BassCollection SGC Nanyo topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23318
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Ik vind ze juist erg mooi.....
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

Bericht door dr.nonzero »

SnarenPlankPlukker schreef:Unlord schreef:
al vond ik de EQ niet zo top
Wat mankeerde er aan of wat kwam die EQ dan te kort naar jouw mening.
Mijn ervaring is dat elke die ik tot nog toe in de handen heb gehad een prima EQ heeft.

Dr.Nonzero schreef:
Natural ziet de bas er veel luxer en duurder uit (imho)
Even geen foto bij de hand...
Ik vind mijn amber kleurige anders ook erg mooi. Je kan de houtnerf prima zien, de lak glimt als een ei**ltje en de hardware glimt goudkleurig de ruimte in. Hoe het ook zij blijft dat natuurlijk ook persoonlijke smaak.
De donkerbruine SB320 is een ander verhaal. De ene keer is ie gewoon donker bruin en afhankelijk van de lichtomstandigheden kleurt ie bijna naar donker paars. Heel appart. Als je em dan van iets dichtebij bekijkt zie je ook bij deze bas de houtnerf.

Ik heb ze echter niet voor het mooie. Tuurlijk wil het oog ook iets en persoonlijk vind ik ze er prima uitzien maar, uiteindelijk heb ik ze voor het geluid en de bespeelbaarheid. Iets waar ik de Cort C4 bas ook in vindt uitblinken. Die hebben ook een lekkere feel en super lage aktie. :wink:

Mij is wel opgevallen dat er steeds hogere bedragen worden gevraagd voor BC bassen. Waar je ze 5 jaar geleden kon kopen voor 300,- liggen ze nu vaak al op 600,- op marktplaats. Wel jammer want het wordt dan kostbaarder er eentje op de kop te tikken. :cry:
persoonlijk vind ik juist het glimmen van de lak een stuk minder mooi. Maar zoals gezegd is dat strikt persoonlijke smaak.
Qua bespeelbaarheid en sound zijn ze dik in orde.
Die hogere bedragen merk ik niet veel van...er staat inderdaad een 5 snarige op MP met een bieding van 550€, maar die staat zo al weken, overigens dezelfde als ik heb, maar dan 5 snaar (het topje op de mijne is wel mooier).
De mijne kreeg ongeveer een jaartje terug maar biedingen van max 150 ofzo (en daar gaat ie dus echt niet voor weg).
Gebruikersavatar
SnarenPlankPlukker
Berichten: 1918
Lid geworden op: 05 sep 2005, 18:12

Bericht door SnarenPlankPlukker »

Dat je em daar niet voor weg doet kan ik me goed voorstellen.
Dat zou waanzinnig zijn.
Proud to play Cheap ass garbage gear like: Basscollection SB320 en SB331, Hartke HA5500a, modified Vx410, vx115. Modified met van den Hul kwaliteits kabels.
Trace Elliot AH200GP12, Roland GP16 multi fx, Sennheiser G1. Ashdown 410 T Deep Classic.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4349
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Op die fretloze van mij gaf het achterste element te weinig MWAH. Geluid was erg iel. Op beide elementen en het neck element klonk ie wel weer erg lekker. Heel dik. Er zaten overigens 2 jazz elementen in. Ander nadeel was dat het brugelement erg dicht bij de brug zat en dat vond ik ook niet lekker spelen. Verklaarde waarschijnlijk ook de iele sound.

De gefrette Basscollections zijn in mijn opinie wel retegoeie slapmonsters :)
Gebruikersavatar
SnarenPlankPlukker
Berichten: 1918
Lid geworden op: 05 sep 2005, 18:12

Bericht door SnarenPlankPlukker »

Ik gebruik het brugelement niet. Ik draai altijd het halselement vol in. Wordt de klank een stuk voller en vetter van.

