BassCollection SGC Nanyo topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

BassCollection SGC Nanyo topic

Bericht door rensbass »

Had ik wat over gelezen, maar ik ben niet zo van Facebook. K ben meer van BGF :wink:
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

BassCollection SGC Nanyo topic

Bericht door dr.nonzero »

rensbass schreef:K heb even moeten spitten, maar heb dan toch een Bass Collection-topic gevonden. Volgens mij is er hier op t forum veel meer liefde voor deze vergane glorie dan dat er te lezen is. Zelf ben ik "nog" niet in t bezit van een BC, maar heb er wel eentje op t oog.
Kan iemand hier me vertellen wat de verschillen zijn tussen bijv.
de jappen en koreanen?
de Nanyo en Marina, of Lag?
SX hoor ik ook wel ns voorbij komen...... k vind allemaal wat vaag.
Als je er een krijgen kan....alleen doen als het een Nanyo is.
Ik heb er zelf een gehad...die dingn zijn super...De latere en zeker de marina zijn slappe , waardeloze aftreksels van de nanyo in mijn ogen.
Slecht afgewerkt, niet half zo goed gebouwd...grof, onnauwkeurig...kortom...nou ja..vul maar in.
Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik van de latere slechts 2 exemplaren heb bepoteld....maar die waren alletwee dan ook nog niet half zo goed als de nanyo versies.

Tweede tip...afdingen...de markt voor deze bassen is slecht. de mijne heeft 6 keer op marktplaats gestaan voor er een serieus te nemen bod kwam.en ik had een van de top modellen in maple/walnut.
Ik heb een beetje spijt dat ik het gedaan heb...maar ze is uiteindelijk voor 350€ incl. koffer wegggeaan...
Die bas was qua kwaliteit minimaal lhet dubbele waard. Maar dat betaald nu eenmaal niemand.
Voor de meest gebruikelijke, gekleurde, 4 snaar zonder fratsen (volgens mij model 310) is 200/250 wel zo`n beetje de hoogste gangbare prijs.
Als je de kans hebt om een 610 te scoren...meteen doen.
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

BassCollection SGC Nanyo topic

Bericht door rensbass »

Thanx voor de info, t zal gaan om n sb325. K wil ns een 5 snaar proberen voor erbij.
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

BassCollection SGC Nanyo topic

Bericht door dr.nonzero »

same difference, alleen een snaar meer. :D
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

BassCollection SGC Nanyo topic

Bericht door rensbass »

Is er geen/weinig verschil in de 310 en 320 serie?
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

BassCollection SGC Nanyo topic

Bericht door dr.nonzero »

beetje jammer. Ik heb vorige maand de originele folder van Nanyo in de handen gehad.Maar gezien ik er geen meer heb is die bij het oud papier gegaan.
Volgens mij...maar pin me er niet op vast...is er een verschil in houtkwaliteit en afwerking.
Als ik mij goed herrinner is de 310 gelakt en de 320 transparant gelakt. Er zal dan ook wel wat mooier hout voor de 320 gekozen zijn. Er bestaan blijkbaar passieve modellen, maar die heb ik zelf nooit gezien.
leuk detail. Chris Wolstenhome van Muse heeft er lange tijd op gespeeld (voor als je dat belangrijk vindt :D )
Tune basses heeft ooit een model gehad dat er precies zo uitziet, en de geluiden gaan dat dat ontwerp door nanyo gekocht is en weer uitgebracht als Bass Collection.
beide bedrijven zijn failliet gegaan. De top modellen van Bass Collection waren in de `80s en `90 toch bassen van tussen 1000 en 1200 gulden.
De mijne heb ik bij koop destijds afgewogen tegen een Warwick thumb...en de BC won by far.
Gebruikersavatar
orkestman
Berichten: 331
Lid geworden op: 08 apr 2006, 13:40

BassCollection SGC Nanyo topic

Bericht door orkestman »

