Het grote GAS topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13376
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Het grote GAS topic

Bericht door LeftyJ »

Hagen schreef: 27 jan 2019, 20:31 :?: Wat is affirma?
De Ibanez AFR reeks (Affirma) was een kleine serie zeer high-end bassen gebouwd in Zwitserland en Brazilië. Er zijn er minder dan 1000 van gemaakt. Het ontwerp is later ook gebruikt voor een paar Ergodyne bassen (de EDA). Ze hebben allemaal een unieke monorail piezobrug en één soapbar, en unieke vormgeving van de Zwitserse gitaarbouwer Rolf Spuler waar je van moet houden. De hardware is ook door Rolf ontwikkeld voor deze bassen.

https://paradis-guitars.com/products.htm
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Hagen »

Thx!
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Pedullist »

Nu alweer GAS, je hebt net een Rick! Het hoeft ook niet nu, ik heb een lange adem. Mijn vrouw vroeg of er nog wat over was. Ik bedacht me wat er nog meer zo'n langlopend GAS dingetje was (dankzij John Taylor, dat komt nog vóór de Rickenbacker GAS)....een Aria Pro 2 SB1000. En als het dan toch moet, dan graag zo:

Afbeelding
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Het grote GAS topic

Bericht door SpcMnk »

:lol:

Was dat niet ook DE bas waar Hennie Vrienten het mee deed in de jaren 80?
Wel erg fijne bassen. Snap je gas...
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Pedullist »

Ja, ook Henny ja. :oops: :lol: Maar volgens mij was dat een 400.

Maar goed, als er iets goed kan sluimeren, dan is het dit wel. Dit dateert terug tot mijn 15e, en ik vergeet het soms een paar jaar. Dan steekt het de kop op een week, en zakt het weer.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Het grote GAS topic

Bericht door SpcMnk »

Wat zouden we zijn zonder verlangens :lol:

De laatste keer dat ik een SB1000 te koop zag staan is toch al een paar jaar geleden. Hij is wel het wachten waard.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Pedullist »

Verdorie ik weet nog dat ik pissig was dat mijn pa aanstuurde op die oerdegelijke maar oh zo saaie zwart witte Fender P. Er stond een fretloze Tune in die zaak (Staffhorst Nieuwegein), en ik was net begonnen met het ontdekken van Mark King (op een Jay Dee), en John Taylor dus (Aria).

In alle eerlijkheid kijk ik erg slecht. MP alleen wat hier voorbij komt (de Rick was een tip van mijn vriend). Soms even koekeloeren op Reverb naar basjes van mijn geboortedatum en als ik me écht verveel, bassic.ch. :)
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Pedullist »

Volgens mij voegt het ook nagenoeg niets toe aan wat ik heb. Die Rickenbacker doet echt wel iets heel anders dan wat ik heb. Ik speel er veel lomper op (ook wel eens goed, benieuwd wat er gebeurt als ik weer vaker ga wisselen). De P krijgt niet zoveel aandacht meer.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Het grote GAS topic

Bericht door SpcMnk »

Och, zo heb ik mijn Stingray al in geen tijden aangeraakt maar, weet ik wel dat die ooit weer van pas komt.

Een SB1000 zal in jouw arsenaal inderdaad niet heel veel toevoegen.. dat soundje zou je ook uit een Pedulla met humbuckers moeten kunnen krijgen. Een Ken Smith of een Alembic zouden iets totaal anders in je assortiment toevoegen :wink:
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7894
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Re: Het grote GAS topic

Bericht door BassKees »

Wat ik heel graag zou willen is een singlecut vijfsnaar. Niet een Ibanez of Cort maar een mooi Duits, Nederlands, Belgisch of Frans basje. Maar dan moet ik wel eerst mijn Stingray kloon hebben verkocht...
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Het grote GAS topic

Bericht door SpcMnk »

De reden waarom ik mijn Marleaux te koop heb staan.. een singlecut 6 snaar met smalle string spacing.. van schotse makelij. GAS! (Of/en een Ken Smith)
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Pedullist »

De Thunderbass doodt vrij effectief alle KS of MM GAS to nu toe, gekgenoeg. Ook al is het niet precies hetzelfde, in een mix vallen dat soort details minder op. Maar beetje hoog en laag erbij, brug element en slappen en je hebt zo'n hyped neuzig MM geluid. Ook bij Geert deed de BSR me het meest denken aan die bas.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13376
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Het grote GAS topic

Bericht door LeftyJ »

Oef, een Aria SB-1000 zou ik ook wel willen. Ik heb er vorig jaar enige tijd één gehad, uit 1980 met de batwing kop, maar die was verminkt (twee extra pickups (wel identiek aan de originele), matig freeswerk, elektronica gestript, van factory fretless naar gefret maar niet supernetjes). Toch sprong de vonk wel over. Wat een oerdegelijk apparaat was dat, en ontzettend mooi en sierlijk! De string spacing voelde wat gek, die is over de hele lengte hetzelfde, maar dat wende heel snel. De klank van de mijne leek helemaal niet meer op het origineel, helaas. Het originele element zat onder een aan/uit-schakelaar die het niet goed deed, en er zat een balanspot op de twee extra pickups. Ik was wel een beetje verliefd, maar het zou te veel tijd, moeite en geld hebben gekost om er weer iets fatsoenlijks van te maken. Erg jammer, want een linkshandige SB-1000 zie je echt nooit.
Gebruikersavatar
bazz59
Berichten: 3724
Lid geworden op: 09 jul 2007, 23:26

Re: Het grote GAS topic

Bericht door bazz59 »

SpcMnk schreef: 03 feb 2019, 23:46 Wat zouden we zijn zonder verlangens :lol:

heel rustig :lol:
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Pedullist »

Hihi

Afbeelding
Plaats reactie