Rickenbacker 4003

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7361
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

tjoepatjoep schreef:En jongens... vergeet niet om de bas 48 uur te laten acclimatiseren alvorens deze uit de doos te halen!
De bas zit niet in een koffer en niet in een vliegtuig, maar word gewoon continentaal vervoerd momenteel. Dus minder dan een graad of 12 zal die niet geweest zijn.
Gebruikersavatar
Blackadder
Berichten: 5179
Lid geworden op: 28 feb 2009, 14:00

Bericht door Blackadder »

berth schreef:
tjoepatjoep schreef:En jongens... vergeet niet om de bas 48 uur te laten acclimatiseren alvorens deze uit de doos te halen!
De bas zit niet in een koffer en niet in een vliegtuig, maar word gewoon continentaal vervoerd momenteel. Dus minder dan een graad of 12 zal die niet geweest zijn.
Als ie van engeland komt (Sound me Out), moet ie gevlogen worden he Berth. :)
Ca c'est moi: CLIQUE
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7361
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

Blackadderke schreef: Als ie van engeland komt (Sound me Out), moet ie gevlogen worden he Berth. :)
Dan nog is die 11:38 in Brussel ingecheckt vandaag. Dus tegen de tijd dat die morgen hier is.....

Maar is dat serieus zo dat UPS vracht van Barking Engeland naar Brussel gevlogen word?

[edit] en hij komt niet van sound me out. Gewoon zoveelstehands via de basschat te koop pagina's (die ik in een prachtig google reader compatible rss feeds progje tig keer per dag op mijn telefoon lees en waar deze bas net 1 dag nadat ik hem in de rss feed had opgenomen te koop kwam.)
Gebruikersavatar
Blackadder
Berichten: 5179
Lid geworden op: 28 feb 2009, 14:00

Bericht door Blackadder »

Ah, k was even langs je door aan het praten. Ik dacht het ging over 5zBass die er net eentje wou bestellen bij Sound Me Out. Als hij niet met het vliegtuig komt, loop je inderdaad niet zo'n risico. :)

Trouwens, zoals je vroeg. De mijne werd geleverd met UPS en de mijne hebben ze met het vliegtuig overgebracht ja.
Ca c'est moi: CLIQUE
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13439
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Als hij wel met het vliegtuig komt ook niet. Vanuit Engeland naar Schiphol is een vluchtje van nog geen uur, en ook niet erg hoog, dus heel koud wordt het niet in dat vrachtruim.
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7361
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

Ik heb geloof ik zelf die 2 dagen in de koffer regel hier geintroduceerd. Maar je moet wel in de gaten blijven houden waarom je iets doet (vind ik). Dat doe je omdat je bas en de laklaag in de koffer enorm is afgekoeld. Bij een plotseling opwarmen zal de lak in een andere tempo uitzetten/krimpen (wat er ook van toepassing is) dan het hout. Dat kan op termijn lakschade veroorzaken. Heel begrijpelijk allemaal vind ik. En bassen die ik uit Amerika heb ontvangen hebben netjes 2 dagen in de koffer gezeten. Ook de Rick die midden in de winter een week onderweg was vanuit Belgie en s'nachts in onverwarmde situaties heeft gezeten mocht rustig acclimatiseren.

Maar op dit moment een bas uit Engeland krijgen levert lang zo'n groot temperatuurverschil niet op (zoals leftyj ook zegt). En daarbij krijgt het hout al niet eens de tijd om door en door af te koelen. Dus die van mij blijft niet 2 dagen in de doos. :)
Gebruikersavatar
5zbass
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 okt 2009, 22:32

Bericht door 5zbass »

@ Blackadderke: Ik ging er niet net een bestellen, ik heb er een besteld. Arriveert morgen of overmorgen, hoop ik.
Ik denk niet dat hij twee dagen ingepakt zal blijven. Ik hoop eigenlijk er morgenavond mee te gaan repeteren.
Gebruikersavatar
5zbass
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 okt 2009, 22:32

Temperatuur laadruimte vliegtuig

Bericht door 5zbass »

Ik heb dit toch even opgezocht en hetvolgende gevonden:

Het laadruim van een vliegtuig is altijd geventileerd en de temperatuur is er "normaal" ongeveer 5 graden Celsius. Deze temperatuur kan echter zonder voorafgaande kennisgeving met enkele graden verminderd worden (maar er worden geen negatieve temperaturen bereikt).

