Het Matsumoku-topic (Aria pro II, Westone, Vantage...)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

viewtopic.php?f=2&t=61251" onclick="window.open(this.href);return false;

Bazen-Vantage voor mooie prijs!!
Gebruikersavatar
DFA 79
Berichten: 982
Lid geworden op: 01 jun 2009, 18:42

Bericht door DFA 79 »

En gemaild, wil graag weer zo eentje. Heb een vp710 gehad maar die is nu naar Jordy.
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Bericht door Archibald »

Wow dat is een koopje zeg!
De laatste VP795B die hier verkocht werd, ging voor het dubbele... (en niet onterecht trouwens, fantastische bassen, solide gebouwd, en ze komen nu eenmaal niet vaak voor)

Jouw VP710B is idd nog hier, en ze komt nog heel vaak uit het rek! :) Succes alvast
Een tijdje terug was ik van plan mijn VP795B te koop te zetten, maar telkens ik ze inplug, slaat de twijfel weer toe.
Ik heb nog teveel bassen maar ach, ze staat niet in de weg.
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Bericht door we tigers »

Superkoopje!
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
DFA 79
Berichten: 982
Lid geworden op: 01 jun 2009, 18:42

Bericht door DFA 79 »

https://www.kapaza.be/nl/basgitaren/hond ... 319043.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze reeks (Hondo in principe niet) kwam toch ook van uncle mat? Is een vantage vs600 met andere kop?
Ook dimarzio's precies
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Bericht door we tigers »

Ik zit zwaar te twijfelen. Misschien doe ik mn VP710 wel in de verkoop. Superbas met waanzinnige sound en originele koffer, maar ik krijg last van mn rug met repetities. Ik denk dat het komt door de net wat kleinere body en horns. Ik baal ervan. Met de P's heb ik het veel minder.
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
DFA 79
Berichten: 982
Lid geworden op: 01 jun 2009, 18:42

Bericht door DFA 79 »

Mijn oude foto's nog eens bekeken en daar zaten toch wel wat Uncle Mats bij. Echt super goede bassen waren dat stuk voor stuk. Daarom ook op zoek gegaan naar een nieuwe want na 48 bassen kom je er achter dat oude Matsumoku's mij het beste lagen. Andere japanse merken (ibanez, asama, ...) waren ook goed, maar vooral de vantage's hadden iets speciaal. Dus vorige week een vantage vp795 erbij gehaald en het was weer thuiskomen :cheer:

De eerste, vp710 1981 dacht ik nu naar Jordy :) , toen weggedaan omdat ik een T40/T20 wou. Acheraf lagen die nekken van de peavey mij niet (12inch radius en breed)
Afbeelding

Vantage Avenger, 1983, eigenzinnig kon toen niet wennen aan de body (lelijk) maar wat een sound, spijt spijt spijt :facepalm:
Afbeelding

Aria cardinal, 32 inch en ik geraakte in de knoei met mijn vingers. Kwalitatief even goed.
Afbeelding

Epiphone ET285, jaren 70, stoere bas maar sound te modderig. En ik wou een fender :facepalm:
Afbeelding

De laatste telg Vantage VP795, super bas, zeer stoer en sound is leuk, enorm veel laag met veel mid erin. Je kan hem veel hoog geven. Dacht dit wordt een overkill bas, maar kan zeer verfijnd klinken. Zeer blij mee. In vergelijking tov een VP 710 vond ik de toonregeling misschien daar iets beter, maar deze hebben een betere brug dan die 3puntsgevallen. Wel enorm zwaar tov mijn fender.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5655
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

DFA 79 schreef:https://www.kapaza.be/nl/basgitaren/hond ... 319043.htm

Deze reeks (Hondo in principe niet) kwam toch ook van uncle mat? Is een vantage vs600 met andere kop?
Ook dimarzio's precies
Zijn goeie bassen, ooit eentje in onderhoud gehad die erg fijn klonk. Goeie kwaliteit ook.
we tigers schreef:Ik zit zwaar te twijfelen. Misschien doe ik mn VP710 wel in de verkoop. Superbas met waanzinnige sound en originele koffer, maar ik krijg last van mn rug met repetities. Ik denk dat het komt door de net wat kleinere body en horns. Ik baal ervan. Met de P's heb ik het veel minder.
Weg doen en een Precision met twee p-pickups ervoor in de plaats nemen. Heb je de lekkere sound en je comfortabele speelhouding :wink:
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Bericht door Archibald »

Ik snap toch niet dat er problemen zijn met de ergonomie van VP710B's, ik vind die net erg comfortabel en makkelijk te bespelen :|
Zelfde met de VP795B!

