Het grote GAS topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Ik ben niet echt een gitarist dus ik heb ze niet geprobeerd.
Maar ja ik wil ze graag even testen ja :jaaaaa:
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22622
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

berth schreef: Als die je niet bevalt wil ik hem wel ruilen tegen mijn fretloze Ibanez MC900. Ik zit ook al een tijdje naar die Kubicki te kijken. Al was het maar omdat Monique Ortiz er 1 bespeelt. ;-) Mooi ding. Zowel Monique als de Kubicki
Je maakt het nog makkelijker/moeilijker.. :wink:
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7360
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

wombatboter schreef:Je maakt het nog makkelijker/moeilijker.. :wink:
Graag gedaan. :)
Gebruikersavatar
Nicky
Der Soßemeister
Berichten: 2798
Lid geworden op: 08 mei 2011, 01:52

Bericht door Nicky »

wombatboter schreef:Je vindt ze nog af en toe tweedehands maar ze zijn niet dikgezaaid, de vijf vind je veel meer (voor rond de 1000 euro ongeveer).
Blijven toch verrassend goeie bassen met een groot klankspectrum.."minpunt" is dat ze wat minder output hebben dan andere bassen.
Dat maakt 'm nou juist aantrekkelijker :facepalm: In combinatie met mijn versterker, kan blijkbaar niet zo veel output aan, of hij is inderdaad opgeblazen :P want met koptelefoon overstuurt ie niet zo snel. Toch maar eens een email sturen naar de verkoper of dit al de bedoeling is na 4 maanden :P
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten

www.nhendriks.nl
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Als 'ie opgeblazen is heeft 'ie waarschijnlijk gewoon teveel voor de kiezen gehad... Dan mag 'ie een week of een jaar oud zijn, daar kunnen ze niet tegen.
Gebruikersavatar
reddoortranscendence
Berichten: 964
Lid geworden op: 08 jun 2007, 15:52

Bericht door reddoortranscendence »

Eigenlijk weinig GAS over.... ben gelukkig met m'n Italia Rimini's en goedkope contrabas.
Yamaha RBX fretless (eventueel zelf fretless maken).

"It's too bad she won't live! But then again, who does?" ... Gaff
Gebruikersavatar
Nicky
Der Soßemeister
Berichten: 2798
Lid geworden op: 08 mei 2011, 01:52

Bericht door Nicky »

deevit schreef:Als 'ie opgeblazen is heeft 'ie waarschijnlijk gewoon teveel voor de kiezen gehad... Dan mag 'ie een week of een jaar oud zijn, daar kunnen ze niet tegen.
En het mooie is dat ik hem nooit hard heb gezet, heb het volume nooit hoger gehad dan 50% :P Dus toch eens emailen daarover.
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten

www.nhendriks.nl
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Ik ben niet echt een 5 snaar man maar als ik er ooit weer 1e neem is het er 1 van deze 2 :kwijl:

Afbeelding
Afbeelding
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Big Time gas voor een Mesa Lonestar 2.12" combo.
Niet dat ik hem nog nodig heb, maar toch..
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Bericht door Archibald »

Jeroen.D schreef:Hmmmmmmpfffff ... nog steeds erge gas voor een Fender Mustang, maar ook voor een Musicman Stingray. Binnenkort heb ik met wat geluk budget en kan ik één van de twee kopen. Maar welke kank maar niet voor mezelf uitmaken :(

Een zelf samengestelde bas is verder ook nog eens een leuke optie ... merde, keuzes.
als je eens mijn musicmaster wilt testen?
de sound is anders maar de body en de hals zijn hetzelfde, dus dan heb je toch al een idee over de bespeelbaarheid ed :)
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19305
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

Dr Teng schreef:Big Time gas voor een Mesa Lonestar 2.12" combo.
Niet dat ik hem nog nodig heb, maar toch..
Daar is het ook GAS voor, dat heeft niets met "nodig" te maken ...... :mrgreen:
Experience is the ultimate teacher
Gebruikersavatar
Jeroen.D
BGF5K
Berichten: 1566
Lid geworden op: 09 apr 2010, 21:13

Bericht door Jeroen.D »

@ Archibald: Dank voor het aanbod, lijkt me super :D Heb het topic over de reïncarnatie van de bas gevolgd, lijkt me leuk om ze te eens te testen.

@ Sanders: Subtiele hint :wink: Dat filmpje heb ik al grijsgedraaid, denk ook dat het de Mustang gaat worden. :D
Fender MIM Precision - SX Jazz - Ashdown Five Fifteen
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Hehe, dat is ook weer waar Droombolus. :)

Momenteel speel ik over een 1.12" Studio 22 Mesa combo. Geweldig geluid, elementair apparaatje. Ik mis een crunch kanaal. Dit is of clean of knallend Santana lead. Heel gaaf, maar er zit niks tussenin.

Een dikke 2.12" combo en deze 1.12" voor de stereo effecten gebruiken? Graag... !

Ook GAS voor een zanger: die is wel nodig. :P
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Ebgplegt
Berichten: 994
Lid geworden op: 22 mei 2011, 17:39

Bericht door Ebgplegt »

gas voor een fleabass die voor slecht €125 op mp staat :o
'78 MM Stingray Sunburst
'79 MM Stingray Sunburst
'79 MM Stingray Black
'79 MM Stingray Mocha
'79 MM Sabre Alpine white
'00 EBMM Stingray Black
'08 EBMM Stingray Sequoia Gold Limited Edition
'12 EBMM Stingray Classic Gilded White Limited Edition
Plaats reactie