Ik vond ook wel sites die beweren dat het er toch kan vriezen, maar heb toch de indruk dat een uit Amerika overgevlogen basgitaar of gelijk welke bagage, geen extreem lage temperatuur te verduren krijgt.
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Bericht door NURZE »

berth schreef:Ik heb geloof ik zelf die 2 dagen in de koffer regel hier geintroduceerd. Maar je moet wel in de gaten blijven houden waarom je iets doet (vind ik). Dat doe je omdat je bas en de laklaag in de koffer enorm is afgekoeld. Bij een plotseling opwarmen zal de lak in een andere tempo uitzetten/krimpen (wat er ook van toepassing is) dan het hout. Dat kan op termijn lakschade veroorzaken. Heel begrijpelijk allemaal vind ik. En bassen die ik uit Amerika heb ontvangen hebben netjes 2 dagen in de koffer gezeten. Ook de Rick die midden in de winter een week onderweg was vanuit Belgie en s'nachts in onverwarmde situaties heeft gezeten mocht rustig acclimatiseren.

Maar op dit moment een bas uit Engeland krijgen levert lang zo'n groot temperatuurverschil niet op (zoals leftyj ook zegt). En daarbij krijgt het hout al niet eens de tijd om door en door af te koelen. Dus die van mij blijft niet 2 dagen in de doos. :)
Is het toevallig de bas van Mick Morley?
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7361
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

NURZE schreef:Is het toevallig de bas van Mick Morley?
Wie? (Nee dus lijkt me.)
Gebruikersavatar
RD500
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mei 2006, 19:58

Bericht door RD500 »

Als het goed is hebben ze nu een Mapleglo Rick bij de American Guitar Store!

Ik had zo'n 2,5 jaar geleden gevraagd of ze me wilden laten weten wanneer ze een Rick binnen krijgen, en ze belden me afgelopen dinsdag! Maar ik heb er al lang geleden 1 gekocht.
Gebruikersavatar
Grainger
Koning Herrie
Berichten: 6109
Lid geworden op: 02 nov 2007, 22:18

Bericht door Grainger »

RD500 schreef:Als het goed is hebben ze nu een Mapleglo Rick bij de American Guitar Store!

Ik had zo'n 2,5 jaar geleden gevraagd of ze me wilden laten weten wanneer ze een Rick binnen krijgen, en ze belden me afgelopen dinsdag! Maar ik heb er al lang geleden 1 gekocht.
Zo Gido, das wel een lange levertijd :P Ik wil nog steeds je Rick nog een keer proberen :P Heb er zelf ook eentje op het oog nu...
Rics // Fenders // Squiers // Epiphone // Ampeg SVT CL // Ampeg 410 HLF
Persoonlijk topic
Gebruikersavatar
Blackadder
Berichten: 5179
Lid geworden op: 28 feb 2009, 14:00

Bericht door Blackadder »

Is die van jou trouwens een fireglo, of is het zo'n andere colour-of-the-year lak? Ik kan het niet helemaal opmaken uit je avatar. :)
Ca c'est moi: CLIQUE
Gebruikersavatar
Grainger
Koning Herrie
Berichten: 6109
Lid geworden op: 02 nov 2007, 22:18

Bericht door Grainger »

Blackadderke schreef:Is die van jou trouwens een fireglo, of is het zo'n andere colour-of-the-year lak? Ik kan het niet helemaal opmaken uit je avatar. :)
Plaatje jatten van Gido's hyves :P

Afbeelding
Rics // Fenders // Squiers // Epiphone // Ampeg SVT CL // Ampeg 410 HLF
Persoonlijk topic
Gebruikersavatar
Blackadder
Berichten: 5179
Lid geworden op: 28 feb 2009, 14:00

Bericht door Blackadder »

Zalig die fireglo's. :) Dankjewel!
Ca c'est moi: CLIQUE
Plaats reactie