Archibald »

Matsu zijn idd zeer goede bassen, maar er zijn uiteraard verschillen tussen de verschillende submerken en prijsklassen.
Zoals PMJ zegt, eerst testen! Maar sowieso is het een goede prijs :)
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Bericht door we tigers »

Hallo Matsu-tigers,
Ik heb m'n Aguilar Tone Hammer DI te koop gezet en als ruilvoorstel een Aria pro II TSB-350 gekregen. Fretless, dus ik neem dat hij ooit ontfret is. Wat denken jullie? Doen?
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Nope.

Afbeelding

Kan van alles mis mee zijn.
De Aquilar is een pedaal dat je het best kan houden. Bij ruilen zou ik 3/4e van nieuwprijs waarde aanhouden. Het is een topklasse D.I.

De ARIA, als hij ontfret is, is niet meer dan 150 euro waard. Tenzij aantoonbaar een luthier het werk heeft gedaan en de bas in zeer goede staat zich bevind. Ik vermoed dat de bas nieuwe stemmechanieken nodig zal hebben en alle solderingen en mogelijk een nieuwe jack input nodig heeft. Daarnaast is de staat van de hals en body nader te bezien. Die kosten zou je van de 150 euro af moeten kunnen trekken. Waarbij de bas gezien kan worden als total loss...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5677
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Ben ik het niet helemaal mee eens. De TSB-350 is, ook ontfret (mits goed gedaan) een hele fijne bas. Getuige mijn ooit eens refret van een ontfrette TSB-350 die nu door een Matsu enthousiasteling als favoriet instrument gebruikt wordt. Die was als fretless ook een goed te bespelen en klinkende bas.

Afbeelding

Vraag eerste even wat (detail)foto's Mike en dan wil ik er ook wel even naar kijken.
De opmerking van de mechanieken en elektronica weet ik niet zo goed te plaatsen Muziekschuur. Of heb jij de bas in kwestie kunnen bekijken?
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Ik maak een voorbehoud op basis van de leeftijd van deze bas i.c.m. de kwaliteit van de hardware. Als een bas 30 jaar is gebruikt zijn stemmechanieken meestal versleten. De koper kan dus er niet direkt vanuit gaan dat hij een goede bas voor een bijna nieuwe D.I. ruilt. Dit zal eerst goed bekeken moeten worden.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Bericht door we tigers »

Dank voor de reacties heren! Ik heb er nog eens over nagedacht. Het feit dat ik de vraag postte was eigenlijk al teken voor mezelf dat ik niet moet doen. Maar het is een tof basje en het ontfretten lijkt keurig te zijn gedaan. Ik vermaak me ondertussen gewoon met m'n moddervette Vantage!
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
Yabbadehut
Berichten: 416
Lid geworden op: 18 feb 2014, 16:21

Re-Aria

Bericht door Yabbadehut »

Tja, ik heb zelf op het verkooptabblad een TSB-400 in de aanbieding, ook 30 jaar oud maar zo goed als nooit bespeeld. De voormalige eigenaar vond het leuk om er naar te kijken alleen en had hem nieuw gekocht indertijd. Mooi ding, niet mijn vorm qua speelbaarheid. Maar goed gemaakt en de mechanieken zijn gewoon goed hoor.
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Bericht door Archibald »

bjoetie hier op het forum:

viewtopic.php?f=2&t=60830" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23323
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Muziekschuur schreef:Ik maak een voorbehoud op basis van de leeftijd van deze bas i.c.m. de kwaliteit van de hardware. Als een bas 30 jaar is gebruikt zijn stemmechanieken meestal versleten. De koper kan dus er niet direkt vanuit gaan dat hij een goede bas voor een bijna nieuwe D.I. ruilt. Dit zal eerst goed bekeken moeten worden.
Je bent stellig. Mijn Aria is ook 30 jaar oud, en flink gebruikt maar alles werkt nog perfect, tot aan de potmeters toe. En die heb ik zelf ontfret.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Dolf_M
Berichten: 67
Lid geworden op: 29 okt 2012, 15:39

Bericht door Dolf_M »

Al een tijdje erg bij met deze dames!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5677
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Leuk! Beide een visie op de Precision bas, maar dan allebei heel anders. Wat zijn de grootste verschillen vind je zelf?
Gebruikersavatar
Dolf_M
Berichten: 67
Lid geworden op: 29 okt 2012, 15:39

Bericht door Dolf_M »

Hajvb schreef:Leuk! Beide een visie op de Precision bas, maar dan allebei heel anders. Wat zijn de grootste verschillen vind je zelf?
ZIjn twee heel verschillende bassen. Op de Aria Pro II liggen flatwounds, dus die heeft een hele fijne droge klank. De Westone heeft roundwounds en heeft daardoor een wat meer helderheid en klinkt wat voller en steviger.
De Westone gebruik ik meestal i.c.m. een EHX Bass Soul Food voor een stevig geluid, op de Aria werkt de EHX Soul Food (gitaarversie) juist beter.
ArjanK
Berichten: 266
Lid geworden op: 09 okt 2007, 13:13

Bericht door ArjanK »

Vorige week deze blondine van een forumlid overgekocht, een Pro II SB-700 uit '81.
Wat een prachtbas en wat een sound!
Toen ik eind jaren 80 begonnen ben met bassen was John Taylor van Duran Duran een van mijn grote voorbeelden en zijn sound vond (vind ik nog steeds) ik te gek. Toen ik de bas thuis inprikte op mijn versterker (toon regeling neutraal) was de sound identiek aan die van het 1e album van Duran Duran. Ik kan haast niet geloven dat het een passieve bas is, de toon is zeer complex en reageert heel erg goed op de dynamiek van je spel.
Deze bas gaat zeer zeker nooit meer weg.
Bijlagen
WP_20151017_002.jpg
Plaats reactie