Volgens mij vind je die info op de Facebook pagina, en anders via een post daar op.
Je bent geen Facebook fan, maar daar staat wel alle info.
Mark Bass little mark II.
SWR Goliath III
FMC 112 Neo
Läkland 5502
Maruszczyk Elwood L5a medium 32”, chambered
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

BassCollection SGC Nanyo topic

Bericht door dr.nonzero »

op harmony central zou ook een artikel staan over de verschillend emodellen, maar ik kan het niet vinden
Gebruikersavatar
Buster
Berichten: 1509
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:22

BassCollection SGC Nanyo topic

Bericht door Buster »

dr.nonzero schreef:[...] Ik heb vorige maand de originele folder van Nanyo in de handen gehad.Maar gezien ik er geen meer heb is die bij het oud papier gegaan.[...]
:no:
Cort >>(ZOOM B3) Nemesis/TC electronic+FMC/Eden.. Novation Bass Station II .... AKG-K&M-Klotz-Neutrik
Gebruikersavatar
orkestman
Berichten: 331
Lid geworden op: 08 apr 2006, 13:40

BassCollection SGC Nanyo topic

Bericht door orkestman »

Opeens wordt oud papier veel meer waard :D
Mark Bass little mark II.
SWR Goliath III
FMC 112 Neo
Läkland 5502
Maruszczyk Elwood L5a medium 32”, chambered
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

BassCollection SGC Nanyo topic

Bericht door rensbass »

Photo-time!
Afbeelding
Zojuist binnen bij huize rensbass, SGC Nanyo SB325 in see-through green (zo noemen ze dat geloof ik)
Wat frissere snaren erop, en wat afgesteld, de actie stond HEEEEL hoog, daardoor ook de neck te hol.
Ziet er nog netjes uit, heeft een erg mooie tekening in de middelste deel van de hals. Ben er lekker mee in mn nopjes!
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
orkestman
Berichten: 331
Lid geworden op: 08 apr 2006, 13:40

BassCollection SGC Nanyo topic

Bericht door orkestman »

Mooi en ziet er nog goed uit.
Ben benieuwd naar de balans.
Mark Bass little mark II.
SWR Goliath III
FMC 112 Neo
Läkland 5502
Maruszczyk Elwood L5a medium 32”, chambered
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

BassCollection SGC Nanyo topic

Bericht door dr.nonzero »

Prachtige bass.
de actie moet op deze dingen echt superlaag kunnen, daar staan ze bekend om.
Is de hals gelamineerd bij deze serie? de mijne had een 3 piece hardrock maple neck. Dat ding was zo stabiel. Heb ik in de ruim 15 jaar dat ik haar gehad heb nooit iets aan hoeven doen.
Bijstellen van de hals natuurlijk wel met een beetje beleid :D
Mooir combi, groen met gouden hardware
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

BassCollection SGC Nanyo topic

Bericht door rensbass »

Thanx, halspen moet ik nog wat verstellen, actie is op zich o.k. maar kan nog wel wat lager, en de hals wat rechter. De neck is uit 3 delen maple, waarvan de middelste een mooie tiger-stripe heeft.
K moest even wennen aan de e.q. de boost is op zich niet ongebruikelijk, maar de cuts zijn echt flink. Dat zal ook wel te maken hebben met dat het een 2-bands is. De sound met beide elementen aan klinkt in mijn ogen t best, een beetje uit t midden blenden klinkt ook lekker, maar de elementen solo vind ik wat minder.
De balans heb ik nog niet kunnen checken, heb hier niet de juiste riem voor (zitten nog geen straplocks op) wel is de bas verrassens licht.
Qua besnaring moet je wel een beetje opletten met deze bassen, de snaren lopen wat ingebruikelijk overnde stemmechanieken. Zo gaat de B- en de G-snaar buiten-om, de vorige eigenaar had m ook verkeerd besnaard.
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

BassCollection SGC Nanyo topic

Bericht door Unlord »

SB465 met Aguilar OBP-1 preamp.

Afbeelding
Plaats reactie