Leuk dat je hem hebt kunnen scoren Davy, mooi exemplaar, veel plezier ermee! :cheer:
Gebruikersavatar
DFA 79
Berichten: 982
Lid geworden op: 01 jun 2009, 18:42

Bericht door DFA 79 »

+1 qua ergonomie, wel zwaarder dan mijn precision.

Misschien eens een algemene matsu meeting? Kunnen we ze vergelijken :-)
Gebruikersavatar
DFA 79
Berichten: 982
Lid geworden op: 01 jun 2009, 18:42

Bericht door DFA 79 »

https://www.kapaza.be/nl/basgitaren/guit ... 852824.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Mooie vantage :jam:
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

Inderdaad, en ziet er nog fris uit! De prijs vind ik dan wel weer wat aan de hoge kant.
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Bericht door Archibald »

Iets te hoog idd, marktwaarde is 350-400, maar een VP795B zie je niet vaak in deze uitvoering!
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Bericht door Archibald »

Archibald schreef: Een tijdje terug was ik van plan mijn VP795B te koop te zetten, maar telkens ik ze inplug, slaat de twijfel weer toe.
Ik heb nog teveel bassen maar ach, ze staat niet in de weg.
En verkocht :)
Er was wel minder animo voor dan ik gedacht had, nochtans veel bekeken, maar goed ik heb er nog voor gekregen wat ik er voor wou!
Ze stond nog steeds niet in de weg, maar onlangs heeft mijn combo het begeven, dus het baspotje moet aangevuld worden.
In het nieuwe jaar maar eindelijk eens tijd maken om die Concord te repareren. Die staat nog in het ouderlijke huis, dus ik denk er niet altijd aan...

Even over de VP795B nu! Ik denk dat de VP710B altijd de voorkeur heeft gedragen, ik heb nochtans "geprobeerd".
De VP795B vond ik er mooier uitzien (hout en kleurencombinatie) dan de VP710B, en voorgenoemde heeft een gewone brug, de andere heeft zo'n onding van een driepuntsbrug, die ik kort na de koop al moest vervangen.
Het materiaal is ook wat hoogwaardiger, brug en topkam van brass (messing in het NL?), terwijl de 710 gewoon een plastieken topkammetje heeft. En de toonregeling (VVT vs VVTT) vond ik bruikbaarder en handiger.

Op papier is de VP795B dus de "winnaar", en toch. Ik kon nooit thuiskomen op deze basgitaar, terwijl met de 710 er meteen een klik was, en die is er nog steeds! Ik zeg niet dat ik ze nooit zal wegdoen, maar op die basgitaar lukt alles vanzelf, ze voelt op een of andere manier beter aan, ook al is het verder helemaal hetzelfde model.
Zo zie je maar dat een basgitaar nog altijd meer is dan enkel de som van de onderdelen :)

Verdorie wat leuter ik graag over basgitaren, om af te sluiten, nog even de dames bij mekaar:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeur
Berichten: 391
Lid geworden op: 31 okt 2011, 12:57

Bericht door Jeur »

Ik heb sinds een paar weken een Westone Thunder I. Ik ben erg tevreden met de sound en de hals. Hij speelt als boter en klinkt ontzettend goed. Echter blijf ik toch steeds mijn Ibanez Silver Series Precision uit 1978 pakken.
Ik heb de bas gekocht om uit te testen of dit een instrument is die bij me past.

Heeft iemand hier interesse in? Eventueel ruilen tegen een ander matsumoku (kopie) of een andere japanner overweeg ik. :cheer:
Bijlagen
westone6.jpg
westone1.jpg
Bassist in Mindfool. https://mindfoolband.com/
Plaats reactie