Voor het slappen vind ik ze ook lekker, hoewel ik daar niets van bak.
Komt, denk ik, mede door de zeer lage aktie en de smalle snelle hals. :mrgreen:
Proud to play Cheap ass garbage gear like: Basscollection SB320 en SB331, Hartke HA5500a, modified Vx410, vx115. Modified met van den Hul kwaliteits kabels.
Trace Elliot AH200GP12, Roland GP16 multi fx, Sennheiser G1. Ashdown 410 T Deep Classic.
Jack

Bericht door Jack »

Zoekt er iemand nog een koopje dan,,,[url=https://cgi.ebay.co.uk/bass-collection-b ... 240%3A1318]Hier dus Ik heb bij de weg een fretless Tune gehad, met exact dit model, zat alleen voor geen meter fretless geluid in...
maar ja Tune mag hier niet... :wink:
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3029
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Bericht door Britsie »

Mijn eerste deftige bas was een Basscollection SB310 (de middenste). Leuke bas, lekker licht zoals al is vermeld en goed afgewerkt. Daarna zocht ik een back up-bas voor tijdends optredens en dat werd een Basscollection TB380 fretless (de witte). Zelfde ergonomie, even licht, iets andere toonregeling maar niks verkeerd mee.
Toen kwam ik op BGF :evil: De SB310 staat nu bij een vriendin van Weylin en de TB380 mag weg voor een leuk prijsje.
Afbeelding
Grappig: al het basmateriaal dat je ziet op de foto is verkocht behalve de TB380 en die mag ook weg.
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Bogey
Berichten: 1564
Lid geworden op: 14 aug 2004, 13:26

Bericht door Bogey »

Kent iemand deze Basscollection?

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Jack

Bericht door Jack »

Ik niet, maar ziet er wel bijzonder gaaf uit...



en ik mis SPP eigenlijk wel een beetje..
Gebruikersavatar
orkestman
Berichten: 331
Lid geworden op: 08 apr 2006, 13:40

Bericht door orkestman »

Vandaag een SB 325 opgehaald, die wou ik al lang hebben, Gotoh hardware.
Ik vind hem mooi, zal eens een fotootje maken, maar eerst eens spelen.
Op de achterkant zit wel een sticker van Piens, die moet er af!
Mark Bass little mark II.
SWR Goliath III
FMC 112 Neo
Läkland 5502
Maruszczyk Elwood L5a medium 32”, chambered
Gebruikersavatar
orkestman
Berichten: 331
Lid geworden op: 08 apr 2006, 13:40

Bericht door orkestman »

Ligt mooi in de hand, alleen is de balans niet goed. Daar moeten we wat aan veranderen.
Verplaatsen ophangpunt.
Ik vraag me af of de andere 5 snaren dat probleem ook hebben?
Afbeelding
Mark Bass little mark II.
SWR Goliath III
FMC 112 Neo
Läkland 5502
Maruszczyk Elwood L5a medium 32”, chambered
Gebruikersavatar
arjen
webmaster
Berichten: 5052
Lid geworden op: 19 jun 2007, 12:21

Bericht door arjen »

dat probleem is volgens mij een gevolg van het ontwerp, de body is enorm licht en de hals relatief zwaar. Zelf heb ik een SB315 (dacht ik :oops: ) en die heeft exact dit probleem. Wel jammer, want de bas krijgt erg weinig speeltijd terwijl het verder geen slecht instrument is.
Gebruikersavatar
orkestman
Berichten: 331
Lid geworden op: 08 apr 2006, 13:40

Bericht door orkestman »

Ik ken het probleem, maar nu moet ik hem nog afstellen en dan wordt er zeker op gespeeld.
Wel vind ik dat er eigenlijk nooit iets van gezegd wordt, ik dacht al de die van mij dat alleen had.
Ik denk zelfs dat de vorige hem daarom verkocht heeft.
Mark Bass little mark II.
SWR Goliath III
FMC 112 Neo
Läkland 5502
Maruszczyk Elwood L5a medium 32”, chambered
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

BassCollection SGC Nanyo topic

Bericht door rensbass »

K heb even moeten spitten, maar heb dan toch een Bass Collection-topic gevonden. Volgens mij is er hier op t forum veel meer liefde voor deze vergane glorie dan dat er te lezen is. Zelf ben ik "nog" niet in t bezit van een BC, maar heb er wel eentje op t oog.
Kan iemand hier me vertellen wat de verschillen zijn tussen bijv.
de jappen en koreanen?
de Nanyo en Marina, of Lag?
SX hoor ik ook wel ns voorbij komen...... k vind allemaal wat vaag.
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
orkestman
Berichten: 331
Lid geworden op: 08 apr 2006, 13:40

BassCollection SGC Nanyo topic

Bericht door orkestman »

Er is ook een Facebook van BC.
Mark Bass little mark II.
SWR Goliath III
FMC 112 Neo
Läkland 5502
Maruszczyk Elwood L5a medium 32”, chambered
Plaats reactie